K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 18:01   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Ferie under revalidering

Jeg har fået en 3 ugers rejse (kurophold)af min familie, ansøger kommune om ferie til dette og tro det eller ej jeg får af vide at jeg kun må afholde 2 uger og det for egen regning (de trækker revaydelse for de 2 uger) da jeg blev oplyst at man ikke var beretiget til ferie under revalidering så det var aller nådigst at det blev beviliget jeg er dybt rystet nu har de pisket rundt med mig i 2 år jeg har stået der når de fløjtede og så finder man ud af at man er dårligere stillet en da stavnsbåndet var til.
Nu er mit spørgsmål kan det virkeligt være rigtigt der har på et tidspunkt været en fysioterapeut ind over min sag og han skrev at varme bade og varme vil være gavnligt for mit helbred.så det var det familien reagerede på og har købt turen til mig og nu må jeg ikke
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 18:27   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Det eneste jeg lige umiddelbart har kunnet finde er den her:

Citat:
Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik

§ 54. Revalidenden bevarer revalideringsydelsen ved kortvarige afbrydelser i revalideringsforløbet, der ikke har betydning for at gennemføre jobplanen med hensyn til mål og indhold.
Og det må være den kommunen holder sig til. De må altså mene at afbrydelsen har betydning for jobplanen.

Hvis du for eksempel får revalidering under en uddannelse og tager afsted i skolens sommerferie, må de IKKE trække dig i revalidering. (prøv at google revalidering ferie: http://www.google.dk/search?hl=da&q=...idering+og+fer)
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 20:02   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
pinball jeg ville med det samme og meget hurtigt sende en skrivelse til kommunen hvori du anmoder om lov til at holde de tre ugers ferie , henvis evt til at fysioterapeut har udtalt at det kan være gavnligt for dit helbred , og at det er noget du har fået foræret af din familie for netop at gøre dit liv og din sygdom lidt lettere at bære , skriv og forlang svar og en afgørelse med en ankevejledning vedlæg evt den som hr luko har sat ind og bed om at du klart bliver oplyst på hvilke måde det kan skade dit videre forløb ....
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 20:38   #4
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg har pr mail anmodet om ferie men da kommunal sagsbehandler komisk nok havde 3 ugers ferie måtte jeg maile den private aktør, afslaget fik jeg pr tlf af den private aktør. Jeg har pr mail bedt om afslaget pr mail.
Det med fyssen burde den private aktør vide da det er dem der havde sat fyssen på mig.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 23:36   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pinballs, du må ALDRIG kalde det ferie!!!

Skal du noget, så skal du på rekreation!! Du har RET til rekreation og må godt gå på rekreation i længere eller kortere perioder....men det er altså det ord du skal bruge. ALDRIG ALDRIG sige noget med ferie, for det er TO vidt forskellige ting, set med kommunebrillen.

Rekreation (lat.recreare at genskabe) betyder at komme til kræfter, -hvile sig og -holde fri.

Eksempelvis er det efter et svært sygdomsforløb ofte gavnlig at gå på rekreation, i en kortere eller længere periode, for at opbygge og genskabe det psykiske- og fysiske helbred og kræfter.
http://da.wikipedia.org/wiki/Rekreation

Det var min læge der fortalte mig det, efter jeg hang med mulen over jeg ikke måtte holde ferie. Han sagde jeg skulle skrive og fortælle at det var rekreation, og vupti, så kunne jeg godt holde 14 dages rekreation. På fuld ydelse. De betalte endda en stor del af udgifterne ved transporten - færgebilletten til Bornholm mod at se billetten selvfølgelig..

Bare et fif til andre syge der også trænger til det....

Sidst redigeret af Ninja; 30-06-2009 kl. 23:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 00:00   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der er vist forskel fra sagsbehandler til sagsbehandler.

Jeg fik nemlig under revalidering lov til at tage på ferie på Mallorca, og også 3 uger i sommerhus i DK.

Jeg aftalte det med min jobkonsulent, som gav sagsbehandleren besked, og blev ikke modregnet for perioden.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 00:24   #7
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Jeg har pr mail anmodet om ferie men da kommunal sagsbehandler komisk nok havde 3 ugers ferie måtte jeg maile den private aktør, afslaget fik jeg pr tlf af den private aktør. Jeg har pr mail bedt om afslaget pr mail.
Det med fyssen burde den private aktør vide da det er dem der havde sat fyssen på mig.
Jamen så har du mere eller mindre allerede vundet. En afgørelse i sociale (og andre) sager er en myndighedsopgave. Myndighedsopgaver må IKKE udliciteres med mindre der er lavet en lov der tillader det. Der er ikke nogen love om udlicitering af myndighedsopgaver på det sociale område.

Skynd dig at skrive et brev (ikke en mail) til din kommune, og bed om at få fri i 3 uger til at tage på rekreation og vedlæg udtalelsen fra fysioterapeuten. Kommunen skal svare skriftligt og giver de dig ikke ret skal der være en begrundelse med lovhenvisning samt en klagevejledning .

Et lille klip fra forvaltningloven:

Citat:
§ 22. En afgørelse skal, når den meddeles skriftligt, være ledsaget af en begrundelse, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold.

§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Stk. 2. En begæring om skriftlig begrundelse efter stk. 1 skal besvares snarest muligt. Hvis begæringen ikke er besvaret inden 14 dage efter, at begæringen er modtaget af vedkommende myndighed, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår begæringen kan forventes besvaret.

§ 24. En begrundelse for en afgørelse skal indeholde en henvisning til de retsregler, i henhold til hvilke afgørelsen er truffet. I det omfang, afgørelsen efter disse regler beror på et administrativt skøn, skal begrundelsen tillige angive de hovedhensyn, der har været bestemmende for skønsudøvelsen.

Stk. 2. Begrundelsen skal endvidere om fornødent indeholde en kort redegørelse for de oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, som er tillagt væsentlig betydning for afgørelsen.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo

Sidst redigeret af hr.luko; 01-07-2009 kl. 00:30.
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 14:09   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Andre har undret sig over ferie under revalidering og har sendt spørgsmål til Arbejdsmarkedsudvalget på Borgen.

Der er ikke svaret endnu.

Citat:
I forbindelse med virksomhedsrevalidering.
Jeg er kommet i virksomhedsrevalidering i en virksomhed og blev mildt sagt chokeret over at jeg ikke har ret til ferie i den tid, medmindre min virksomhed holder ferielukket; hvilket den ikke gør. Dvs jeg skal arbejde uafbrudt i 25 uger. Og da jeg blev sygemeldt pga stress, er det jo at sende mig udover kanten en gang til!!

ER MEGET BEKYMRET for om de hjerneceller jeg har tilbage overlever dette..

med venlig hilsen
birte bachmann

ps:Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg meget gerne have tilsendt en forklaring på hvorfor den regel er, da jeg grundet "tidligere stressperiode" ikke kan huske den forklaring jeg op til flere gange fik af min sagsbehandler.
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...236/703587.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 16:42   #9
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
Hej.

Jeg er også på revalidering(aalborg kommune) Og jeg rettede spørgsmålet ferie til min sagsbehandler...hun ville ikke svare i første omgang, jeg sagde til hende, at jeg VILLE have svar inden ugen var omme, da der jo måtte ligge nogle klare regler for om revalidenter måtte holde ferie eller ej???
Hun vrissede af mig og gjorde klart, at hun skulle tale med de andre involverede i sagen, vi lagde på og der gik MAX. 5min. så ringede hun(hun har sq ikke nået at tale med andre) at jeg som revalident havde ret til 25dages betalt ferie!!!!!
Men måske det er forskelligt fra kommune til kommune?????
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 18:42   #10
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg har bedt om deres afslag på mail men igen ikke en lyd kommer der fra dem
Men ved og være standart med alt da de ved at den ryger tilbage
Jeg kan hverken få møder med den private aktør eller kommune.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie Manne76 Alt det andet 13 01-07-2011 10:18
Ret til ferie?? maibrit Alt det andet 1 11-05-2010 19:51
Revalidering og ferie mimse Dit og Dat 8 06-08-2009 10:38
Får man løn under ferie nille Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2008 23:08
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension