K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2005, 17:15   #1
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Ressourceprofil??

Jeg har været sygemeldt i et år, og er p.t. i arbejdsprøvning (igen). Jeg er meget i tvivl om reglerne for udarbejdelse af ressourceprofilen: HVornår skal den foreligge og hvad er det helt præcis den skal bruges til?
Fik, for mange måneder siden, en "foreløbig" ressourceprofil af min sagsbehandler, men siden er der ikke sket mere. Har rykket et par gange, men der kommer aldrig noget ud af det. Kan du kort skitsere regelerne om ressourceprofil?

Venlig hilsen
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2005, 19:37   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ressourceprofil??

Hej Fiemie.

Der er forskellige regler afhængig af, om du er på sygedagpenge eller kontanthjælp!!

Fælles er, at ved alle ansøgninger om revalidering, fleksjob og førtidspension, skal der udarbejdes en ressourceprofil. Ved berettigelser til revalidering, fleksjob eller førtidspension, skal der ligge en færdig ressourceprofil.
Ellers er der ikke rigtig regler som sådan på området.
Ressourceprofilen er en beskrivelse og et helhedssyn på, om ansøgeren er berettiget til det de søger om - den bruges som et redskab der hele tiden arbejdes videre på.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2005, 18:18   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Ressourceprofil??

Tak for dit svar! Jeg er på sygedagpenge (som lige er blevet forlænget). Det er meningen at jeg skal have fleksjob, så vidt jeg er orienteret, men min sagsbehandler har sagt op, og jeg har ikke fået en ny, så lige nu foregår al kommunikation med jobkonsulenten. Der var møde på kommunen i fredags (18/11), hvor jobkonsulenten skulle deltage, og hvor lægekonsulenten skulle kigge på min sag (igen). Har ikke hørt resultatet af det møde, men det gør jeg forhåbentlig i morgen (mandag). Fik at vide, at jeg ville få bevilget fleksjob med mindre lægekonsulenten vurderede at der er for mange skånehensyn, der skal tages, så skal der søges om førtidspension.
Jeg har været i arbejdsprøvning to gange, og jeg når aldrig op på at kunne klare mere end 12-15 timer. Der er lige kommet en vurdering fra arbejdsmedicinsk klinik (i Vejle), og det er den, der skulle tages stilling til ved mødet i fredags. Nå, men altså, der skulle vel så foreligge en ressourceprofil nu eller? Som sagt, har jeg ikke set nogen, men hvis de skal afgøre min sag nu, så skal den vel være der?
Mit forløb har været ret dårligt, og min sygehistorie er indviklet, så det bliver for meget at komme ind på her.
Det er rigtig godt med denne side. Jeg vil helt klart bruge den meget, når jeg får lidt mere overskud! Tak!

Mange hilsner
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2005, 18:49   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ressourceprofil??

Hej Fiemie.
Når du modtager sygedagpenge, skal der være "gang i" en ressourceprofil, de må nemlig ikke sende dig i arbejdsprøvning, før der er udarbejdet en ressourceprofil - konklusionen kan så være, at for at belyse en eventuel arbejdsevne, skal der foretages en arbejdsprøvning, og først når resultatet af arbejdsprøvningen foreligger, kan man tage stilling til, om der skal indhentes yderligere lægelige akter, eller om profilen kan færdiggøres.

Hvis du fx er blevet forlænget på 2X13 uger, skal du være opmærksom på, at ressourceprofilen skal være færdig inden 26 uger, eller der skal senest ligge en afgørelse inden der er gået de 26 uger.
Den sidste forlængelsesmulighed er nemlig 2X13 uger, hvilket vil sige, at hvis der ikke foreligger en afgørelse, har du ikke mulighed for at få dine sygedagpenge forlænget yderligere og du kommer så på kontanthjælp.
Men hvis du har været i arbejdsprøvning, og der er en sidste vurdering hos lægekonsulenten, burde der ligge en afgørelse lige på trapperne.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2005, 13:39   #5
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Ressourceprofil??

Hej igen!

Jeg har fået at vide at ressourceprofilen ikke kunne laves før arbejdsprøvningen var overstået, men jeg er nu i arbejdsprøvning nummer to! Og p.t. har jeg ikke nogen sagsbehandler, hun er nemlig stoppet d. 1/11, og der kommer først en ny d. 1/12. Jeg har fået en aftale med en, der midlertidigt tager sig af sagen, hende skal jeg snakke med på fredag.
Jeg tror altså min kommune "snyder" mig; mine sygedagpenge blev kun forlænget en måned; til og med 30/11. Der skulle være taget stilling til en afgørelse i fredags, men det er igen blevet udskudt, angiveligt p.g.a. lægekonsulenten, som ikke læser udtalelsen fra arbejdsmedicinsk klinik, som jobkonsulenten og andre gør.
Ang. sygedagpenge: Hvis de forlænger dem en måned til, og der så stadig ikke er sket noget i sagen, hedder det så kontanthjælp?
Jeg er så forvirret over det her; min gamle sagsbehandler sagde at hun og socialchefen var enige om at jeg skal have fleksjob, jobkonsulenten synes det samme, men hvorfor der så ikke er sket noget endnu, forstår jeg bare ikke.

Mange hilsner
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2005, 19:26   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ressourceprofil??

Hej Fiemie.
Dine sygedagpenge er forlænget i.h.t. Dagpengelovens § 22 stk. 1, nr. et eller andet - hvis du kan fortælle mig på hvilket grundlag dine s.dp er forlænget, er det lidt nemmere for mig at finde ud af dine rettigheder!!
Men måske er der en afgørelse på fredag!!

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2005, 12:00   #7
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Ressourceprofil??

Hej Pia!

Ja, lige en lille situationsrapport herfra... Nu er det blevet sådan at jeg er blevet "godkendt" til fleksjob (15 timer om ugen) og så håber sagsbehandleren at hun kan få det ordnet så det gælder fra 1/12, ellers får jeg mine sygedagpenge forlænget.
Jeg skulle modtage en ressourceprofil til godkendelse i dag eller i morgen, så det er jo godt nok.
Der er kommet en ny sagsbehandler på sagen, så det er en helt anden behandling end jeg har været vant til.
Jeg er glad for at der endelig er sket noget i min sag, men jeg tør ikke ånde lettet op, før jeg ved at papirarbejdet er helt i orden.
Tak for din hjælp, indtil videre

Venlig hilsen
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2005, 22:11   #8
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ressourceprofil??

Hej Fiemie.

Godt at høre, og held og lykke.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 12:11   #9
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
RESSURCEPROFIL!!

Skal have opdateret min profil, da min sagsbehandler endelig langt om længe tager den med på team-møde, for vurdering til om jeg opfylder kravene til fleks-job.
Sagsbehandleren sagde så at hun blev nødt til, at korte profilen ned da den var meget lang, hun sagde at hun nok sløjfede noget af alt det extra lægelige der var og bare lod lægekonsulentens ting stå...... det kan da ikke passe kan det, jeg vil jo mene at Speciallæger, Arbejdsmedicinsk-klinik, Egen læge & Fys papire er mere vigtige, end lægekonsulentens(der aldrig har mødt mig).
Ligeledes papir fra Arbejdsskade-styrelsen med varige men, skal skrives med i profilen?
Hvad mener I????
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 12:16   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sløjfe noget så vigtigt som lægepapirer?? Hvorfor så indhente dem??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension