K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 08:10   #1
chgs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
chgs er ny på vejen
Question Kan jeg få hjælp ???

Hej alle
Jeg er en enlig mor med tre hjemmeboende børn, jeg er tilkendt min pension pga sygdom, som dog er rolig lige nu. Vi bor i en lille by på sjælland. Mit store ønske er at flytte til København.
Men har ingen penge til et indskud, kan jeg få hjælp til det ?
Kan kommunen kræve at der skal være en grund til flytningen udover at det bare er et ønske ?
Nu er boligerne i Kbh dyre, hvor meget må en bolig koste når man er på pension, dem jeg kan finde som kunne bruges ( er nød til minimum en 4 værelset ) koster mellem 10.000 og 13.000 kroner.
De billige boliger som de københavnske kommuner har anvisningsretten over, kan man kun få hvis man er tilknyttet arbejdsmarkedet og har en noget højere indkomst end en pensionist, må de gerne stille de krav, det betyder jo at jeg er udelukket.
Ville det hjælpe min sag, hvis jeg fandt et job på nogle timer om ugen og derved gjorde at jeg selv kunne forsørge mig en lille smule.
Syntes det hele er lidt håbløst og ikke til at overskue. Ved bare at jeg ønsker at flytte lige nu, og vil gøre alt for at det er muligt for mig.
Findes der nogle der kan hjælpe mig, med hvordan jeg skal gribe det an og hvordan man får råd til det ???

PLEASE HJÆLP
chgs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 08:19   #2
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chgs Se meddelelser
Hej alle
Jeg er en enlig mor med tre hjemmeboende børn, jeg er tilkendt min pension pga sygdom, som dog er rolig lige nu. Vi bor i en lille by på sjælland. Mit store ønske er at flytte til København.
Men har ingen penge til et indskud, kan jeg få hjælp til det ?
Kan kommunen kræve at der skal være en grund til flytningen udover at det bare er et ønske ?
Nu er boligerne i Kbh dyre, hvor meget må en bolig koste når man er på pension, dem jeg kan finde som kunne bruges ( er nød til minimum en 4 værelset ) koster mellem 10.000 og 13.000 kroner.
De billige boliger som de københavnske kommuner har anvisningsretten over, kan man kun få hvis man er tilknyttet arbejdsmarkedet og har en noget højere indkomst end en pensionist, må de gerne stille de krav, det betyder jo at jeg er udelukket.
Ville det hjælpe min sag, hvis jeg fandt et job på nogle timer om ugen og derved gjorde at jeg selv kunne forsørge mig en lille smule.
Syntes det hele er lidt håbløst og ikke til at overskue. Ved bare at jeg ønsker at flytte lige nu, og vil gøre alt for at det er muligt for mig.
Findes der nogle der kan hjælpe mig, med hvordan jeg skal gribe det an og hvordan man får råd til det ???

PLEASE HJÆLP
Jeg mener ikke man kan få hjælp, når der ikke er en gyldig grund til det, men er selvfølgelig ikke sikker. men da jeg fik hjælp til min nuværende bolig, fik jeg det kun pga. at min søn har astma, og ikke kunne tåle at bo i vores tidligere bolig. Den allerhøjeste bolig sikring er på omkring 3100, ville du så kunne klare en husleje der hedder 10 til 12 tus?
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:14   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære chgs
velkommen til K10
Hvad hulme vil du dog i København ?
(Undskyld jer, der er fra København )
For det første er det jo dyrere at bo i København, for det andet er der rigtig mange andre steder i DK, hvor man kan opleve "storbyen" uden at det koster helt vildt.
Har selv boet i København, troede jeg ville "bruge" byen, men havde ikke energien dertil.
Fik et barn medens jeg boede på Nørrebro, og måtte erkende, at det er IKKE et sted for børn at vokse op.
Flyttede derfra af samme grund.
Du må prøve at finde ud af, hvis tarv, der vægter højest.
Med de bedste ønsker for fremtiden.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:36   #4
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Jeg tror ikke at du kan få hjælp af kommunen, det vil jo være en udgift for dem... Så hvis jeg var dig ville jeg hellere se på noget andet et sted hvor du selv kan betale dig fra det! Hvis du kan blive hvor du er nu er du også fri for at hive børnene ud af deres faste rammer
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:39   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej chgs, velkommen til k10

Hm, allerførst vil jeg jo nok sige som florken: hva sørnsen vil du med Kbh
-men det sir jeg jo nok fordi jeg er lidt miljøskadet af at bo på landet, i fredet område og hver dag tog den laaaange vej til Staden for at arbejde, men ææælskede at komme hjem til freden og den friske luft, ikke mindst!

Du spør til om de lejligheder kommunen har anvisningsretten over, om de kan bestemme hvem de vil have ind.

Ja, både og -for jeg mener at man via lov ville forsøge at modvirke ghettodannelsen i bestemte bebyggelser.
Nu er jeg jo ikke klar over hvilke du har kigget på, men generelt mener jeg at langt de fleste netop har indført visse indkomstregler.

Dét kan man jo så være enig i, eller ej(personligt ville jeg også betragte det som stavnsbinding, men det er jo så en anden historie!)

Om du kan få økonomisk hjælp til flytning/indskud, ja, da må jeg melde pas -men tror at der skal være en ret god grund til hvorfor man flytter.
Tror det er rigtig svært at få hjælp hvis det "blot" er fordi man ønsker at bo et andet sted i landet, end nuværende, grunden skal vist være ret seriøs.
-men "halshug" mig ikke, det er blot min formodning, det kan være der kommer andre herinde, med flere svar

-Og ps, hvad sir børnene til at flytte, håber da du også har overvejet dette.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 29-03-2010 kl. 10:41.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er din bolig ejer eller lejer?

Hvis du vil til København og har en lejet bolig, så kan du bytte bolig med en fra København på www.bl.dk som evt gerne vil udenbys....

Når og hvis du kan bytte din bolig til det du ønsker, så hjælper kommunen sikkert gerne med indskud, og hvis ikke, så plejer de at lave det sådan, at man kan låne indskudet af dem mod tilbagebetaling...

De må ikke give afslag hvis du feks pga netværk ønsker at flytte - socialtnetværk bliver sat meget højt.

Jeg har selv byttet mine lejligheder gennem www.bl.dk og betaler 5700 kr for en stor 5 værelses på 130 kvm.

Og nej, synes ikke København er dyr. Vi handler jo Netto, Faka og Aldi som har samme priser over hele landet.

Sidst redigeret af Ninja; 29-03-2010 kl. 10:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 11:12   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Var der ikke engang noget med, at hvis hjemkommunen betalte for flytning, så kunne de også blive pålagt at fortsætte med at skulle betale for den der flyttede? Altså hvis man var på kontanthjælp, så overtog den nye kommune vist ikke bare ansvaret.
Ved ikke om det bare er en gammel regel og den ikke gælder mere. Men det er vigtigt at have rede på alt FØR du beslutter dig..
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 12:18   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved i hvertfald, at hvis man feks bor i Valby og godt vil til Østerbro, så betaler Valby for indskudet + et måneds kontanthjælp. Når man så kommer til det nye socialcenter, så søger man boligsikring, kontanthjælp mm som man plejer, og så går det hele pr automatik. En evt tilbagebetaling af indskud sker via SKAT.

Sådan har det været for mig. Københavns kommune.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension