K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2011, 10:13   #11
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
ok, bare fordi jeg jo ikke kan betale af på kontanthjælp. fik udsat lånet et år men det år er snart gået og i ved jo hvor lang tid det kan tage med sagsbehandlingen i det kommunale...kan man så få lånet udsat i årevis indtil der er en afklaring?

min su gæld er ca. 100.000

før jeg blev syg troede jeg jo sagtens jeg ku betale tilbage efter min sygeplejerske udd. men blev jo aldrig færdig pga. sygdom
Du kan få tilbagebetalingen af dit su-lån udsat i 2år og jo nok blevet gjort opmærksom på, at raterne stiger det tilsvarende senere eftersom du stadig skal være færdig med at betale af på lånet på samme tidspunkt som før du fik udsættelse af tilbagebetalingen.

Når du så har haft udsættelse af tilbagebetalingen og du evt stadig ikke kan betale raterne, så kan du få dem nedsat - det mindste du skal betale hver 2. md er 200kr. Men igen , så skal du være obs på, at raterne stiger tilsvarende når du begynder at betale af på lånet igen, fordi sluttidpunktet stadig er det samme.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:14   #12
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej
Så vidt jeg forstå har du "kun" været på kontanthjælp i 1 år. Men vil lige gøre opmærksom på at der er regler for om eftergivelse for dem som har været på kontanthjælp i 3 år inden for de seneste 4 år. Læs mere her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757891&vId=0

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 15:32   #13
Skizotypisk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Skizotypisk er ny på vejen
Jeg har i dag fået afslag på min ansøgning om yderligere udsættelse med betalingen af mit SU-lån. Jeg har haft udsættelse i to år. Det betyder, at jeg i 2012 skal begynde at afbetale dette lån, hvilket jeg på ingen måde har råd til.

Jeg er på kontanthjælp, og min kommune er i gang med at vurdere, om jeg skal tildeles førtidspension. Jeg lider af skizotypisk sindslidelse og social angst. Jeg får særlig støtte efter § 34 pga. mine høje boligudgifter. I øjeblikket har jeg meget svært ved at pengene til at slå til, og jeg har derfor ingen mulighed for at tilbagebetale mit SU-lån.

Jeg har klaget til Statens Administration over afgørelsen, men det hjælper nok ikke noget. Er der andet jeg kan gøre? Kan jeg søge afdragsfrihed; og i bekræftende fald hvordan?
Skizotypisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 15:39   #14
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
har selv betalt 200 pr. md i snart 3 år ved ikke hvor længe man kan gøre det, men hvis man ikke har penge til at betale mere acceptere su styrelsen det. Om end afbetalingen pr. måned bliver større når man kan betale lånet rigtigt af... Men har fået lov også til næste år kun at betale 200kr. /md.
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 15:45   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skizotypisk Se meddelelser
Jeg har i dag fået afslag på min ansøgning om yderligere udsættelse med betalingen af mit SU-lån. Jeg har haft udsættelse i to år. Det betyder, at jeg i 2012 skal begynde at afbetale dette lån, hvilket jeg på ingen måde har råd til.

Jeg er på kontanthjælp, og min kommune er i gang med at vurdere, om jeg skal tildeles førtidspension. Jeg lider af skizotypisk sindslidelse og social angst. Jeg får særlig støtte efter § 34 pga. mine høje boligudgifter. I øjeblikket har jeg meget svært ved at pengene til at slå til, og jeg har derfor ingen mulighed for at tilbagebetale mit SU-lån.

Jeg har klaget til Statens Administration over afgørelsen, men det hjælper nok ikke noget. Er der andet jeg kan gøre? Kan jeg søge afdragsfrihed; og i bekræftende fald hvordan?
Prøv at kigge nærmere på det link, Velcro har lagt lige over dit eget indlæg.

Hvis du mener dig ude af stand til at afdrage på gælden og fremtiden ikke synes at blive økonomisk lysere (eventuelt førtidspension) ville jeg overveje at søge om eftergivelse (har selv fået eftergivet i en periode, hvor pensionsindstilling var indgivet).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 16:34   #16
Skizotypisk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Skizotypisk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Prøv at kigge nærmere på det link, Velcro har lagt lige over dit eget indlæg.

Hvis du mener dig ude af stand til at afdrage på gælden og fremtiden ikke synes at blive økonomisk lysere (eventuelt førtidspension) ville jeg overveje at søge om eftergivelse (har selv fået eftergivet i en periode, hvor pensionsindstilling var indgivet).
Tak. Hvilken dokumentation vedlagde du ansøgningen i stedet for bekræftelse på arbejde eller uddannelse?
Skizotypisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 16:48   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skizotypisk Se meddelelser
Tak. Hvilken dokumentation vedlagde du ansøgningen i stedet for bekræftelse på arbejde eller uddannelse?
...hmm, længe siden (2007) og har ikke lige nu tid til at kigge i mappen, men dokumentation på modtaget ledighedsydelse samt diverse lægefaglige udtalelser med videre...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 10:21   #18
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Søge eftergivelse af su-lån?

En bekendt har få besked på at betale af på sin su-lån (kr. 100.000) som er gået over til skat eftersom hun er kommet på førtidspension.

Hun skal betale omkring de 500 kr. da hun ikke får mere udbetalt førtidspension pga hun bor sammen med en.

500 kr. lyder for nogen ikke af ret meget, og hun skal nok også lige klare det, hvis det er. Men kan godt blive hård for hende.

Spørgsmålet er så nu om hun skal prøve at søge om eftergivelse, eller hun bare skal sige at de kr. 500 hver mdr. dem må hun undvære.

Hvad vil I gøre i hendes situation?
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 18:56   #19
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
200kr. til su gæld i 6 år

De der 200kr. til su gæld kan man vist blive ved med i lang tid, har selv betalt det beløb i 6 år.

Men det er noget andet vis gælden ryger til indrivning...!
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 18:57   #20
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Prøv at kigge nærmere på det link, Velcro har lagt lige over dit eget indlæg.

Hvis du mener dig ude af stand til at afdrage på gælden og fremtiden ikke synes at blive økonomisk lysere (eventuelt førtidspension) ville jeg overveje at søge om eftergivelse (har selv fået eftergivet i en periode, hvor pensionsindstilling var indgivet).
Hvad år var det i du fik eftergivet gælden?

Og du havde ikke fået pension men kun fået positiv indstillet til pension?

Var det på de nye gældsregler?
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-Lån Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2013 20:20
Ansøgning om eftergivelse MissSwitchie Dit og Dat 26 20-08-2012 09:12
Eftergivelse af SU-lån MissSwitchie Dit og Dat 25 08-02-2012 02:33
Eftergivelse... mimse Dit og Dat 11 11-05-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension