K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 14:21   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sikke en masse forskellige svar herinde !

Loven er således, at hvis man er på kontanthjælp og bliver visiteret til fleksjob, så bevarer man kontanthjælp indtil ansættelse. Og her får man først ledighedsydelse efter 9 mdr.s ansættelse, hvis man blev ledig igen.
Det er kun, hvis man var på sygedagpenge, revalidering eller dagpenge, hvor man overgår til ledighedsydelse..:

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter § 71, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel,

2) modtager sygedagpenge eller

3) deltager i revalidering efter en erhvervsplan.

Link til vejledning om fleksjob: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K3

Læs gerne denne pjece om fleksjob, især på side 27, hvor der står, at man vil fortsætte med at bevare kontanthjælp efter visitationen...:
http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

Sidst redigeret af curls; 07-04-2010 kl. 14:23.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 15:49   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Sikke en masse forskellige svar herinde !

Loven er således, at hvis man er på kontanthjælp og bliver visiteret til fleksjob, så bevarer man kontanthjælp indtil ansættelse. Og her får man først ledighedsydelse efter 9 mdr.s ansættelse, hvis man blev ledig igen.
Det er kun, hvis man var på sygedagpenge, revalidering eller dagpenge, hvor man overgår til ledighedsydelse..:

§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter § 71, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel,

2) modtager sygedagpenge eller

3) deltager i revalidering efter en erhvervsplan.

Link til vejledning om fleksjob: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K3

Læs gerne denne pjece om fleksjob, især på side 27, hvor der står, at man vil fortsætte med at bevare kontanthjælp efter visitationen...:
http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf
Det er nemlig helt rigtigt, men det lader til at der er flere som har oplevet at blive flyttet fra kontanthjælp til ledighedsydelse når de er blevt tilkendt fleks, det håber jeg ikke er rigtigt for så er de sagsbehandlere da ikke egnede til deres job.
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 17:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er nogen der er berettiget til særligledighedsydelse (hvis ikke man kan få kontanthjælp ) mon ikke det er det folk roder rundt i ??

Jeg har endnu aldrig mødt en der er gået til ledighedsydelse fra kontanthjælp (heller ikke herinde) dog har jeg mødt en del herinde som tror at de kommer det og som mener deres sagsbehandler har sagt det ...
'
dobar har din sagsbehandler sagt det så sørg lige for at få det på skrift ..


Loven er ganske klar (eller så klar som flekslov nu kan være )
og lad os lige blive enige om at det er vildt uretfærdigt at fordi en kommune er sløv så ender man på kontanthjælp og forbliver der indtil man har fundet eller fået et fleksjob og haft det i 9 mdr ... lidt russisk ru-lette alt efter hvilke kommune man bor i


Citat:
Ledighedsydelse

Du kan få ledighedsydelse, som er en dagpengelignende ydelse, hvis du før visitering til fleksjob fik:

*
sygedagpenge,
*
dagpenge ved orlov og barsel,
*
revalideringsydelse,
*
eller hvis du i øvrigt var dagpengeberettiget.



Kontanthjælp

Du kan få kontanthjælp, hvis du før visiteringen til fleksjob var på denne ydelse.



Særlig ydelse

Du har ret til en særlig ydelse, hvis du efter visitering til fleksjob:

*
ikke har ret til ledighedsydelse og
*
har en indtægt, der er lavere end kontanthjælpsniveauet.


Den særlige ydelse svarer til niveauet på kontanthjælp for ikke-forsørgere.


Du har ret til den særlige ydelse, hvis udmålingen af kontanthjælp på grund af formue eller ægtefælleberegning bliver mindre end kontanthjælp-niveauet. Den særlige ydelse er uafhængig af formue og ægtefælleberegning, og ydelsen sikrer altså, at du får, hvad der svarer til kontanthjælp for ikke-forsøgere.
http://www.dukh.dk/viden/dukhs-lovgi...b-tekstversion
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:16   #14
sørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2009
Lokation: Ringkøbing-skjern
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sørensen er ny på vejen
Smile

hmm jeg havde håbet det var anderledes, men må bare snart lære at når det har noget med systemet at gøre skal man altid forvente det værste.
Men tak for svar allesammen.
sørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 19:35   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Nej så får man ledighedsydelse, når man blilver godkendt
jeg fik også fexjob var på kontanthjælp og fik kun kontanthjælp intil jeg fik flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:54   #16
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
vedr. ydelse når vis. til flejsjob

Citat:
Oprindeligt indsendt af sørensen Se meddelelser
Tak for svar.
Det er jeg glad for at høre.
Syntes bare jeg har hørt om nogen der bliver på kontanthjælp...
men dejligt at det ikke er rigtigt.
Hej

Jeg arbejder med kontanthjælp og folk der er på kth og bliver vist. til fleks kommer på det der hedder særlig ydelse og satsen er efter kontanthjælpssatser.
vh

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 16:05   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Hej

Jeg arbejder med kontanthjælp og folk der er på kth og bliver vist. til fleks kommer på det der hedder særlig ydelse og satsen er efter kontanthjælpssatser.
vh

anna1
anna1 det passer altså ikke ....

Det gør man hvis man ikke kan oppebære en kontanthjælp, hvis man feks er gift eller andet ..

Ellers er man på kontanthjælp og er det der hedder en §2 stk 3
den særlige ydelse som er en 74i går under de samme regler som dem på ledighedsydelse det vil sige §2 stk 7 og bliver de så skilt og så vil de blive reduceret til en §2 stk 3 det vil sige de går under loven for kontanthjælpsmodtager i stedet for loven om dem på ledighedsydelse (og der er forskelle )

Det vil sige hvis man er gift vil man ud over skilsmisse også miste rettigheder i forhold til systemet ... (en væsentlig grund til at K10 eksistere)

der er så mange tråde om det her på K10 så orker ikke lige at lede efter det nu men her er også mange tråde med brev veksling mellem div politikkere om netop det her emne og der er ingen tvivl er du på kontanthjælp så fortsætter du med det.. kan du ikke få kontanthjælp kommer du på særligydelse 74i og den udgør kontanthjælp for IKKE forsørger ..(ca 9000)

hvis du er forsørger og får kontanthjælp (ca 12.000) får du det også efter visitering til fleks ...

det vil du IKKE kunne få på 74i ,men der får du så lidt rettigheder ..

ps fleksvisiteret kontanthjælpsmodtager rammer OGSÅ kontanthjælps loftet men er dog fritaget fra 450 timers reglen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I arbejde på kontanthjælp (bevilliget fleksjob) Carina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-08-2012 15:23
fleksjob/kontanthjælp/ledighedsydelse WILGOTTMINE Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2011 11:52
Fra kontanthjælp til fleksjob sweet girl Din historie 1 29-09-2011 20:53
Fleksjob men på kontanthjælp emks Spørgsmål ang fleksjob 12 16-01-2009 14:08
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension