K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2013, 14:35   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.803
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygedagpenge? Kun hvis du vil skæres i!

http://www.avisen.dk/sygedagpenge-ku...-i_245547.aspx

"Modtagere af sygedagpenge kan tvinges til en farlig operation, hvis de vil beholde pengene. Overlæge blæser til kamp mod Ankestyrelsen efter afgørelsen."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 22:46   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
En anerkendt frivillig rådgivning som sr-bistand mener åbenbart ikke, at en rygoperation kan anses for værende risikabel nok til at man kan afslå operation uden at risikere at miste sin forsørgelse!

Og det er et brevkasse-svar fra 2006, altså før struktur-reformen.

Sr-bistand vurderer( på baggrund af hvad, fristes man til at spørge ) at succesraten er 70%, så borgeren skønnes derfor ikke at kunne undslå sig operation.

Gad vide hvordan den "rådgivning" endte for borgeren.

De resterende 30% risiko for alvorlige komplikationer ved operation anses ikke for værende noget særligt chance at tage.

Jeg synes det er rystende en frivillig rådgivning kan rådgive på så udokumenteret et grundlag

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1306


"Svar
Ingen kan direkste tvinge dig til at lade dig operere, hvis du ikke vil. Men hvis man skal have en mulighed for at få førtidspension, kræves det, at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte. Hvis man læser om dette enme, står der, at man ikke er forpligtet til at underkaste sig stærkt risikobetonet eller eksperimentel behandling, men hvis aman afslå almindelig anerkendt behandling eller operation, vil man kunne vurdere, at behandlingsmulighederne ikke er udtømte, og det kan så betyde at man får afslag på pension.[B] I dit tilfælde, hvor der er 70% chance for et godt resultat, vil man næppe kunne kalde behandlingen, så risikabel, at du kan nægte med henvisning til denne undtagelsesregel."
[/B]

Kan man snart blive overrasket mere? Det er da for langt ude!

Og her en sag fra FOA om en kvinde der bliver truet med tvangsmedicinering:

http://www.foa.dk/sitecore/content/G...sat-paa-piller

"Pædagogmedhjælper Sussie Wendy Nielsen tager antidepressiv medicin, som hendes læge ikke mener, hun har brug for. Det mener derimod jobcentret i Hjørring Kommune, fortæller Fagbladet FOA."

Fra Information:

http://www.information.dk/273669

Kurset forværrede Jens' stresssymptomer, men alligevel besluttede kommunen efterfølgende at sende ham i arbejdsprøvning. Det magtede Jens ikke, og kommunen fratog ham derfor sygedagpengene.







Frida
SR bistand er et meget mærkeligt firma. Jeg henvendte mig til dem vedr. rådgivning. Det første herren sagde til mig, at jeg godt kunne glemme både flexjob. Det var umuligt. Han anede ikke hvad der var min problematik, men underholdt mig med at han sad i kørestol og arbejdede.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2015, 22:18   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.803
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mange uafklarede spørgsmål, hvis tvang i behandlingen genopstår..

... hvis ikke Folketinget griber ind inden den 1.juli 2016.

Principafgørelse 108-13 er "Gældende" og træder i kraft umiddelbart efter den 2 år forsøgsperiode med stop af tvang i behandlingen.

Herunder tvang af indtagelse af psykofarmaka.

https://scleroseforeningen.dk/netraa...ressiv-medicin

Spørgsmål fra en sclerosepatient:

"Jeg har taget Venlafaxin pga. tilbagevendende depressioner siden 2010, og er uheldigvis i gang med en seponering, da jeg får de her føleforstyrrelser. Hvad gør de her piller (Venlafaxin) ved hjernen og nerverne? Har hørt om nogle MS patienter der får antidepressiva - hvorfor får de det?
Håber I kan svare på nogle af alle mine spørgsmål og evt. guide mig videre.
"

Svar fra speciallægen:

"Hos 1 - 10% af patienter i Venlafaxin-behandling ses føleforstyrrelser. Denne bivirkning kan forveksles med sclerose-attakker, som du også selv er inde på. P.t. er du i gang med seponering af Venlafaxin. Det er vigtigt, at det foregår langsomt over et par måneder, for at undgå det der hedder seponeringssymptomer. Derfor bør seponeringen foregå under speciallæges vejledning. Med hensyn til føleforstyrrelserne bør du genoptage kontakten med den neurolog/neurologisk ambulatorium, der undersøgte og behandlede dig tilbage i 2005 for at få et kvalificeret bud på føleforstyrrelsernes årsag."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 00:26   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
https://www.facebook.com/groups/631484706915540/

Siden er nu på under 12 timer oppe på mere end 300 medlemmer, og indlægget som Overlægen har skrevet, er blevet delt mere end 4400 gange.

Bravo!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 21:57   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er vel meget naturligt at man går efter de ting som er meget forkert....kontra at gå efter de ting der virker...

At man kan finde en enkelt ting som er positivt...jeps jeg er enig...det vil gælde dem som har skulle forsørges af deres ægtefælle...gør vel ikke at man skal lade alle de tåbelige ting være...

Så hvis man forsøger at rette op på nogle af disse "dårlige" ting...ja så er det vel dem man skal koncentrere sig om..

Hvis du ikke forstår hvorfor netop det er de "dårlige" ting bliver fremhævet her på K10....ja så har du slet ikke forstået K10....og meningen med den...

Jeg har ikke lavet denne side som en oplysningsside for positive ting....jo jo det er da fint hvis nogen vil oplyse om disse...men det er bestemt ikke formålet med siden..

Nej det er en side hvor folk kan komme ind og få råbt alle de dårlige ting ud....som de bliver udsat for...

Den er ikke lavet for at folk skal komme ind og lovprise at luft stadig er gratis...eller råbe op om ting der virker eller er som de bør være....

Så når man opholder sig her på en protest side....og man feks har nogle reformer med 100 dårlige ting i....og en enkelt god ting i....ja så er det helt naturligt at man går efter de ting som er dårlige...

Men måske man skal være rigtig glad for at der faktisk er nogen som gider kæmpe imod de dårlige ting......det er jeg ihvertfald...og så bekymre det mig at nogen kan finde en enkelt god ting frem og så begynde at bruge det imod den som faktisk gør noget for at de dårlige ting kan luges væk...

Iøvrigt står det en helt frit for at selvstændigt oplyse om de ting man synes er vigtige...herunder også de positive hvis man vil..det kan man sagtens gøre uden at gå efter andre og anklage dem for ikke at gøre det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 22:48   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.803
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for din interesse...

Kære Migselv

..... men jeg må holde fast på, at i denne vigtige tråd drejer det sig tvang.

Fordi, at en del navngivne folketingspolitikere læser og følger med i denne tråd. Derfor ønsker jeg, at der ikke bliver for meget "fyld" som positive beretninger. Det kunne ellers være hyggeligt.

Når jeg tager, efter din mening gamle nyheder op, er det fordi at jeg kender det politiske system. Når en minister, Mette Frederiksen i dette eksempel, for få måneder siden fremkommer med sine meninger i det offentlige rum og tilsyneladende skifter mening, så er det mit håb, at give de medlæsende folketingsmedlemmer materiale og dokumentation for at eksempelvis, at stille §20 spørgsmål til ministeren.

http://www.ft.dk/Dokumenter/Vis_efte...r=4#pagination

Fordi, at netop i disse timer færdigforhandles den sidste reform, sygedagpengereformen. Som sikkert har nogle positive konsekvenser.

Men de positive konsekvenser har jeg ikke overskud til også at interessere mig for.

Fordi jeg er af den mening at der savnes positive situationer:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/12/09/194431.htm hvor denne nyhed kun er få sekunder gammel, i skrivende stund

Jeg bruger mit sparsomme overskud til 2 ting: at gå efter de urimeligheder som findes og hjælpe de unge mennesker, som bliver svigtet, ud over alle grænser.

Læs og forstå, eventuelt fremkomme med et positivt løsningsforslag til følgende stupiditeter:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

... og i tillæg til dette, vil man nu TVINGE unge mennesker til:

Elektrochok
Tvangsmedicinering
Lumbal operation

... eller bliver deres forsørgelsesgrundlag fjernet!

... fordi at embedsmænd og enkelte politikere har fundet en gammel rapport der oplyser at der findes ingen risiko ved den form for operation...

... trods at hele Danmarks lægestand er begyndt at råbe op.

Men du er velkommen til at lave din egen tråd, hvor vi kan dele positive erfaringer. Jeg deltager gerne.

Bedste hilsner

Peter

PS hvis ikke Mette Frederiksen bliver stoppet nu, tro ingen vel at Ankestyrelsen er færdige med at udsende Principafgørelser, til skade for de unge mennesker?

Sidst redigeret af phhmw; 09-12-2013 kl. 23:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 23:15   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Du har så sandelig ret, Peter.

Hvis denne her lovstridige, menneskefjendske principafgørelse IKKE bliver ændret-og det med øjeblikkelig virkning- så vil jeg ikke vove mig ud i at tænke hvad det næste bliver de vil kaste sig over i form af deres begyndende etnisk udrensning, som jeg mener det læner sig godt op af.

Staten bestemmer hvor folk skal bo?
Hvad lejligheden må indeholde af ejendele?
Hvem der må få børn?
Hvis barnet viste sig at blive født med en form for handicap, ville kommunen så tvinge til en abort?
Hvem der må bo sammen? Nå, nej, den har vi.
Hvordan man ønsker at se ud,fx om man er overvægtig, tattoveret, har en tøjstil staten ikke finder passende? Den har vi også...
Bliver vi pludselig raceopdelt eller opdelt i arbejdsduelig/kasseret?
Bliver vi undermennesker, der skal arbejde gratis som straf for vores sygdom eller midlertidige arbejdsløshed/uarbejdsdygtighed?

Nå ja, den sidste har vi i mere end en udgave!

Scenarierne er mange og de er alle lige umenneskelige, og det ender galt.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 13:10   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.803
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sygedagpengereformen er under forhandling

.. så ingen kender resultatet endnu.

Heller ikke om Mette Frederiksen holder fast på at TVANG i sagsbehandlingen, elektrochok, tabe sig, lykkepiller og lumbal operation, kun skal stoppe i en 3årig periode. Ingen ved det endnu.

Men pressen skriver:


Hviletid for langtidssyge halveres

http://www.avisen.dk/hviletid-for-la...es_247130.aspx

"Står det til de partier, der i øjeblikket forhandler om en reform af sygedagpengesystemet, skal landets kommuner blande sig i syges sygdomsforløb efter cirka fire uger. I dag sker det efter otte. Patientforeninger og ekspert advarer mod tiltaget."

Godt eller dårligt?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 19:25   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg mener regeringen som udgangspunkt skulle stoppe med at lave reformer, tiltag og nye, ikke gennem-arbejdede, lovgivninger der KONSEKVENT putter folk i kasser.

Start med at vurdere borgere som individuelle mennesker, med forskellige historier, sygdomme, baggrund og behov!

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 16:09   #10
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
TILLYKKE, Peter!

Det lykkedes for dig!

http://www.avisen.dk/slut-med-at-tvi...er_248693.aspx

"Ingen skal tvinges ind i en behandling med f.eks. lykkepiller mod deres vilje.
Det er resultatet af den aftale, som regeringen onsdag indgik med de borgerlige om en ny reform på sygedagpengeområdet.

Hvis borgeren heller ikke ønsker denne behandling, bortfalder kravet om at deltage i lægebehandling. Der er i første omgang tale om et toårigt forsøg."


Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialkrise i Danmark Webmaster Politik og Samfund 2 15-01-2013 12:09
Og det var Danmark Hexi Politik og Samfund 9 13-11-2010 05:32
danmark superkok Politik og Samfund 5 25-04-2010 11:12
Syg i Danmark fuerzzz Alt det andet 5 09-06-2008 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension