K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2011, 20:29   #11
Mani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 24
Styrke: 13
Mani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

Fra Lov om aktiv social politik:

§ 74 d. Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen.

Stk. 3. Når en person, der modtager ledighedsydelse, samtidig har arbejde af kortere varighed, sker der fradrag i ledighedsydelsen. Fradraget i ledighedsydelsen sker i forhold til den arbejdstid, som den pågældende har i arbejdet. For personer, der ikke har en dokumenterbar arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 4. Ledighedsydelsen nedsættes med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.
Det er fast arbejde og ikke af kortere varighed...
Mani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 22:19   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser
Det er fast arbejde og ikke af kortere varighed...
Det ved jeg... Men det er den lovgivning, der er... Du kan jo lave den løsning med den arbejdsgiver om at lave en kontrakt af kortere varighed i stedet for - for selvom du har fået tilbudt et job til kun 12 timer, så vil jeg tro, at du fortsat vil være pligt til at finde et arbejde til de timer, du er visiteret til - så jeg tror ikke, kommunen vil gå med til, at det skal være en fast stilling til de kun 12 timer - kun til en en kort varighed....

Løsningen vil kunne være, at en kontrakt til f.eks. 6 måneders arbejde vil være godt - hvis kommunen synes at de 6 måneder er af kortere varighed.

Og jeg tror da, du vil tjene noget mere end kun ledighedsydelse - i hvert fald, hvis timelønnen er højere end det der svarer til timeløn på ledighedsydelse.... Og så er det rart at have noget at stå op til - at arbejde.

Jobcentret skal indover uanset hvad, når der skal laves et nyt job... så tag bare en snak med dem...

EDIT:
Nu læste jeg lige dit 1. indlæg igen.... prøvetid på 3 måneder med de 12 timer kunne være en god idé at bruge det som "af kortere varighed", og så inden den tid er gået, så kan du der sammen med arbejdsgiveren vurdere, hvad der så skal ske, om timerne kan blive til de timer, du er visiteret til eller ej... Og hvem ved, måske vil de ansætte dig senere efter de 3 måneder, når de lige pludselig har behov... Når du har fået fod indenfor det firma, så er det lettere for dig at blive fastansat der senere... (fordi de har lært dig at kende de 3 måneder du har været der)

Sidst redigeret af curls; 08-12-2011 kl. 22:31.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 09:08   #13
Mani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 24
Styrke: 13
Mani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det ved jeg... Men det er den lovgivning, der er... Du kan jo lave den løsning med den arbejdsgiver om at lave en kontrakt af kortere varighed i stedet for - for selvom du har fået tilbudt et job til kun 12 timer, så vil jeg tro, at du fortsat vil være pligt til at finde et arbejde til de timer, du er visiteret til - så jeg tror ikke, kommunen vil gå med til, at det skal være en fast stilling til de kun 12 timer - kun til en en kort varighed....

Løsningen vil kunne være, at en kontrakt til f.eks. 6 måneders arbejde vil være godt - hvis kommunen synes at de 6 måneder er af kortere varighed.

Og jeg tror da, du vil tjene noget mere end kun ledighedsydelse - i hvert fald, hvis timelønnen er højere end det der svarer til timeløn på ledighedsydelse.... Og så er det rart at have noget at stå op til - at arbejde.

Jobcentret skal indover uanset hvad, når der skal laves et nyt job... så tag bare en snak med dem...

EDIT:
Nu læste jeg lige dit 1. indlæg igen.... prøvetid på 3 måneder med de 12 timer kunne være en god idé at bruge det som "af kortere varighed", og så inden den tid er gået, så kan du der sammen med arbejdsgiveren vurdere, hvad der så skal ske, om timerne kan blive til de timer, du er visiteret til eller ej... Og hvem ved, måske vil de ansætte dig senere efter de 3 måneder, når de lige pludselig har behov... Når du har fået fod indenfor det firma, så er det lettere for dig at blive fastansat der senere... (fordi de har lært dig at kende de 3 måneder du har været der)
Tak for hjælpen og jeg forsøger mig med en snak med arbejdsgiver, jobcentret og min sagsbehandler.

Og ja det ville være dejligt med noget mere end børn, mand og hjem at stå op til ...

God weekend til alle.
Mani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 20:10   #14
Mani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 24
Styrke: 13
Mani er ny på vejen
ØV ØV ØV sagsbehandleren sagde nej - så nu skal jeg til anden aktør .. hvor flot er det? tænker det koster flere penge der end at betale ½ fleksløn... Men systemet er ikke altid til at gennemskue.. pas på uden i junglen!
Mani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 20:52   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser
ØV ØV ØV sagsbehandleren sagde nej - så nu skal jeg til anden aktør .. hvor flot er det? tænker det koster flere penge der end at betale ½ fleksløn... Men systemet er ikke altid til at gennemskue.. pas på uden i junglen!
Øv da! Men har du vist sagsbehandleren den paragraf og lovgivning om, at man altså godt må arbejde mindre antal timer i kortere periode???
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 21:34   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser
ØV ØV ØV sagsbehandleren sagde nej - så nu skal jeg til anden aktør .. hvor flot er det? tænker det koster flere penge der end at betale ½ fleksløn... Men systemet er ikke altid til at gennemskue.. pas på uden i junglen!
Kunne du så ikke aftale med arbejdsgiver at de ansætter dig i dit timetal, for deres udgifter er de samme uanset om du arbejder 16 eller 30 timer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 11:56   #17
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Jeg mener, der står et eller andet sted, at man godt kan det, men så trækker de bare noget fra f.eks. ledighedsydelsen....

Fra Lov om aktiv social politik:

§ 74 d. Ledighedsydelse ydes for indtil 5 dage om ugen.

Stk. 3. Når en person, der modtager ledighedsydelse, samtidig har arbejde af kortere varighed, sker der fradrag i ledighedsydelsen. Fradraget i ledighedsydelsen sker i forhold til den arbejdstid, som den pågældende har i arbejdet. For personer, der ikke har en dokumenterbar arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 4. Ledighedsydelsen nedsættes med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.

Så det er bare om at kontakte jobcentret og fortælle om det tilbud, du har fået... og hvis de ikke har oplevet den type situation, så henvis dem til ovenstående lov....

Hvilken ydelse får du nu??? (det har betydning - og hvis det ikke er ledighedsydelse, du får, så må jeg lige tjekke videre)
CURLS: det er jo et arbejde, og derfor skal der ikke betales ledighedsydelse, men løn...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 11:59   #18
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser
ØV ØV ØV sagsbehandleren sagde nej - så nu skal jeg til anden aktør .. hvor flot er det? tænker det koster flere penge der end at betale ½ fleksløn... Men systemet er ikke altid til at gennemskue.. pas på uden i junglen!
nej hvor dejligt for den anden aktør har selvfølgelig et fleksjob til dig... noooot... han skal bare score 500;- pr dag på dig, sætte dig foran en skærm så du kan gå ind på jobnet, for det kan du jo ikke gøre der hjemme

sådan noget her pi.... mig sgu' af... undskyld he he
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 12:47   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
CURLS: det er jo et arbejde, og derfor skal der ikke betales ledighedsydelse, men løn...
Læs lige selv loven igen, den kan du ikke ændre selv...

Det der jo handler om i Manis tilfælde er, at der er tilbudt et job til mindre antal timer.... Og ikke til de timer, som Mani er visisteret på.

Hvis Mani fik tilbudt job til de timer, Mani er visiteret til, så selvfølgelig nej, skal der ikke betales ledighedsydelse.... Men fuld løn.

Men som loven fortæller, kan der oprettes et fleksjob af kortere varighed med mindre antal timer - og så her få løn for de timer, man arbejder, OG ledighedsydelse for resten. Det står klart og tydeligt i de pargraffer, jeg har indsat.

Hvis du ikke havde læst tråden i forvejen, vil det nok være godt lige at gøre det, så det er bedre for dig at forstå, hvilken situation Mani står i.

Sidst redigeret af curls; 13-12-2011 kl. 12:54.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
De timer man er visiteret til? mawebbro Spørgsmål ang fleksjob 24 09-02-2011 10:18
Kan man uddanne sig, når man er visiteret til flexjob på 20 timer? Novasmor Spørgsmål ang fleksjob 2 05-05-2009 13:30
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Mindre timer og transporttid Sus Spørgsmål ang fleksjob 5 15-02-2006 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension