K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2009, 09:33   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så sker der noget... omkring trækning i FP

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/708300075/

Ja, det lader til at SF har husket os, for nu har de i deres finanslovsforslag inkluderet 600 mio. til at hæve beløbet som en ægtefælle må tjene, før man trækker en FP samlever i FP... fra ca. 180.000 til 400.000,-

Så begynder det at ligne noget... selvfølgelig laver de Konservative skræmmebilleder og henviser til ikke at bruge penge i en krisetid, det må vente til der er penge i kassen... så er det man burde spørge dem, hvorfor FANDEN DE SÅ IKKE HAR GJORT NOGET DA DE KUNNE KØBE HELE VERDEN!? ... det er det sædvanlige... et spil fra galleriet... og DF?... ja dem har man slet ikke kunnet få en kommentar fra, men det er jo ikke noget nyt, når de ikke ved om de skal stå på det røde eller blå ben.

Jeg savner dog at de fra SF og S side af sørgede for at denne regel også gælder når to førtidspensionister bor sammen, for det står der intet om i forslaget, og jeg agter at kontakte Öslem om det lige nu og her, for problemet er endnu værre når to førtidspensionister bor sammen.
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 09:38   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det nye tætte makkerpar i dansk politik er klar med en check på 600 mio. kr., så førtidspensionister ikke bliver ramt på pengepungen, fordi deres ægtefælle tjener for meget.

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/708300075/



Ragdoll

Du har også læst den

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Webmaster; 02-09-2009 kl. 13:39. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 09:52   #3
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
ja så kan vi kun krydse finge for at det ikke er valgflæsk.. *sighs*
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 09:53   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll
Du har også læst den

Ragdoll
Ja det har jeg... og her er hvad jeg har skrevet til Öslem, som er kommet med forslaget:

Citat:
Hej Öslem.

Først vil jeg sige TAK, for at læse nyheden om, at S og SF har afsat 600 mio til at få omvendt problemet der er i lovgivningen med at førtidspensionister trækkes hvis deres ægtefælle tjener "for meget"... det er et længe ventet og kærkomment udspil for MANGE førtidspensionister, og er bestemt et skridt i den rigtige retning.

Men... jeg studser over, at der kun står at beskæringen fjernes når ægtefælden er i arbejde!? ... vi har som tingene er pt. et kæmpe problem med, at også to førtidspensionister der flytter sammen bliver trukket i førtidspensionen, og det er altså ikke rimeligt, når man er blevet dømt uarbejdsdygtig, og ikke selv har muligheden for at tage et arbejde og derved tjene mere til at lappe det hul der kommer når man flytter sammen. To arbejdene danskere der flytter sammen bliver ikke trukket noget (selvfølgelig, sådan skal det være), og forhåbentligt også snart når kun den ene er førtidspensionist ifølge jeres nye udspil... men så snart det er to førtidspensionister, hvad så?

Jeg er selv førtidspensionist (som du måske kan huske), og jeg har faktisk fundet en kæreste der også selv er førtidspensionist... men vi har valgt ikke at flytte sammen, da det simpelthen ikke kan være rigtigt, at vi sammen skal gå 3.000,- ned i indtægt (efter skat) hver måned pga. disse diskriminerende love VKO har skabt.

Hvis man ser logisk på det kan jeg heller ikke se, at det gavner noget økonomisk for staten, for det betyder bla.a. at staten kommer til at mangle billige boliger, da flere førtidspensionister vil have behov for separate lejemål når de ikke har mulighed for at flytte sammen... det betyder også, at staten kommer til at betale ekstra i boligsikring til to lejemål, og at nogle førtidspensionister vil have krav på andre ydelser som børnetilskud osv... så jeg kan ikke helt se pointen i at straffe førtidspensionister for at bo sammen. Man mister i forvejen mange andre ydelser så snart man flytter sammen (specielt hvis den ene er enlig mor), så de 3.000 i nedgang kan hurtigt blive til meget mere.

Jeg ved ikke om dette er inkluderet i jeres 600 mio. men da jeg ike kan læse ud af jeres information at dette problem er taget med i beregningerne, så ville jeg lige informere dig om dette problem... og jeg håber du vil give informationen videre til dem der roder med jeres finanslov, da vi er MANGE inde på www.k10.dk der nu sider og venter spændt på hvad svaret bliver.

MVH. X
førtidspensionist, Næstved.

Sidst redigeret af Razmo; 31-08-2009 kl. 10:18.
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 09:57   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Alle førtidspensionister bliver trukket i pensionen, hvis ægtefællen tjener for meget

Endelig kommer det op i pressen

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/708300075/
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 10:14   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror ikke det bare er valgflæsk, når det er skrevet ind i finanslovforslaget af både S og SF... og det er Öslem der har lavet forslaget, og hun er en ildsjæl på niveau med Line Barfoed, så jeg er positivt overrasket... der går LÆNGE imellem at der er nyheder om forbedringer for førtidspensionister, så det er fedt at se... desvære mangler der bare lige den vinkel med når to FP'ere flytter sammen... de er jo ikke nævnt i udspillet, og det skal de da have rettet hehe
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 10:24   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom svaret alerede fra Öslem:

Citat:
Kære X
Det er også med i vores forslag. Det fremgår bare ikke i pressen

Med venlig hilsen

Özlem Sara Cekic
MF
Jammen det kan jo ikke være bedre så... så vil man altså heller ikke blive trukket for at bo sammen som to FP'ere... dejligt at se SF gøre noget
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:00   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja det har jeg... og her er hvad jeg har skrevet til Öslem, som er kommet med forslaget:

Razmo godt nok du ...

Så må vi håbe at de også har taget højde for hvis en førtidspensionist flytter sammen med en flekser for vores ledighedsydelse batter ikke meget i mad kassen
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:11   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Razmo godt nok du ...

Så må vi håbe at de også har taget højde for hvis en førtidspensionist flytter sammen med en flekser for vores ledighedsydelse batter ikke meget i mad kassen
ja eller en kontanthjælpsmodtager for den sag skyld... men noget kunne jo tyde på, at det generelt er "forsørgerpligten" de prøver at skyde ned... fint nok.

Vi må nok bare sande, at de fleste danskere vil brokke sig over udspillet, og bare sige at S og SF vil bruge flere kroner i en krisetid, lige som K gør det... det er jo ikke dem det kommer til gode, og de skal jo selv spare og spare under krisen... DF vil nok også begynde at blande sagerne om socialt bedrag på FP med ind i debatten også tror jeg... altså dem med invandrerne vi har set over den senere tid.

Men at det er i pressen, og at S og SF er enige om at lave disse tiltag synes jeg er positivt... det betyder at vi ikke er helt glemt, og at SF holder deres ord. Vi kommer nok bare til at vente til regeringen skifter med at se noget som helst af det i aktion.
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:16   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke....

....om de her taler om de 30 kroner der trækkes for hver 100 kr ægtefællen tjener over de 118.600 som ægtefællen tjener, eller om de også har den gensidige forsørgelsespligt med inde i det?
Som jo betyder at en førtidspensionist der gifter sig eller bliver samboende, får en lavere pension end en enlig førtidspensionist. Det synes jeg er ligeså vigtigt.
Dette trækkes uafhægigt af ægtefælle eller sambos indkomst, og hvorvidt de har en indkomst eller ej.

Både det første og det andet straffer jo samlevende førtidspensionister.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så sker der noget delfiner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-01-2012 15:06
hvad er det der sker i komunerne rundt omkring en beha Dit og Dat 1 12-06-2009 22:34
ENDELIG sker der noget! :D Camille Dit og Dat 1 10-06-2008 10:37
nu sker der noget ljg Spørgsmål ang fleksjob 21 06-12-2007 17:30
nu sker der noget ! annette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-07-2007 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension