K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2014, 18:30   #11
reje07
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
reje07 er ny på vejen
Det er ikke ordningen jeg har noget imod. Det er faktisk slet ikke det, det handlede om
reje07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 10:37   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvordan udregnes et 'rådighedsbeløb'?

Det er et vigtigt spørgsmål du her stiller, og du kan med fordel søge på ordet 'rådighedsbeløb' i søgefeltet øverst til højre på siden.

På ansøgningsskemaet til Enkeltydelse ( findes også på www.borger.dk) kan du se hvilke poster kommunen som udgangspunkt 'anerkender' i beregning på dig.

(F.eks er hundemad, Netflix/Viasat/etc., cigaretter, afdrag på forbrugsgæld, og andet i samme dur, i kommunenes optik dit frie tilvalg, og ikke en livsnødvendighed som sådan, for at overleve. Altså medtages det IKKE.)

Derudover kan du argumentere/plædere/dokumentere for nødvendighed af evt andre ting ( f.eks medicin, behandlinger, specialkost), og efter godkendt fradrag af disse ekstraposter, står du tilbage med det kommunen mener er dit reelle rådighedsbeløb.

Og til sidst er der så desværre en kraftig divergens på landsplan, svingende med et par tusinde (!!!) kroner om måneden, i det restbeløb, som diverse skrankepaver regner for 'rimeligt' og 'bundgrænsen' for, om du kan opnå den ansøgte hjælp.


Det er således IKKE ligegyldigt hvilken kommunen du bor i - hvilket jo burde være en ulovlighed i sig selv - Loven burde være lige for alle...


- mange kommuner nægter at udlevere det officielle tal de opererer med, mens andre uden tøven udleverer det.

Sikkert er det, at tallet findes - om ikke andet, så i diverse skuffer.



Meld gerne, når du finder ud af det, din kommunes navn og det beløb de opererer med, (som selvfølgelig reguleres en mikroskopisk smule op hvert år.)


læs også her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26885

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29844






HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 17:19   #13
reje07
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
reje07 er ny på vejen
De har ret, jeg kan godt få mad for mit rådighedsbeløb. Jeg er jo på alm forsørger kontanthjælp. Jeg har gæld, men det er gæld til en bedemand jeg betaler af på efter min mors død. Men det her drejer sig bare om hver evig eneste måned i en uvis tid men sikkert lang tid, jeg lige skal trække 800-1200 fra til transport. Det er et væsentligt beløb i mit budget. Det gør at der KUN næsten lige er råd til mad ud af rådighedsbeløbet og selv der skal vi tænke os godt om. Vi ved alle at der altid kommer andre udgifter end lige mad også de uventede. Jeg syntes det er en væsentlig forringelser af vores livskvalitet. Jeg er jo som mange andre ikke på kontanthjælp fordi jeg vil nasse eller fordi jeg ikke gider arbejde, jeg er det fordi jeg ikke har andre muligheder pga. Sygdom. Derfor gør det mig lidt ked af det at man skal presses så meget. Men det kender mange af jer sikkert alt til. Jeg kan slette ikke genkende billedet af fattige Karina og dovne Robert. ! Nå det var lige lidt galde fra mig. Tak for alle jeres svar, jeg tænker jeg vil prøve og finde ud af hvilket rådighedsbeløb Sønderborg kommune figurerer med.



Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det er et vigtigt spørgsmål du her stiller, og du kan med fordel søge på ordet 'rådighedsbeløb' i søgefeltet øverst til højre på siden.

På ansøgningsskemaet til Enkeltydelse ( findes også på www.borger.dk) kan du se hvilke poster kommunen som udgangspunkt 'anerkender' i beregning på dig.

(F.eks er hundemad, Netflix/Viasat/etc., cigaretter, afdrag på forbrugsgæld, og andet i samme dur, i kommunenes optik dit frie tilvalg, og ikke en livsnødvendighed som sådan, for at overleve. Altså medtages det IKKE.)

Derudover kan du argumentere/plædere/dokumentere for nødvendighed af evt andre ting ( f.eks medicin, behandlinger, specialkost), og efter godkendt fradrag af disse ekstraposter, står du tilbage med det kommunen mener er dit reelle rådighedsbeløb.

Og til sidst er der så desværre en kraftig divergens på landsplan, svingende med et par tusinde (!!!) kroner om måneden, i det restbeløb, som diverse skrankepaver regner for 'rimeligt' og 'bundgrænsen' for, om du kan opnå den ansøgte hjælp.


Det er således IKKE ligegyldigt hvilken kommunen du bor i - hvilket jo burde være en ulovlighed i sig selv - Loven burde være lige for alle...


- mange kommuner nægter at udlevere det officielle tal de opererer med, mens andre uden tøven udleverer det.

Sikkert er det, at tallet findes - om ikke andet, så i diverse skuffer.



Meld gerne, når du finder ud af det, din kommunes navn og det beløb de opererer med, (som selvfølgelig reguleres en mikroskopisk smule op hvert år.)


læs også her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26885

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29844






HUSK:
reje07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension