K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 23:00   #21
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Og desuden så gælder den revurdering kun så længe, du er ledig og ikke, hvis du er i et job!!
Det er en direkte forkert information.

Der finder opfølgning sted, også når du er i arbejde !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:03   #22
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Det er en direkte forkert information.

Der finder opfølgning sted, også når du er i arbejde !
Ja, der finder en opfølgning sted, du får besøg af din jobkonsulent, men det er bestemt ikke med henblik på at komme ud af dit fleksjob, sådan som der er lagt op til i forslaget fra de konservative!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:05   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Fik vist skrevet noget barvel så slettede det igen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:05   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
jamen, at tænke at man aldrig-aldrig vil op i tid på forhånd, er jo rigtig skidt og nedbrydende for ordningen, og det er det der gør at der kommer det der fokus, hvor nogen tror at andre udnytter det !!!

Når folk er syge, ligesom jeg også er, er det da rigtigt at man hellere skal forbedre sin tilstand ved at lave så lidt som muligt.
men der er altså også mange ting der gør, at man måske kan få det bedre, på sit arbejde, og dermed udvide sine muligheder, hvis man vil!

Jeg siger ikke at nogen skal slæbe sig afsted på job, og det gør jeg heller ikke selv, men jeg synes det er forkasteligt, hvis man på forhånd siger at ens egen tilstand aldrig ville kunne forbedres, heller ikke om 10 år.
så synes jeg faktisk det tyder på dovenskab, for INGEN ved hvordan de har det på sigt.

Man må også regne med at det at komme fra en uafklaret tilstand i en afklaringsperiode og ind i et fleksjob, kan give så meget ro, så man faktisk bliver istand til at klare mere.

Jeg har bla. forbedret min arbejdsevne fordi jeg fik en ordentlig løn, så jeg kunne betale for noget specialtræning, og dermed få det bedre.
jeg har også fået forbedreing bare ved at være i job, og sammen med andre mennesker, og ved ikke bare at være sådan en sur en der sad der hjemme og ikke kunne noget, fordi jeg var en der var "ramt2 af at have en sag i kommunen.

Man må altså godt have planer og drømme om at komme frem, selvom man har et handicap.
Har lidt på fornemmelsen at dem der er imod fremgang, i arbejdsevne, har oplevet at kommunen har fastholdt dem i afklaring mm så krafigt at individet har valgt at fralægge sig den egen frie vilje.
bestemt ikke godt, i mine øjne !!!
Jamen får man netop ikke bevilget fleks, hvis ens tilstand IKKE bliver bedre??
Og er tilstanden dokumenteret uden mulighed for forbedring, så er det jo svært at kunne arbejde sig op i tid.......

Jeg kan stadig ikke se det fordelagtige ved at være fx visiteret til 15 timer om ugen - og så arbejde sig op på fx 25 timer, når lønnen forbliver den samme
- ellers forstår jeg måske bare ikke hvad du mener....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:07   #25
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen der er jo også forskel på at komme op i tid nogle timer om ugen og så have et fuldtidsjob! Alle, der kommer i fleksjob har jo på et tidspunkt kæmpet for at klare deres fuldtidsjob, men uden held. Så er det da en smule urealistisk at tro, at indenfor 5 år, der kan man klare sig i et ustøttet job!
Ja, det er selvfølgelig ikke enten eller, men der må være åbning for at udvikle sig, og ja, måske kunne det i yderste konsekvens betyde at man efter 15 el. 20 år, eller hvor længe det skulle vare, kunne indgå i arbejde på fuld tid igen.

altså fremgangen kunne finde sted, 15 timer - 17 timer - 23 timer.......
og så må man jo se hvor den ender !

Og det man skal have for øje, er at en vurdering lige så godt kunne gå den anden vej, og vise sig at være 15 timer - 12 timer 4 timer......
Og i den situation ville der så være en dokumentation fra kommunen selv, i forhold tilansøgning om evt. FP eller andet tiltag !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:09   #26
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er vist rigtig nok,for ved et nyt job vil der jo være en form for afprøvning .
Ja, hvis du går ledig, så kommer du ud i en arbejdsprøvning, og kommunen vil også indhente helbredsoplysninger.
Dem, jeg kender til, der er i fleksjob (københavns kommune), de får besøg af deres jobkonsulent 1 gang om året (hvis det går godt), og her har man en snak om, om det går godt og timetallet er passende. Men der bliver ikke lavet afprøvning og der bliver heller ikke indhentet nye lægeerklæringer.

Der er forskel på en opfølgning og en decideret revurdering! Men i det hele taget er det jo sådan idag, at en fleksjob-visitation som udgangspunkt er livsvarig (medmindre altså der skulle ske store ændringer), hvorimod de med dette forslag, som udgangspunkt vil visitere for 5 år. Så det er altså en ændring i forhold til idag.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:11   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Kom altså til at grine lidt.

Der er da ingen ved sine fulde 5 der pludselig, vil arb. fuld tid til samme løn.

Jeg har 22,5 time pr uge men får løn for 37 timer, jeg kunne da ikke drømme om at sige ja til at arbejde 37 timer igen, med risiko for atmine skavanker opstår igen.
Lige nu kan de holdes i ave, med mine skåne hensyn.
Jamen du kan da bare grine, hvis du vil..
Det er helt fint, hvis du selv mener, du aldrig ville komme på fuldtid igen.
Det tror jeg heller ikke, jeg kunne... Jeg er selv i fleksjob nu.

Fleksjob tilbydes ellers som udgangspunkt til 37 timer ugentligt. Jeg kender selv en, som er visiteret som fleksjobber til 37 timer ugentligt. Hvis han tilfældigvis fik det meget bedre senere hen, hvor der fandtes en behandling som kunne gøre ham rask, så tror jeg faktisk, han gerne vil bare ud af fleksjobordningen og bare søge vidt og bredt et arbejde, som han ville....

Jeg har derfor kun sagt "meget få" ville gøre det... Synes ikke du bare kan regne med 100 %, at nogen ikke vil... F.eks. ser man jo i dag, at førtidspensionister har fået det bedre, og nogle af dem vil gerne arbejde igen...

Jeg har også oplevet en tråd herinde engang om en, der gerne ville ud af fleksjobordningen.... Og jeg tror også, han valgte at gøre det. Men om han kunne arbejde 37 timer ugentligt, ved jeg så ikke.

Tag også f.eks. folk som har svære depressioner. Nu er der snak om, at man kan få indopereret noget i hjernen, så man kan komme ud af denne depression. Sådanne mennesker ville få mulighed for at arbejde fuldtid igen. Hvem ved? Der er allerede undersøgelser i udlandet, der viser, at den behandling virker - og har hjulpet på folk, som slet ikke har kunnet arbejde i flere år. I dag er det så lykkedes for dem...

Hvis der blev fundet nye behandlinger, der gjorde, at jeg fik det bedre, så kan jeg da godt ende med at vil arbejde flere timer ugentligt. Det må være individuelt - forskelligt fra person til person.... Nogle kan, andre ville aldrig kunne.....

For som i et af mine tidl. indlæg heri tråden, så kan jeg godt fortælle jer, at det danske sygehusvæsen er langt bagud. Jeg ryster ofte på hovedet af alle de historier, der kommer frem... Jeg selv sidder og arbejder med lægeoplysninger på mit job, og er tit ked at se, at nogle mennesker ikke får tilbudt videre behandling fra lægen eller speciallæge. De gider åbenbart ikke, måske fordi det er for dyrt? Eller de synes ikke længere, at deres job er så spændende mere...

En i min familie kan f.eks. slet ikke arbejde længere og er på førtidspension, men hvis han fik behandlingen i Tyskland, så ville han sikkert blive rask... Og han vælger måske at tage dertil for at blive behandlet med egne penge - Han lever i dag med endnu store smerter i ryggen, og det danske sygehusvæsen kan åbenbart ikke gøre noget for ham.... Hvis behandlingen i Tyskland hjalp, ville han kunne meget mere i dag. De er dygtigere i Tyskland....

Nå det var det, jeg ville sige...

Lad os nu lige se, hvad politikerne finder på mht. fleksjobordningen -og som jeg har sagt tidligere i andre tråde - jeg vil se det, før jeg tror (loven) - og indtil videre, er det bare rygter.......

Sov godt !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:11   #28
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Ja, der finder en opfølgning sted, du får besøg af din jobkonsulent, men det er bestemt ikke med henblik på at komme ud af dit fleksjob, sådan som der er lagt op til i forslaget fra de konservative!

Opfølgning har til formål at klarlægge om du har det rigtige tilbud fra kommunen, eller om der skal sættes ind med andre tilbud.
Og så kan det jo afhængig af personen der har jobbget, betyde at der bliver lettet på hjælpen, eller at den bliver intensiveret.

Jeg kan ikke se hvad du direkte hentyder til i de konservatives forslag, der gør at der skulle være 5 år i fleksjob, og så ud ?
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:14   #29
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Opfølgning har til formål at klarlægge om du har det rigtige tilbud fra kommunen, eller om der skal sættes ind med andre tilbud.
Og så kan det jo afhængig af personen der har jobbget, betyde at der bliver lettet på hjælpen, eller at den bliver intensiveret.

Jeg kan ikke se hvad du direkte hentyder til i de konservatives forslag, der gør at der skulle være 5 år i fleksjob, og så ud ?
Det, som Helle Sjelle fra konservative har udtalt, det er, at unge under 40 år kun skal visiteres til fleksjob i 5 år. Altså at det skal være en midlertidig ordning for de unge. Det står i links´ne på side 1.

Sidst redigeret af gh72; 28-11-2010 kl. 23:19.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 23:25   #30
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen får man netop ikke bevilget fleks, hvis ens tilstand IKKE bliver bedre??
Og er tilstanden dokumenteret uden mulighed for forbedring, så er det jo svært at kunne arbejde sig op i tid.......

Jeg kan stadig ikke se det fordelagtige ved at være fx visiteret til 15 timer om ugen - og så arbejde sig op på fx 25 timer, når lønnen forbliver den samme
- ellers forstår jeg måske bare ikke hvad du mener....
Ens tilstand kan jo godt blive bedre, selvom den er kronisk !
Bare det at blive bekendt med sine begrænsninger og læge om sín sygdom, kan jo gøre meget, for at den ikke er så stort et handicap, som den har været.
Der udvikles også både nye hjælpemidler og nye behandlinger.
Og så er der den almindelig trivsel, som jo også godt kan påvirke ens ydeevne, så man livet igennem kan have forskellige skånebehov, trods et kronisk handicap.

For mig er det ikke det at lønnen er den samme, der skal være det springende punkt, omend jeg ikke har andet end min egen løn at forsørge mig ved.

Der er rigtig mange ting der ville være rat ved at arbejde mere.
Jeg ville eks have mere indsigt i de overordnede procedurer på mit arbejde, hvis jeg var der mere.
det er faktisk lidt svært for mig at følge med i alt der sker når jeg er væk, og det iriterer mig lidt, og påvirker faktisk min arbejdsevne ydreligere.
og der er masser af ting jeg kunne sige, som ville være en fordel ved at arbejde mere.

Ja, mange synes jeg har koks i kysen, når jeg siger jeg vil arbejde mere for samme løn !!!
Men jeg er nu ikke så sikker på at det er dem der har ret i at det skulle være dumt at arbejde mere for samme løn.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension