K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2016, 21:42   #1
Laulau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Laulau er ny på vejen
Indstille til førtidspension

Hej jeg er ny herind,,, hva betyder det når sagsbehandler siger at hun vil indstille mig til førtidspension ?
Laulau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2016, 23:51   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
At hun mener at du bør have førtidspension, og sender det til rehabiliteringsteamet. De indkalder så dig og din sagsbehandler til et møde, hvor de så afgør om de indstiller til førtidspension til pensionsudvalget.
De tager så stilling til om de tilkender, afviser eller sender tilbage til rehabiliteringsteamet, hvis de mener at der er ting der er uafklarede.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 00:30   #3
Laulau
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Laulau er ny på vejen
Tak for svaret
Laulau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 09:12   #4
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
De tager så stilling til om de tilkender, afviser eller sender tilbage til rehabiliteringsteamet, hvis de mener at der er ting der er uafklarede.
ahh, det sidste punkt her behøver du ikke ligge søvnløs over. Kommunen følger indstilllingen fra rehab team!!! det er en ren formalitet at de skal godkende rehab teams beslutning..., har aldrig personligt hørt om nogen kommune som valgte ikke at følge rehab teams beslutning
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 10:00   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Thisted 1970, uha de tilfælde er der masser af herinde på k10 , altså tilfælde hvor kommunen IKKE følger rehabiliteringsteamets indstilling..........desværre.

så kære trådstarter, det er ikke for at tage håbet fra dig jeg skriver ovenstående , men du skal kende til virkeligheden.

hvad din sagsbehandler siger, har ingen indflydelse på sagen, din sagsb, skal klargøre den DOKUMENTATION(bemærk at dokumentation er det eneste der tæller) der er i din sag, for at din arbejdsevne er nedsat til ingenting, og ikke kan udvikles, og sende dette til rehabiliteringsteamet.

hvis rehabiliteringsteamet indstiller dig til pension , skal de sende sagen og indstilling til pensionsteamet i kommunen som har tre måneder til at behandle sagen. hvis de IKKE indstiller til pension skal de komme med forslag til hvad de mener der skal ske med hensyn til dig og din indplacering på arbejdsmarkedet.

så intet er sikkert på nuværende tidspunkt i din sag. vend endelig tilbage hertil om du har flere spørgsmål.

held og lykke med din sag
venlig hilsen
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 17:54   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
ahh, det sidste punkt her behøver du ikke ligge søvnløs over. Kommunen følger indstilllingen fra rehab team!!! det er en ren formalitet at de skal godkende rehab teams beslutning..., har aldrig personligt hørt om nogen kommune som valgte ikke at følge rehab teams beslutning
Det er desværre ikke blot en formalitet.. og det kan man så undre sig over, da det netop er kompetente folk der sidder i rehabiliteringsteamet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 21:45   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
hvis rehabiliteringsteamet indstiller dig til pension , skal de sende sagen og indstilling til pensionsteamet i kommunen som har tre måneder til at behandle sagen. hvis de IKKE indstiller til pension skal de komme med forslag til hvad de mener der skal ske med hensyn til dig og din indplacering på arbejdsmarkedet.
sortepigen
ok jeg tager fejl, så. Men vil dog så mene at der er forskel på om rehabteam bevilger førtidspension, fleksjob og resourceforløb, - fordi de to sidste skal jo ikke via pensionsteamet ihvertfald! men vel blot tilbage til den sagsbehandler som oprindelig har indstillet til én eller flere af de tre "muligheder".

Men førtidspension er jo også unik i den forstand, at alle kan søge den, og få den, uafhængigt af jobcentret osv.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2016, 22:07   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De to sidste skal i min kommune ikke blot tilbage til sagsbehandler.

De bevilliges af et andet tværfagligt team, på samme måde som pensionsteamet.

Det rehabiliterende kan intet bevillige, de kan kun indstille til, hvad der efter deres mening skal ske
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension