K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2014, 23:54   #1
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Question Årsnorm som fleksjobber

Hej er der nogen pædagoger herinde som er ansat i fleksjob som arbejder på årsnorm? Er selv ansat 20 timer fordelt på 4 dage og skal arbejde ca 5 timer om dagen. Men hvad med de uger hvor der er lukkedage/ helligdage og I måske kun har 2 arb dage og kun arbejder 10 timer skal de andre 10 timer så arbejdes ind senere eller hvordan gør I???
Håber nogen kan hjælpe
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 01:30   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg

Arbejder 2 dage om ugen ca 6 timer pr uge,

De dage der er lukket får du ledighedsydelse hvis de falder på dine arbejdsdage..... hvis du alligevel har fri... får du stadig fleksjobydelse fra kommunen.

Så de dage der er lukket skal ikke arbejdes ind sener hen.

Her i næste måned 17 og 18 / 04 ...har den børnehave jeg gør rent i lukket, de dage har jeg fri alligevel så det mærker jeg ikk...

Men dagene d 14 -15 -og 16 / 04... der de ved at finde ud hvor mange børn der kommer og je kan få at vide det ikk er nødvendigt jeg kommer jeg arbejder man-og onsdage.... så måske skal der kun gøres rent tirsdag hvis der ikk kommer ret mange børn....

Så for mandag og onsdag får jeg ledighedsydelse fra kommunen i stedet for.

Håber det gir mening for dig.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 07:24   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan ikke arbejde årsmorm som pædagog (er selv pædagog). Det skal gøres op for hver uge. hvis det skulle arbejdes op, så skulle man jo kunne arbejde i højere timetal end ens skade/sygdom tillader.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 09:52   #4
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Tak for svarene men jeg er fastansat og mdr lønnet og får fuld løn er der så ikke en forskel?? Hvorfor Gisne kan man ikke arbejde på årsnorm som pædagog ansat i fleksjob?? Står det nogen steder??
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 11:20   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det fik jeg at vide af både chef og jobcenter - det kunne man ikke fordi hvis man en uge kan arbejde flere timer end normalt, så tendenserer det at der skal en arbejdsprøvning til for at se om ens erhvervsevne er steget.

Jeg arbejdede i en daginstitution med 4 børnehaver og der var flere flekser (både pædagoger og medhjælpere) og ingen arbejdede årsnorm, hvilket alle andre gjorde
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 11:27   #6
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Ok super tak Gisne det har jeg bare gjort i over 2 år og har skulle indhente resterende timer eks ved lukkedage på et senere tidspunkt skal da ha helt styr på det og kontakte min fagforening. Undre mig bare RIGTIG meget over jeg ikke har fået det at vide før(
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 17:01   #7
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Question Tvivl hos min fagforening

Har talt med min fagforening som ikke er helt sikker på det med årsnorm og lukkedage og siger der intet står nogen steder om man arbejder på årsnorm hvordan gør I jeres timer op uge for uge eller hvordan rent skema mæssigt??????
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 20:50   #8
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Dengang jeg arbejdede på "gammel" ordning, kontaktede jeg fagforeningen, fordi jeg ikke helt forstod, at jeg kunne komme til at skylde timer i forbindelse med en helligdag ..jeg var ansat på 25 timer på 4 dage..dette var jo 6,25 time pr. dag i min logik og jeg tænkte derfor, at det var min dagsnorm..men nej, min dagsnorm var 25 timer delt med 5 dage=5 timer.

Det betød, at når der faldt en helligdag på en arbejdsdag, kom jeg til at skylde 1,25 time..til gengæld fik jeg ikke nogen erstatningsfridag, når Helligdagen faldt på min faste fridag..så jeg følte mig ret uretfærdig behandlet, da jeg jo ikke kunne arbejde flere timer ind..de 6,25 var i forvejen for meget..

Min fagforening, Socialpædagogerne, kunne godt se problemet, men rent lovmæssigt var der intet at gøre..

Jeg var heller ikke med i arbejdsstedets flekssystem, hvor de optjente timer til afspadsering..jeg havde faste arbejdstider..hvilket jeg godt kan forstå, men jeg kan stadigt ikke forstå, at man kan komme til at skylde timer..

Jeg ved ikke om du kan bruge min kommentar til så meget..men nu fik du den
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 14:35   #9
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Tak:)

Tak Sannemus jeg kunne godt bruge dine ord og håber der snart kommer en endelig afklaring snart)
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension