K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 14:43   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan fx læse om beringelserne for gs her

http://www.domstol.dk/soehandelsrett...s/default.aspx

PS Regeringen har suspenderet fattigdomsgrænsen.

Sidst redigeret af stampe; 14-10-2015 kl. 14:45.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 16:44   #12
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Du kan jo også selv prøve at forhandle med dem... skriv feks en mail at du ikke længere ser dig i stand til at betale de tidligere aftale 800kr.
Men at du er villig til at skrabe bunden ud af budgettet og betale 400kr om md, forudsat at I så kan aftale at du betaler de 400kr i 60md og derefter får du en saldokvittering.
Dvs de afskriver resten af evt gæld...
60 md er lig med fem år, som en gældssanering normalt vil løbe over.
Men du skal være obs på at du så SKAL betale de 400kr hver md, for ellers er de ofte i deres gode ret til at annullere aftalen.
Hvis dine konti er i samme bank som gælden, har du formentlig skrevet under på at de må trække til dækning af lånet (dengang du fik lånet), og at kreditten er forudsat at du har din nemkonto i banken.
Hvis dette er tilfældet vil det være en god ide at skifte bank først.
Det vigtigste er at du er i dialog med dem, altså svarer på deres breve og gerne selv kommer med ideer til afvikling.
Du ryger muligvis i RKI men det ville du også gøre ved en almindelig gældssanering. Vær obs på at du kun kan stå i RKI i fem år een gang for hver gældspost.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 18:49   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis mand ikke har mindst 5930 kr i rådighedsbeløb, kan man ikke få gældssanering
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 19:47   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Abdul
Men søger man ikke netop gældssanering fordi man ikke har råd til at betale af på gælden?
Kan se at der står i stampes link, at man ikke kan få det hvis man f.eks. er arbejdsløs, dvs i en midlertidig situation, der kan forbedres. Men hvis man har den indtægt man kan skaffe (dvs ikke kan arbejde flere timer end man gør, eller f.eks. får førtidspension), så tager de vel efter ens betalingsevne der?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 00:20   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Hvis mand ikke har mindst 5930 kr i rådighedsbeløb, kan man ikke få gældssanering
Øj! Hvor logisk!

Ja, Misty Miss, man skal have en indtægt - eller være pensionist/flexerfor at få gældssanering.
Så længe, du er på en slags dagpenge eller KH, har du en TEORETISK chance for at få et job og pludselig kunne skovle penge ind - og så går det jo ikke, at man bliver frisat. Det er sådan, der ræsonneres.

I Sverige og vistnok Norge, er man mere realistisk anlagt og tænker, at mangeårigt arbejdsløse og syge MÅSKE NOK IKKE lige pludselig får et velbetalt job, så de kan betale store beløb tilbage.
Derfor er det lettere for dem at få gældssanering.
Vi tænker meget bagvendt her til lands.

Sidst redigeret af mukke; 15-10-2015 kl. 00:28.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 02:02   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Man kan godt få gælds sAnering på førtidspension.

Msn ikke på kontanthjælp. Da de kalder den midlertidig indtægt ( ved jeg godt det ikkr er for slle - midlertidig ). Men sådZn betragter de det.

Jeg mener at have hørt / mener indrømmer jeg at man skal iver en vis str gæld for at søge og den skal vær uforskyldt. Misforstår jeg det ret mig.

En af mine venner der er FTP har fået det .sad i håbløs gæld pga tvangs aktion. Skulle betale et vist beløb i 5 år som skal overholdes og så var hun gældfri .

Jeg ville gå til advokat vagten ig spørge om der er en chance. Eller hvad der skal til for det. Så i luksus fælden. En det var til møde med en advokat der forklarede hvad der skulle til for hun kunne søge .

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 17:42   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man kan godt få gælds sAnering på førtidspension.

Ja og det skyldige beløb accepteres i det tilfælde på et lavere niveau.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 08:19   #18
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
[QUOTE=Gana;332615
Du ryger muligvis i RKI men det ville du også gøre ved en almindelig gældssanering. Vær obs på at du kun kan stå i RKI i fem år een gang for hver gældspost.[/QUOTE]

Selv om man afbetaler regelmaessigt sin gaeld, og soeger samtidigt gaeldsanering, saa ryger man alligevel i RKI?
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 09:25   #19
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg ved ikke præcis hvor i processen man ryger i RKI, men jeg ved at hvis du får en gældssanering så står du i RKI så længe den kører (som regel 5 år, men nogen gange kortere tid).
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 14:13   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nok tvivlsomt med så lille et beløb. Uden yderligere rentetilskrivning kan det principielt afdrages med 9.000 pr år over 5 år, hvis kassekreditten medregnes.
Men prøv at rette henvendelse.
Saneringsmulighed afhænger også af, hvordan gælden er opstået og hvor gammel, den er.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension