K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 23:46   #11
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Kender du denne uddannelse? - sundhedsservicesekretær http://www.ug.dk/uddannelser/erhverv...sekretaer.aspx

Måske det kunne være en mulighed for dig?

Pøj pøj med det alt sammen.
Job mulighederne indenfor det er desværre meget meget få.. Min veninde blev færdig med den for næsten to år siden, og går stadig ledig.. De vil hellere have en almindelig lægesekretær i stedet.
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 23:49   #12
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
Jeg startede som 17 årig som kontorelev, knapt 6 måneder efter måtte jeg til hudlæge der konstaterede håndeksem.

Mit håndeksem blev også meldt som arbejdsskade, men jeg fik også afslag fordi jeg havde haft lidt Atopisk Eksem som barn.

Idag 33 år efter, har jeg stadig håndeksem og atopisk eksem, begge nu i svær grad, med masser af infektioner (men det kender du jo nok alt til), samt multiallergi og astma.

Jeg endte med fleksjob (hjemmearbejdsplads) i 11 - 12 år, blev fyret sidste år og har siden været på ledighedsydelse.


Det vigtigste for dig nu er at du har en rigtig god hudlæge der lytter til dig og tager dig seriøst. Du kan jo frit vælge den hudlæge du ønsker.

Hvis du får behandling på en hud afdeling/hospital, så spørg om de evt. har socialrådgivere du kan få en aftale med, det har jeg selv brugt meget, de kan vejlede dig i forhold til dit fremtidige arbejdsliv og kommunen.

Jeg sender dig en (PB) privat besked, angående en lukket Facebookgruppe, jeg vil anbefale dig.
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 23:57   #13
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fyret2011 Se meddelelser
Jeg startede som 17 årig som kontorelev, knapt 6 måneder efter måtte jeg til hudlæge der konstaterede håndeksem.

Mit håndeksem blev også meldt som arbejdsskade, men jeg fik også afslag fordi jeg havde haft lidt Atopisk Eksem som barn.

Idag 33 år efter, har jeg stadig håndeksem og atopisk eksem, begge nu i svær grad, med masser af infektioner (men det kender du jo nok alt til), samt multiallergi og astma.

Jeg endte med fleksjob (hjemmearbejdsplads) i 11 - 12 år, blev fyret sidste år og har siden været på ledighedsydelse.


Det vigtigste for dig nu er at du har en rigtig god hudlæge der lytter til dig og tager dig seriøst. Du kan jo frit vælge den hudlæge du ønsker.

Hvis du får behandling på en hud afdeling/hospital, så spørg om de evt. har socialrådgivere du kan få en aftale med, det har jeg selv brugt meget, de kan vejlede dig i forhold til dit fremtidige arbejdsliv og kommunen.

Jeg sender dig en (PB) privat besked, angående en lukket Facebookgruppe, jeg vil anbefale dig.
Uh tak for dit svar, det var lige sådan et der kunne hjælpe lidt på humøret..

Jeg har heldigvis sluppet for infektioner. Men har det røde udslæt og sommetider små væskeblærer i huden. Det eneste jeg får mod det er hudcreme, den hjælper så også, men må kun bruge den i 6 uger og så 4 ugers pause, og så kan jeg bruge den igen. Jeg smørre mine hænder med creme flere gange om dagen med det hjælper ikke huden, bliver stadigvæk tør.

Har en okay hudlæge, problemet er bare deres lange ventetider, fra man får en tid til man kommer til går der 3 mdr, og det er hver eneste gang man skal have ny tid, netop fordi det er den eneste i min by, skal 40km væk for at komme til en anden.
Har også multi allergi og astma. Dog ikke noget jeg tager piller for for tiden, men det kommer jeg til når vi nærmere os sommeren.

Syns det er svært, for kommunen siger bare det er noget man finde rpå, på trods af jeg af billeder af hvordan mine hænder ser ud når de er værst. Hormoncremen hjælper jo på og holde det ned, og derfor det ikke ser slem ud, men det klør og gør ondt.
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 07:08   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er det jo sådan at man ikke får fleks job hvis der er andre muligheder, og det er det jo for dig, du kan jo omskoles til et job dine finger kan klarer.

Så jeg kan ikke forestille mig andet end du skal omskoles om du kan få revaldering ved jeg ikke, men måske.
Men under alle omstændigheder er en udannelse altid godt, at have i baghånd.
Du har både din dianose og dlser i mod dig.

Man kan kun få fleks, hvis alle andre muligheder er udelukket og det er blevet megte sværer de sidste år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 07:28   #15
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Nu er det jo sådan at man ikke får fleks job hvis der er andre muligheder, og det er det jo for dig, du kan jo omskoles til et job dine finger kan klarer.

Så jeg kan ikke forestille mig andet end du skal omskoles om du kan få revaldering ved jeg ikke, men måske.
Men under alle omstændigheder er en udannelse altid godt, at have i baghånd.
Du har både din dianose og dlser i mod dig.

Man kan kun få fleks, hvis alle andre muligheder er udelukket og det er blevet megte sværer de sidste år.
Jeg siger heller ikke jeg bare går efter et fleksjob..
Jeg spurte hvilke muligheder der er for at få hjælp til og komme videre..

Jeg føler mig fanget i systemet da de ikke hjælper synderlig meget.
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 09:36   #16
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Kender du denne uddannelse? - sundhedsservicesekretær http://www.ug.dk/uddannelser/erhverv...sekretaer.aspx

Måske det kunne være en mulighed for dig?

Pøj pøj med det alt sammen.

Ved du, hvor man evt. anvender disse?

På hospitalerne finder de ikke arbejde, her anvender man enten uddannede lægesekretærer, og som sygeplejesekretærer anvender man typisk allerede sosu-assistenter, der får et skånebehov.

I en lægepraksis vil jeg umiddelbart mene, at man enten anvender en lægesekretær eller en sygeplejerske, der kan afslutte flere patienthenvendelser selv uden involvering af lægen, men som en ovenfor skriver, kunne en praksis evt. også være en mulighed med din baggrund.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 09:55   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pas på du ikke vurderer forkert....

Kære Smut.

hvad angår om din håndeksem er arbejdsrelateret. Hvis den er arbejdsrelateret er der kun et sted, der juridisk kan afgøre om du er berettiget til en, måske større skattefri erstatning og det er juristerne ved Arbejdsskadestyrelsen.

Uanset hvad dine omgivelser har af mening om din situation.

Jeg vil bede dig, endnu engang læse lidt om problematikken.

http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=4&...w=1218&bih=598

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...bejdsbetinget/

"Håndeksem udgør mere end 95% af de arbejdsbetingede hudsygdomme. Der anmeldes årligt 1.000-1.500 tilfælde af formodet arbejdsbetinget hudlidelse, hvoraf omkring 2/3 anerkendes i arbejdsskadesystemet. Omkring 2/3 af de anerkendte eksemer er toksiske kontakteksemer og 1/3 er allergiske kontakteksemer. Kvinder har dobbelt så stor forekomst af arbejdsbetinget håndeksem, hvilket primært tilskrives, at kvinder er hyppigere udsat. Det allergiske kontakteksem er underrapporteret, fordi betydende kontaktallergener overses eller er vanskeligt dokumenterbare"

Din opgave bliver at kunne dokumenterer at du ingen håndeksem har haft FØR din begyndelse på arbejdsmarkedet, via aktindsigt fra alle.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 11:53   #18
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Smut.

hvad angår om din håndeksem er arbejdsrelateret. Hvis den er arbejdsrelateret er der kun et sted, der juridisk kan afgøre om du er berettiget til en, måske større skattefri erstatning og det er juristerne ved Arbejdsskadestyrelsen.

Uanset hvad dine omgivelser har af mening om din situation.

Jeg vil bede dig, endnu engang læse lidt om problematikken.

http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=4&...w=1218&bih=598

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...bejdsbetinget/

"Håndeksem udgør mere end 95% af de arbejdsbetingede hudsygdomme. Der anmeldes årligt 1.000-1.500 tilfælde af formodet arbejdsbetinget hudlidelse, hvoraf omkring 2/3 anerkendes i arbejdsskadesystemet. Omkring 2/3 af de anerkendte eksemer er toksiske kontakteksemer og 1/3 er allergiske kontakteksemer. Kvinder har dobbelt så stor forekomst af arbejdsbetinget håndeksem, hvilket primært tilskrives, at kvinder er hyppigere udsat. Det allergiske kontakteksem er underrapporteret, fordi betydende kontaktallergener overses eller er vanskeligt dokumenterbare"

Din opgave bliver at kunne dokumenterer at du ingen håndeksem har haft FØR din begyndelse på arbejdsmarkedet, via aktindsigt fra alle.

Hilsen Peter

Jeg er fuldstændig enig heri, - for din egen skyld skal du have det undersøgt helt til bunds!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Smut Se meddelelser
Job mulighederne indenfor det er desværre meget meget få.. Min veninde blev færdig med den for næsten to år siden, og går stadig ledig.. De vil hellere have en almindelig lægesekretær i stedet.

Nej, og hvis jeg husker rigtigt, blev denne korte uddannelse sat iværk i en periode, hvor der var mangel på uddannede lægesekretærer. Det viste sig efterfølgende, at de ikke kunne varetage en lægesekretærs arbejde, hvorfor de ikke ses på hospitalerne.

I en i hvert fald mindre lægepraksis er der også brug for en medarbejder, der kan spille på flere strenge, så her vil det også blive svært med en uddannelse som sundhedssekretær.

Så hellere undersøge mulighederne for sygeplejesekretærarbejde eller søge ind som elev på lægesekretæruddannelsen - latin udgør jo kun ét fag på uddannelsen, og efterfølgende forkortes i stor stil, så der behøver du ikke tænke så meget i korrekte bøjninger, og registreringer sker ved indtastninger af koder, som derpå erstattes af tekst.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 14:10   #19
Smut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
Smut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Ved du, hvor man evt. anvender disse?

På hospitalerne finder de ikke arbejde, her anvender man enten uddannede lægesekretærer, og som sygeplejesekretærer anvender man typisk allerede sosu-assistenter, der får et skånebehov.

I en lægepraksis vil jeg umiddelbart mene, at man enten anvender en lægesekretær eller en sygeplejerske, der kan afslutte flere patienthenvendelser selv uden involvering af lægen, men som en ovenfor skriver, kunne en praksis evt. også være en mulighed med din baggrund.
Det er primært små klinikker de bruger disse, det kunne jeg i hvertfald forstå på min veninde. Men der er vidst ikke ret mange der vælger sådan en frem for en rigtig lægesekretær, de er jo også næsten lige lange de uddannelser.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Smut.

hvad angår om din håndeksem er arbejdsrelateret. Hvis den er arbejdsrelateret er der kun et sted, der juridisk kan afgøre om du er berettiget til en, måske større skattefri erstatning og det er juristerne ved Arbejdsskadestyrelsen.

Uanset hvad dine omgivelser har af mening om din situation.

Jeg vil bede dig, endnu engang læse lidt om problematikken.

http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=4&...w=1218&bih=598

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...bejdsbetinget/

"Håndeksem udgør mere end 95% af de arbejdsbetingede hudsygdomme. Der anmeldes årligt 1.000-1.500 tilfælde af formodet arbejdsbetinget hudlidelse, hvoraf omkring 2/3 anerkendes i arbejdsskadesystemet. Omkring 2/3 af de anerkendte eksemer er toksiske kontakteksemer og 1/3 er allergiske kontakteksemer. Kvinder har dobbelt så stor forekomst af arbejdsbetinget håndeksem, hvilket primært tilskrives, at kvinder er hyppigere udsat. Det allergiske kontakteksem er underrapporteret, fordi betydende kontaktallergener overses eller er vanskeligt dokumenterbare"

Din opgave bliver at kunne dokumenterer at du ingen håndeksem har haft FØR din begyndelse på arbejdsmarkedet, via aktindsigt fra alle.

Hilsen Peter
Ja kan godt se der står en masse omkring det med arbejdsrelateret. Og der står jo også at når man har haft børneeksem får man det nemmere, men det er ikke alle der gør. Men Mit kunne tyde på at det er udløst netop af det erhverv jeg var i.

Hm, ved ikke om jeg kan dokumentere om det er arbejdsrelateret, ved jeg var ved min egen læge, så snart det startede da jeg var elev, og blev jo så henvist til hudlægen.

Jeg havde problemer med mit første praktiksted og måtte starte forfra på uddannelsen, og derimellem var jeg jo ikke på arbejde og så forsvandt eksemen og dermed havde jeg ikke udslættet da jeg var hos hudlægen, men fik taget de forskellige prøver alligevel, men slog ikke ud, så fik afvide at hvis jeg startede igen kunne jeg ske det kom igen, men kunne også være heldig det ikke gjorde, men så snart jeg startede op på uddannelsen og kom i praktik så vola så var det der igen.

Den dag idag skal jeg vare have et par gummi handsker på nogle timer og mine hænder er fyldt med knupper og er røde og klør. Selv stofhandsker vi bruger i detail hvor jeg er praktik nu, får jeg udslæt af, så det er i den grad blevet værre.

Hvordan kan jeg eventuelt få papir fra min læge og hudlæge omkring det?
Og ja hvordan kan man sende det som en arbejdsskade?
Jeg har stadigvæk billeder af hvordan mine hænder så ud.
Smut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 16:08   #20
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Din læge har faktisk pligt til at anmelde det hvis det vurderes til at være arbejdsrelateret.

Hvis ikke han vil, kan du gå til din fagforening med problemet.

Hvorvidt det er arbejdsrelateret eller ej, kan simpelt afgøres ved at spørge sig selv: Ville jeg have det sådan, hvis ikke jeg havde haft det pågældende job?
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske noget i kan bruge.... sisilong Et godt link! 0 01-12-2010 18:31
Vil du med os ud og bruge penge Hejdien Dit og Dat 33 18-05-2010 06:38
Nogle kan måske bruge det ved en klage sane Et godt link! 0 16-04-2010 13:36
er der nogle fra fyn der kunne tænkes at mødes engang imellem ? pjuske Dit og Dat 20 05-07-2009 20:55
Jeg skal bruge hjælp. Maj-Britt De Unge 5 30-10-2008 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension