K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 23:42   #1
zytex92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
zytex92 er ny på vejen
Ung og brug for hjælp

Hej Alle Sammen Jeg bliver kaldt Zytex. Jeg er 20 år. og har indadvendt ADHD. Hvordan skal jeg forklare. Suger alt til mig og istedet for at gå forbi forhindringerne. så samler suger jeg det til mig og vender det mod mig selv.
Her under har jeg skrevet lidt hurtigt om de sidste 2-3 år.
i Bunden vil jeg skrive mine spørgsmål.


Jeg har længe kæmpet en kamp med at blive bruger og lave en blog om hvor jeg håber mine spørgsmål kan besvares.
Jeg har siden jeg blev 18 tænkt på at førtidspension nok er det rette valg.
Jeg har aldrig gået i folkeskole er halv ordblind så undskyld jeg staver af H til.
Jeg Gik ud af speciel skolen i 8 kl, for at komme på efterskole,

Det hele gik fint i starten men jeg kunne ikke klare det mere efter en halvt år da det hele blev for meget.
Jeg endte så på en Produktionsskole. De hjalp mig meget med det sociale, men selvom jeg kan snakke med nærmest alle følte jeg mig alligevel meget udenfor.
så da jeg fik en normal Skolepraktik vil jeg nærmest kalde det. hvor jeg følte mig til pas nemlig i en udendørs

Børnehave med høj til loftet og et sted hvor jeg følte jeg kunne være med. Så jeg tog fat i min Uuvejleder for at spørger om han mon kunne hjælpe mig med en Dusørpraktik og det kunne han selvfølgelig.
Det gik meget Godt, Blev imellem tiden opereret for tragtbryst, Det skulle så vise sig og være en ikke fed oplevelse.
Jeg endte med at blive ekstrem syg om vinteren. Ja Dommen lød i langtid Du har Cancer i Tungeroden og vi må Operere dig med det samme,
Det skal lige siges jeg kunne ikke synke og ikke snakke på grund af de mange smerter i munden. Nå men de operere mig og jeg blev rask troede vi.
Men der gik 3 måneder så blev jeg opereret igen denne gang var lægerne i tvivl om jeg skulle have opereret alle Lymfeknuderne ud da de var bange for at det bredte sig.
Men det blev lavet om imellemtiden. efter operationen blev jeg Rask .

så nu kunne jeg igen starte op på en ny produktionsskole. Jeg fik lovning på Køre kort og en EGU uddannelse.
jeg kom igang mens hele, Men må indrømme at kørekort får jeg aldrig.
Så jeg stoppet på det da jeg var ret nedtrykt over det ikke kunne Lade sig gøre.
Jeg har heller ikke kunne klare min EGU uddannelse så nu har de sendt mig på kontanthjælp.
Jeg er røget helt ned i kulkælderen og skal derfor ind til en meget flink og dygtig Psykiater.

Taak fordi i læste med for det skulle bare ud.

Mine spørgsmål:
Hvordan og hvad har i gjordt for at få jeres.
Kan man få førtidspension når man ikke magter for meget på en gang. Har AdHD og er Psykisk knækket.
og hvad man skal man igennem.

håber det er det rette sted boligen er logget ind og at i kan hjælpe med nogen svar og Erfaring og undskyld dette indlæg blev så langt.
Mange hilsner her fra.

Sidst redigeret af Webmaster; 11-01-2013 kl. 00:16. Årsag: Afsnit lagt ind så det lettere kan læses
zytex92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 00:00   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lige et hjerteligt velkommen til dig.

Kære Zytex92

Fremover bliver du her på DIN tråd, så er det lettere at få overblik i din sag.

Lav afsnit i dine indlæg fordi mange har problemer med at læse lange afsnit.

Der skal nok komm svar på nogle af dine spørgsmål, du er havnet det rigtige sted.

I disse uger sker der mange ting fra Fokketingets side af og love og regler er endnu ikke 100% på plads.

Dette er bare lige en velkomst til dig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 00:11   #3
zytex92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
zytex92 er ny på vejen
Hej Peter. :D

Taak for din hilsen. Ja jeg ved godt det mega skidt sat op men kunne ikke gøre det bedre selv. ;D
Jeg Glæder mig til alle de fine svar der kommer .

Mange hilsner fra Steven
zytex92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 01:24   #4
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Hej Steven

Først vil jeg sige at både din grammatik og ordstillinger er fine..så ordblinde stemplet kan du godt lægge lidt på hylden.
Synes ikke at du skal sætte pension som et mål i sig selv,når du er så ung..men at du skal have hjælp og støtte i din fremtid er der vist ingen der kan være i tvivl om.

Sørg for at fortæl din psykiater alt hvad du tænker og føler og du må ikke holde tilbage med noget,fordi du synes det lyder for underligt eller noget.
Så mærk godt efter og forbered dig på møderne.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 01:35   #5
zytex92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
zytex92 er ny på vejen
glemte en ting

Grunden til at jeg sætter mig førtids pension som mål er fordi mign krop heller ikke kan følge med. Vis bare den kunne det så havde der ikke været noget problem. Vis jeg er er på arbejde ligemeget hvorlang tid. så jeg færdig i op til 2-3 dage hvor jeg nærmest kan sove heletiden. også der mange der vil kalde det dovnskab men ikke her. Min krop siger bare fra.
Men dette havde jeg lige glemt og tilføje
zytex92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 01:51   #6
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Det kan godt være at pension er det rigtige..men lad være med at sætte det som et mål,så bliver du bare skuffet hvis det ikke lykkes.

Ved udmærket godt at du bruger al din energi på at tænke og ikke har nogen energi til arbejde eller til at passe dit liv med madlavning,tøjvask o.s.v.så nej det har absolut intet med dovenskab at gøre.

Derudover skal din krop jo også have tid til at blive stærk igen efter cancer-sygdommen.

Det er selvfølgelig endnu mere svært med en indadvendt diagnose da det er svært for andre folk at forstå hvad der foregår inden i dig,specielt fordi du ikke går og slår folk oven i hovedet og råber og skriger..derfor skal du bruge psykiateren til at fortælle alt,så du kan blive hjulpet videre på den rigtige måde.

Sidst redigeret af Buddha; 11-01-2013 kl. 02:12.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 10:16   #7
jesper1979
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Lokation: Horsens kommune
Alder: 44
Indlæg: 14
Styrke: 12
jesper1979 er ny på vejen
Hej Steven

Først vil jeg sige at jeg er enig med Buddah i at du ikke nødvendigvis skal sætte FP som et mål. Risikoen for skuffelse er stor. Fokuser på at få det bedre og så kan det godt være at FP er løsningen i sidste ende.

Jeg lider selv af en indadvendt lidelse og ved at uvisheden er hård og frustrationen over ikke at vide hvad man skal gøre, tit giver en lyst til at give op.
Jeg håber du vil blive ved med at skrive her i din tråd. Du er kommet igang og jeg ved selv, at det kan være en lettelse at komme af med noget af alt det der tynger en i hverdagen.

Du er ikke forpligtiget til noget herinde og der er mange mennekser der forstår og gerne vil hjælpe med en opmuntrende kommentar i ny og næ, samt svare på spørgsmål af både praktisk og personlig karrakter.

Mange hilsner

Jesper
jesper1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 16:02   #8
zytex92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
zytex92 er ny på vejen
Jeg er Enig i det ikke må være et mål i sig selv. Og taak fordi i skønne mennesker har gidet og svarer mig. Ja jeg er meget ung og jeg vil blive stemplet som førtidspensionist. Men det må jeg tag med. Da jeg virkelig ikke ikke kan arbejde på lige fod med særlig mange.

Jeg har siden jeg var 18 gjordt alt for ikke at ende som førtidspensionist men jeg må til at indse at der ikke rigtig er nogen anden vej mere. føler at når selv en EGU uddannelse ikke kan lade sig gøre. Så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. uden udannelse er man jo desværre ikke ret meget værd i Danmark.

og det er også svært for mig. For da i søgte var det måske nemmer end det er i nutidens danmark .
Men hvad gjord i itedernes morgen da i tænkte det her ikke kunne blive ved. Mange hilsner Steven
zytex92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 16:27   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Mange herinde har ikke fået førtidspension, men sidder midt i udredningen.

Fra jeg erkendte at min arbejdsevne nok var truet i tidernes morgen og til nu er der gået over 10 år.. og jeg har stadig ikke fået tilkendt førtidspension.

På trods af at arbejdsprøvninger og utallige lægeerklæringer siger ingen arbejdsevne.

Nu er reglerne så yderligere strammet op.

Så hvad man gør.. man kæmper for at blive udredt og kæmper for at overleve, for det er ofte noget der tager mange år.

For at få førtidspension skal du først have gennemgået mindst et ressourceforløb på 1-5 år. Ansøgere under 40 vil sikkert få tildelt flere forløb.

For overhovedet at få tildelt et ressourceforløb, skal alt andet være afprøvet incl revalidering osv.

For at få tilkendt pension skal arbejdsevnen være nede på omkring 2 timer om ugen med alle de støttemuligheder der er.

Så jeg tænker at din tidshorisont i forhold til førtidspension nok kan ligge meget langt ude i fremtiden.

Måske vil det tage dig 10-20 år at komme der til.

Derfor er det måske meget godt at operere med en plan B.

Sidst redigeret af Pip; 11-01-2013 kl. 16:48.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 16:39   #10
zytex92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
zytex92 er ny på vejen
Hej Pip der kan man bare se. Men jeg kæmper videre. Jeg har en ven som endda arbejder nogen få timer om ugen i en Cafe og kan meget mere end jeg han har fået tilkendt førtidspension på knap 2 Måneder. da jeg blev 18 og snakket med min sagsbehandler den gang lovet hun mig at det vil 3 år og ikke mere. Men dangang valgte jeg og give det et skud mere i bøsen. Så jeg må se tiden an og er stadig optimist
zytex92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension