K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2012, 22:12   #91
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja han ka ta på preivathospitsal..og tandlæge bruger han i udlandet og har ikke de store udgifter på det punkt..vi behøver ikke lægge dk til last - overhovedet siger han...og hvis han ku spare mons og skat ku han sagtens forsørge mig..men det er et princip jeg skal ha min ftp...men nu starter han også aps i udlandet,fordi han har såmænd altid gerne har ville bidrage,,men mere vil ha mere og det siger staten og det gider han ikke..så 90 procent bliver flyttet..han knokler og knokler og hvem takker ham

ftp 11600 kr mdr
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 22:14   #92
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nu er nok nok..nu ghider jeg ikke bidrage mere på den tråd..men som min husbond siger der er jo en grund til firmaer flytter ud af landet.........
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 22:43   #93
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg fatter hat.

Så længe man "kun" arbejder sort, snyder SKAT (og dermed hele samfundet), så er det i orden.

Men i det øjeblik man laver socialbedrageri (og på den måde snyder hele samfundet), så er det ikke i orden.

Set med mine øjne går det ud på et.

Du skriver, at indtægten skal opgives hvis man er på overførselsindkomst, men det skal den dælme da også selvom man ikke er på overførselsindkomst, for under alle omstændigheder skal det opgives til SKAT.
Jeg skrev ikke det er i orden at snyde i skat-men at jeg ikke mener man skal have ondt i r---- fordi nogle for et par kr for en ydelse der foretages en enkelt gang.Det bare min mening-alle ved at er de på offentlig ydelse skal en hver indtægt oplyses,men det må jo være op til den enkelte at selv stå for det.

Det vil så også være mit sidste indlæg i denne tråd
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 03:39   #94
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej igen
Jeg vil lige prøve en gang til, der mange som kan se problemet. ved socialt bedrageri, og sort arbejde, de har (flertalet) prøvet på alle mulige og umulige måder at forklare problemerne ved man acceptere social bedrageri samt sort arbejde, det man lægger hurtig mærke til, er at de endda nuancere tingene, men de også skriver for øjne som ikke kan se eller måske ikke vil se, som jeg skrev, så er det faktisk MILLIARDER der bliver holdt uden for samfundet, og uanset hvad folk tror, så har det, en konsekvens for folk på KH, FTP, FKP, o.s.v, men det har da også noget med hvordan vores veje ser ud, kloak systemet som er en kæmpe atom bombe under os som lige pludselig vil eksplodere, eller den helt alm fam. som har været uheldige f.eks at få et handicappet barn, og behøver hjælp af samfundet, SELVOM de begge har et arbejde, men det har da sørme også noget med den helt alm arbejder, elller selvstændige, som jo direkte får frataget sit arbejde, pga en ikke vil betale det, det nu end koster, igen er der nogen som IKKE vil se det, f.eks så er det jo IKKE kun skat, der taber, nej det er DIG & MIG......
Jeg vil slet ikke begynde at forklare, at en malerregning som koster 42.000 kr som kan gøres af en polsk arbejder, lugter LANGT væk af slaveligende forhold, og den med at fordi maleren siger han godt kan gøre det for et eller andet beløb, så det ikke altid rigtige eller sandheden, det ikke særligt lang tid siden at f.eks aupair piger fra Thailand samt andre lande i danmark kun fik 1500-2000 kr om måned for at arbejde i huset i 20 timer, de fortalte endda at de selv syntes det var mange penge, og glade, indtil der var gået et stykke tid, og de opdagede det pres de havde levet under...
Jeg bare glad for, det er de fleste der kan se fornuften, så behøver jeg ikke gå hovedrystende i seng mere, men kan sove roligt for nu ved jeg at lille Danmark ikke går ind for et egocentreret samfund JEG ER EN GLAD BANAN
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 08:02   #95
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg fatter hat.

Så længe man "kun" arbejder sort, snyder SKAT (og dermed hele samfundet), så er det i orden.

Men i det øjeblik man laver socialbedrageri (og på den måde snyder hele samfundet), så er det ikke i orden.

Set med mine øjne går det ud på et.

Du skriver, at indtægten skal opgives hvis man er på overførselsindkomst, men det skal den dælme da også selvom man ikke er på overførselsindkomst, for under alle omstændigheder skal det opgives til SKAT.
Jeg er helt, helt enig - det giver ingen mening!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Øøøh undskyld, men af din signatur fremgår det, at du også selv er fp'er, så mon ikke din mand også er med til, at betale din indtægt.

Og iøvrigt, så er der vel heller ingen, der kan vide, om din mand pludselig bliver syg og får brug for hjælp fra dels det sociale system og dels sundhedssystemet.

Så i sidste ende kan hans egen indbetale skat risikere, at gå tilbage til ham/jer selv.
Nej, pengene er længe brugte!
Så uanset hvor meget han arbejder og betaler i skat - så er det ikke "hans egne" skattekroner der bruges hvis han bliver syg.
Som det er lige nu, så er Danmark i fuld gang med at opbygge en gigant-regning til vores børn og børnebørn!

Som det er nu, så giver hver eneste menneske der bliver født i Danmark et underskud på 700.000 kr - fra vugge til grav! Og hvem mon skal samle den regning op?
- vores børn, børnebørn og deres børn!

Sidst redigeret af carolines; 19-05-2012 kl. 08:09.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:09   #96
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sagen er den at den lille Danmark ( men som kan godt spilde med musklerne alligevel ) , gøre det selv besværligt for befolkningen i stedet for at løse problemer.
Håndværkerfradrag var og stadigvæk er en gode løsning på at bekæmpe sort arbejde, men hvorfor gør man det ikke som i Sverige fks.

I Sverige folk få udbetalt pengene ( fradraget ) med det samme, efter at arbejdet er blevet udført, regning betalt osv.

I Danmark få man ikke at mærke til fradraget sådan lige med det same.
Nej, fordi i Danmark gives det med den ene hånd og tages med den anden.

Også beløbet/fradraget på 15.000 kr. til folk som bor i lejeboliger er helt til grin.
Mening med håndværkerfradrag er nemlig at modarbejde sort arbejde og at sætte skub i beskæftigelsen.

Dem så kan få 30.000 kr. i håndværker fradrag dvs. dem som bor i ejerboliger kan gerne låne penge i banken til at renovere boliger for disse penge og efterfylgende udnytte håndværkerfradraget helt, mens den anden gruppe har ikke den mulighed/låne pengene og derfor få ikke en disse ud af den ordning.

http://www.haandvaerkerfradrag.dk/

Sidst redigeret af Karo; 19-05-2012 kl. 11:19.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:20   #97
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvis man ikke vil have den regning, så må de jo forringe endnu flere goder....

Så kommer det til at hedde

- væk med boligsikring og boligydelse

- væk med førtidspensioner under 40 (eller generelt)

- væk med gratis hospital, behandling og læge

- væk med gratis bibliotek

- væk med kontanthjælp

- ind med brugerbetaling på offentlige sektorer

- ind med flere kommuneskatter til bedring af vej, park oa

Dette er jo et sikkerhedsnet for de aller svageste, da det er omtrent samme gruppe der benytter sig af disse tilbud i højere grad end andre borgere.

På den måde vil regningen blive annulleret, og et overskud vil blive overdraget vores børn, børnebørn mf.

Men er det den måde vi vil indrette samfundet på? Er det ikke live lovligt amerikansk at begynde at køre solo og skabe endnu større skel mellem rig og fattig ved at systematisk fjerne sikkerhedsnettet.

Det KOSTER at have det så godt som vi har det, og her kan sort arbejde ikke regnes med, for det er ''genbrugspenge'' der allerede ér i omløb, og som der på anden måde ér betalt skat af.
Det er en vildfarelse at tro, at ALLE Danmarks problemer skyldes sort arbejde, for det er ikke tilfældet.

Det der trækker budgettet ned, er overførselsindkomster og alt det der er forbundet med overførselsindkomster.......
Blev alt dette fjernet, så ville der være råd til at ALLE kunne både arbejde og få lavet sort arbejde. Så det er en dråbe i havet i blæser op.....

Og ellers er jeg enig med Karo.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension