K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2009, 16:18   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Fornuftig chance ved en operation

Hej

Jeg har været på sygehus hvor jeg har fået en MR-skanning.
Hvor jeg har fået følgende på papir

Citat:
Denne giver mistanke om beskadigelse af øverste del af forreste styresene(supscapularissenen). Der kan være en samtidig kapsellæsion(forreste skulderløshed) - dette kan vi første afgøre med sikkerhed under operationen(kikkertvurdering).
Der vil være en fornuftig chance for, at vi ved en operation vil kunne afhjælpe en væsentlig del af generne.
Mine spørgsmål er:

Er der nogen der ved at fand.. "fornuftig chance" betyder er det 40% - 50% chance eller.?
Da den anden vej kan gøre problemerne større.

Kan forsikring eller kommune kræve at jeg tager den operation.?
Jeg synes ikke rigtig jeg vil tage den chance hvis der er en 50/50, især fordi den ikke vil give mig min førelighed tilbage.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 16:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uuuuha, Jsn, det er sgu en svær én!

Tror du må ringe og spørge hvad en 'fornuftig chance' reelt betyder, og få sat lidt procenter på, så du har noget at forholde dig til....

Jeg ville, som dig, heller ikke føle mig helt overbevist med sådan et papir i hånden.

Godt du stiller spørgsmålstegn og ikke bare lægger dig på briksen.

Jeg krydser fingere for at 'fornuftig chance' ligger nærmere de 75-80%!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 18:14   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
tja det er en hård og svær beslutning...

Ville også undersøge nærmere

Held og lykke
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 18:15   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Andre muligheder end operation?

Kære Jsn.

Fakta: skulderen er noget kompliceret noget at blive opereret i.

OBS! Læs følgende fra Musikere.dk : http://viewer.zmags.com/publication/...6#/48313366/18 fra Musikeren nr 3 marts 2009 om en ung dansk klassisk violinist som også blev tilbudt operation af professore og overlæger men som kom til erfarne mennesker som nu har hjulpet ham. Læs også på hans egen hjemmeside www.thesteelydane.com

Kontakt ellers også Teddy Øfeldt FØR din beslutning www.ofeldt.dk
Det skal nævnes at de fagudtryk du bruger har jeg ingen forstand på ejheller skuldere og er ikke læge. Men har erfaring med at blive opgivet af systemet og privathospitaler og så alligevel blive hjulpet af dygtige memmesker. Men læs nu om violinisten, tankevækkende,ik?

Har du spørgsmål om min behandling efter Øfeldt-metoden er du meget velkommen. Send mig en PB.

NEJ, absolut ingen kan tvinge dig til operation og har ingen konsekvens for dit forløb. Hverken i forhold til kommunen eller forsikringen

Lad os høre slutningen på din historie og beslutninger.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-05-2009 kl. 19:26. Årsag: tilføjelser
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 20:34   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Takker Phhmw

Der er lidt at gå i gang med at læse.

Ang. Teddy så er du ikke den første der har anbefalet ham, så når der kommer lidt flere $$$ i kassen, vil jeg over og have ham til at kigge på mig.
Da det kræver at jeg tager flyet over 2 gange om ugen hvis jeg kommer i behandling.

Om ikke andet så få en vurdering mere.
Men kan det hjælpe med at få medicinen ned, ville jeg blive lykkelig.
Mit daglige forbrug er min. 3* 50 mg Dolol, 1 til 3 Pinex Comp 50/500 og 2 Noritren.

Og det tager kun toppen af mine smerter, jeg har ikke været smertefri siden ulykken i 2007.!

Alt i mens man skal kampe med en kommune som ikke rider samme årti de sadler.

Så Peter når vi når dertil får du nu nok en besked i den interne boks.

Men jeg må nok hellere få skrevet en mail til den læge for lige at høre hvad "fornuftig chance"

Når jeg får et svar skriver jeg hvad det er i procent.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 22:41   #6
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Skulder

Ellers bør du prøve og få en henvisning til Uffe Jørgensen på Parkens privathospital.
Uffe er en af guruerne når det kommer skulder problemer.
Han har hjulpet mig et par gange med min ene skulder efter det offentlige havde kastet håndklædet i ringen, min skulder var så opsvulmet at enhver bodybuilder ville være misundelig.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 11:59   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Jsn.
Det lyder fornuftigt. Pinballs forslag lyder også fornuftigt. Men vær opmærksom på denne mulighed:
http://ofeldt.dk/57/ omhandlende hjemmetræning. Her ved jeg at patienter kommer til T.Ø. fra Århus gennem en del år.

Men jeg presser alligevel lidt på. Hvad med at kontakte dit forsikringsselskab om muligheden for en evt god løsning for dem på sigt. Før det gik rigtigt galt med mig betalte mit pensionsselskab 26.000,00 kr for et ophold på RH idrætsklinik for et rygkursus. Måske få kontakt med en god fysioterapeut i dit område, i begge aftaler med T.Ø. om en vurdering evt oplæring.
Her skal hospitalsjournaler og scannings beskrivelser med.

Jeg tilbyder at hente jer/dig i lufthavnen og kører jer til T.Ø. og bringer jer tilbage til Esbjerg-flyet igen. Den første undersøgelse tager 2 - 3 timer.

Alt dette kun med eet for øje, at du modtager en professionel vurdering FØR evt operation. Jeg har set dine foto på din hjemmeside og med den erfaring jeg har ville jeg aldrig tilbyde dette hvis ikke jeg var overbevist om at der findes andre løsninger.

Hvis du vender tilbage til denne løsning så check lige om dit Statsamt har overenskomst med T.Ø. som har overenskomst med det offentlige på sædvanlige vilkår.

Jeg tror du bliver skuffet over lægernes svar om evt %er. Afgørelsen kommer til at ligge hos dig alene. Og skal det være landsgennemsnittet eller den enkelte læges vurdering og stastestik????? Held og lykke. Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-05-2009 kl. 12:00. Årsag: tilføjelser
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 19:35   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej

Jeg tager lige en snak med min fysioterapeut, for at se om hun kan være med til at udfærdige nogle papir. Så må jeg se om kommunen vil betale, for mine forsikringsselskaber har sagt fra.
Det nægter at betale for noget, PFA er gået så langt til at påstå at man ikke objektivt kan sige jeg fejler noget

Jeg skal over for at besøge mine brødre her i juli md. så jeg vil tage kontakt til Øfeldt. For at se om han vil lave en vurdering, inden jeg tager min beslutning.

Det kan være jeg er heldig at der faktisk er en i Aalborg, som har taget den uddannelse som du udbyder.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 20:30   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lyder fornuftigt. Hvis dine forsikringsselskaber ikke mener du fejler noget skal man vel bare se på dine foto?????
Men ellers kender du det internationale diagnose-system ICD 10 hvor dine læsioner har coden S 13.4. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 21:49   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Men ellers kender du det internationale diagnose-system ICD 10 hvor dine læsioner har coden S 13.4. Hilsen Peter
Hov, den havde jeg ikke hørt om før, kan den findes på nettet, og helst på dansk?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
har jeg en chance på en § 17?? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 22-01-2011 23:53
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension