K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2016, 22:18   #1
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Burde jg også få forhøjet boligstøtte?

I forbindelse med det nye kontanthjælpsloft er det kommet frem, at handicappede står til at miste deres boligstøtte på 4000 kr om måneden. Jeg bor også i kommunalt anvist plejebolig(33år), og fik en overgang 4000 om måneden. Så stoppede de lige pludselig og jeg stod med 2-3000 om måneden før regninger.

Da jeg læser denne artikkel i BT i dag virker det som om, at handicappede på kontanthjælp(i praksis mig) får forhøjet boligstøtte.

Jeg linker til artiklen herunder og hører gerne hvad i mener?. Jeg har allerede skrevet til udbetaling danmark, men overvejer advokat, da jeg mener det er en principiel sag for mig. Jeg synes nemlig de har været helt utroligt lidt hjælpsomme i min vanskelige situation.

http://www.bt.dk/politik/flere-handi...thjaelpsloft-0
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 00:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du burde jo være en af dem, som ikke bliver berørt af kontanthjælpsloftet, da du bor i plejebolig og derfor har ret til den højere boligstøtte.

Hvad vil du med en advokat? Måske jeg misforstår dig?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 00:30   #3
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Problemet er, at jeg IKKE får forhøjet boligstøtte. Min situation har været præcis som den vil være for ham i BT artiklen. Jeg undrer mig over hvorfor jeg skal overleve for 2000 om måneden i en plejebolig, når det ser ud til, at det er normal praksis at give højere boligstøtte.

Jeg har de seneste 2 år skrevet til kommunen gentagne gange, at jeg ikke kan leve for kontanthjælp alene, men har fået det svar, at det er der mange andre der gør.

Jeg vil bare gerne have en redegørelse for, hvorfor JEG skal klare mig uden forhøjet bolig støtte, hvis det normalt gives til handicappede.

Nu er jeg pt. indskrevet på et studie med forhøjet SU.
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 00:53   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan selv gå ind og tjekke din boligsikring online.. der er felter der skal udfyldes med leje osv, og der er også felter hvor der tages højde for at det er en anvist bolig. Så der er den forhøjede boligsikring indregnet.

Du må have fået en afgørelse hvor du kan se hvordan din boligsikring er beregnet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 01:21   #5
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du kan selv gå ind og tjekke din boligsikring online.. der er felter der skal udfyldes med leje osv, og der er også felter hvor der tages højde for at det er en anvist bolig. Så der er den forhøjede boligsikring indregnet.

Du må have fået en afgørelse hvor du kan se hvordan din boligsikring er beregnet.
Ok. Jeg cheker det!
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 09:42   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det lyder jo helt forkert, hvis de allerede har taget en bid af boligstøtten fra dig - har du spurgt hvorfor de har gjort det?

Kan man ikke få boligstøtten udbetalt med tilbagevirkende kraft, såfremt der er begået fejl og/eller/når det nye tiltag om at kunne beholde boligstøtten, træder i kraft?
- hvad tænker du Pip, eller andre?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 10:12   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at de har dækket sig ind ved at angive en klagefrist da boligstøtten blev ændret.. sikkert et eller andet sted man let overser.
Men man kan altid tjekke oplysninger, og ændre hvis de er forkerte, så den bliver beregnet igen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 10:29   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv om du kan finde dit boligstøttebrev.

Der skulle gerne stå beregningsgrundlaget.

Der skulle være sendt nye breve ud til borgerne her i slutningen af januar.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 12:06   #9
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Er det §34 - støtte til høje boligudgifter - du spørger om?

har du tidligere fået dette og nu får du det ikke?

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2016, 13:59   #10
Mottec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
Mottec er ny på vejen
Nej det er boligstøtte. Pensionister får 4000 kr f.eks. til en husleje på 8000 kr. Det samme får handicappede i plejebolig. Jeg bor også i en såkaldt plejebolig, men får kun 999 kr. Det er det jeg gerne vil finde ud af hvorfor?
Mottec er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension