K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2008, 17:53   #1
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Kontanthjælp og hva så ???

Kender i det ? Man har været på kontanthjælp, hele sit liv ? - Pga sindslidelser? - Jeg besidder af angst og personlighedsforstyrrelser, og jeg formår ikke at kunne opretholde et job i mere end 1-2måneder så går jeg ned med flaget. Dette har jeg prøvet at forklarer min kommunen (Aalborg kommune) I mange år, at der er noget galt med mig og at jeg ikke magter at besidde et job.. Men alligevel efter adskellige arbejdsprøvninger og alverdens terapi, er det ikke blevet en skid bedre..

Jeg sidder tilbage med en masse frustrationer og forstår ikke hvordan at en kommune kan blive ved med at sige man kan udvikle sig. Hvis man læser lidt om mine lidelser ville de også vide at det at ændre i ens personlighed og få andre mønster er svært og det kræver lang tid. Jeg har da tiden, men hvor længe har jeg mine kræfter endnu?
Hver dag er en kamp for at komme op.. Hver dag skal jeg tage mig selv i ikke at sige.... Hvornår er det nok, er det nu Lisa ? Er det nu du vil give op og bare syne hen og lade det hele stå til som det er ? .... Men hver dag formår jeg trods stor besvær kæmpe mig op af sengen og ud i de gøremål jeg (SELV) har fundet som er godt for mig.

Jeg er 26år, ja jeg er ung... Det ved jeg godt, og man kan udvikle sig endnu. Men når man har haft personlighedsforstyrrelser i så mange år som jeg har haft, så bliver tingene sq svære. Jeg ved udemærket godt der er mange andre i vores samfund der lider af noget der er langt værre og måske noget der er vigtigere tage sig af end lige Lille Lisa fra Nørresundby. Men jeg mener selv jeg som borger af det danske samfund jeg har ret til at blive behandlet fair og korrekt. Ta nu fx. Den 21 august 2008 - Er min sagsbehandler på besøg og vi holder møde. Jeg ringer til hende i SIDSTE uge og høre hvordan det går med min sag for at vide hvordan og hvorledes og hun fortæller mig at hun endnu ikke har skrevet i min sag eller kommet videre med nogle ting. Så er det jeg ikke forstår tingene.. Hvordan kan hun huske hvad vi har talt om (Ja hun har taget notater, men det er jo bare basis hun sidder og skriver ned) - Hvordan vil hun kunne tage min sag op til vurdering og sådan når hun ikke arbejder med sagen i hvert fald så den ikke går i stå ? -

Mit lille hoved rummer så mange spørgsmål og undring. Kan det virkelig passe at fordi jeg ikke har fået skåret mit ben af eller lignende eller mangler en hånd og fordi jeg KUN Er 26, at jeg ikke kan være berettiget til en førtidspension. Jeg VIL utroligt gerne arbejde, men når man gang på gang ser det samme mønster omkring mig, så må da der være noget der siger jeg ikke bare er en eller anden doven "teenager" der ikke gider lave noget ? - Hvorfor skal det være så svært at blive hørt i vores system fordi man besidder en psykisk lidelse? Hvordan kan det lade sig gøre at jeg som en ung kvinde kan få lov til at gå med mine lidelser og være på kontanthjælp siden jeg blev 18 ? - Do the math ? - 8år... 8år har jeg været til "sene" for kommunen ?

Meget muligt andre har samme profil som jeg har og samme mønster, men hvad pokker gør det for mig ? - Har jeg ikke ret til at kunne leve et anstændigt liv ???? Bare fordi jeg er syg, så skal jeg leve af LUD og koldt vand. Jeg har omkring de 1500 til mad, forlystelser og medicin og den slags.... Jeg lever rent faktisk ikke af ret meget... Skal jeg blive ved med at være på kontant hjælp, fordi jeg er ung og at nogle folk som SLET ikke kender mig men vurdere mig ud efter mine papire, at jeg kan "udvikle" mig mere og komme i et ordinært arbejde? Når de gange jeg har været ude i det såkaldte Ordinært arbejde er jeg gået ned med flaget og skal bruge måneder på at komme op til overfalden igen.

Det er hårdt nok i sig selv være syg - Men det er også hårdt at skulle tænke på hvad penge man nu har og hvad man må undvære fordi man ja, man kan godt sige det-.... Er syg...

ER jeg den eneste der oplever dette eller ? ...

Jeg er en meget frusteret og ked af det kvinde ... Jeg magter sq snart ikke tingene mere..

//Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 20:53   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Åh nej ikke igen!... det lyder lige som mig det der! ... 8 år... jeg er oppe på 21 Lisa, og der er stadig ikke "lukket og slukket" endnu

Mit største råd til dig er, at få sat en psykiatrisk udredning igang af dig hvis du ikke allerede har fået det... du kan på blot 1 time blive MEGET overrasket, og få den hjælp du har stået og manglet hele tiden... nemlig den der med "DERFOR!! kan jeg ikke, og jeg er derfor ikke bare doven!".

I mit tilfælde fandt jeg ud af at mine 21 år i kontanthjælpssystemet skyldes at jeg har Asperger Syndrom... fik det at vide for 2 måneder siden... pludseligt faldt alle brikkerne på plads, og jeg fik lige den psykiatriske udredning der forhåbentligt nu giver mig en førtidspension.

At du er 26 er efter min mening ikke nogen grund til at du skal køres igennem en masse lort lige som jeg blev det. Regeringen vil meget gerne slippe for at førtidspensionere unge med "helbredelige psykiske lidelser"... derfor var JEG heldig... Asperger er uhelbredeligt og ikke en psykisk sygdom, men en hjerne dysfunktion...

Derfor tænker jeg, at du måske ville få noget ud af at blive psykiatrisk udredet GRUNDIGT for at kunne spotte evt. syndromer du måske ikke ved noget om...

Indledelsesvis ville jeg søge på nettet og læse om Asperger Syndrom, AD/HD, ADD, Tourette Syndrom og andre syndromer og se om du skulle kunne genkende dig selv i noget af det... det vil være et godt udgangspunkt hvis du kan sige til sagsbehandleren at du "har mistanke om" et eller andet... altså selvfølgelig kun hvis du virkelig KAN se dig selv i nogen af syndromerne.

bare et forslag... måske du vil blive overrasket, måske ikke, men det er da værd at tjekke ud, for 8 år uden at kunne holde et arbejde... på mig ligner det typpisk Asperger eller AD/HD jobhistorie det der...

Tjek dette link her ud... der står symptomer om stort set de fleste psykiske lidelser:

http://www.psykiatrifonden.dk/sygdomme/sygdomme.html

Vær ikke forundret over, at du føler du kunne passe på de fleste... mange symptomer er ens for flere af lidelserne.... kig dig lidt omkring og se om du finder en "AHA!" oplevelse.

Sidst redigeret af Stezu; 05-10-2008 kl. 12:30. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
  Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:16   #3
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Puha en trist historie du har at fortælle.

Jeg har ikke selv oplevet deslige, men vil bare give dig et . Ved godt det ikke løser noget for dig, men måske det varmer lidt!?

Mine tanker til dig idag, og ønsket om en, på tods af alt, god weekend.

mimse

Håber du finder afklaring snarest.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:26   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Lisa,

Først en masse , for det er vist det du trænger aller mest til, så du får lige et til .

Om der er nogen/nogle der er vigtigere at tage sig af end lige citat: Lille Lisa fra Nørresundby ?

Nej, Lisa ... DU er lige så vigtig som alle andre. Systemet må altså ikke få bugt med dit selvværd, selvom man skulle tro, det er det din kommune er ude på

Vi er mange der er ude for den samme skændige behandling som dig, og det er også derfor K10 findes.

Jeg burde skrive at du bare kan læse løs her inde i dette rum, og at du vil opdage, at det du beskriver, er noget vi andre genkender ind til bevistløshed; men det er vist ikke der du er lige nu, vel?

Nå, og det kan du sq heller ikke bruge til så meget

ET råd vil jeg give dig: Gå op i brugerpanelet, find nyttige links, find den der hedder formular til aktindsigt, print den ud, fyld dine personlige oplysninger ud der hvor de skal være ... you know ... Navn adresse, dato osv. Den afleverer du i Borgerservice MOD skriftlig kvittering, naturligvis , så din anmodning ikke forsvinder, hvad der er stor erfaring for her på K10 blandt brugerne her på siden. Din kommune har så 10 dage til at reagere og sende dine sagsakter, for det siger loven.

Ville gerne skrive meget mere til dig; men jeg kan sq ikke ramme tasterne idag; men det er det vigtigste, for at du kan komme videre i din sag.

Alle gode ønsker for dig og en masse Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 21:49   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Kære Lisa

Det er en så urimelig behandling du har fået! Jeg blir så gal og ked af det.
Føler med dig! Og så kaldes det velfærdssystem - der er alt for mange umenneskelige uhyrer ansat de forkerte steder! De har simpelthen misforstået deres rolle!

Kæmper selv med piskesmæld..og kan genkende mange af de ting du beskriver. Det er så svært med den modstand hele tiden! Vi må ikke give op, vel? - så får de os derhen - de vil!

Det er så uretfærdigt!

knus og mange tanker
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2008, 22:08   #6
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Lisa

Hvad siger din læge omkring din sagbehandling og udfaldet af kommunenes svar.
Har kommunen oprettet en profil af dig som du har liggende under din hovedepude
Jeg kan forestille mig profilen er både våd og krøllet efter mange nætter uden søvn

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 20:58   #7
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Hvad siger din læge omkring din sagbehandling og udfaldet af kommunenes svar.
Har kommunen oprettet en profil af dig som du har liggende under din hovedepude
Jeg kan forestille mig profilen er både våd og krøllet efter mange nætter uden søvn

bmdc
Min Læge mener ikke at jeg kan arbejde fuld tid, han mener heller ikke et flexjob er vejen frem for mig, men han må ikke udtale sig til kommunen om hvad han direkte synes, fordi så blander han sig i deres vurdering, mener jeg det var sådan han sagde. Noget med "De kommer heller ikke og laver om på mine diagnoser" eller sådan noget..

Men min læge støtter mig i mine valg, og skriver også papire derefter, sidst skrev han at mulighederne for at udbedre mine personlighedsforstyrrelser, er udtømte, så er det i hvert fald fastslået.. ved sq ikke om det skal være en glad eller ked af det smiley egentligt..


Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
Kære Lisa

Det er en så urimelig behandling du har fået! Jeg blir så gal og ked af det.
Føler med dig! Og så kaldes det velfærdssystem - der er alt for mange umenneskelige uhyrer ansat de forkerte steder! De har simpelthen misforstået deres rolle!

Kæmper selv med piskesmæld..og kan genkende mange af de ting du beskriver. Det er så svært med den modstand hele tiden! Vi må ikke give op, vel? - så får de os derhen - de vil!

Det er så uretfærdigt!

knus og mange tanker
Kære Zolskin

Vi giver ikke op, sammen kan vi klare alt... Undskyld mine sene svar, jeg har lagt underdrejet med influenza og slet ikke haft tid/overskud til at skrive herinde sådan rigtigt :/ - Desværre kan jeg jo læse at vi ikke er de eneste der er ude for det der.. - Man kan sige du måske er "heldig" - Piskesmeld kan ses, det kan psykiske lidelser ikke.. Men det ved du jo også selv..

Vi må stå sammen og slås!

Fra Lisa

Sidst redigeret af Stezu; 12-10-2008 kl. 21:11. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 23:30   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nej, desværre kan piskesmæld heller ikke ses sådan lige, ihvertfald som synlige skader på kroppen.
jeg har også piskesmæld. siden en arbejdsulykke i jan. 06.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension