K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2013, 18:08   #21
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ja, popiae, jeg forstår din pointe.

Vi taler ikke hvad man kunne og skulle, vi taler om, at FAGFORENINGER SVIGTER DERES MEDLEMMER, når de falder for sygedagpengebegrænsningen.

Der kan være mange forklaringer på dette.

Men faktum er stadig, at det er da en aldeles urimelig holdning Fagforeningerne udviser overfor tidligere lønmodtagere, der er så uheldige at blive syge.

De bliver bare kasseret i det øjeblik beskæftigelsesindsatsen har fejlet, og personen ender på kontanthjælp eller gensidig forsørgerpligt.

Hvordan er det blevet en "legal" holdning i Fagforbundene og resten af beskæftigelsessystemet, at borgere der modtager kontanthjælp per definition er retsløse?

Hvad med om man fik sig en holdning til kommunernes, og dermed de arbejdsløses arbejdsgivere, systematiske forhaling af borgeres sager, der gør at de bliver snydt for den ydelse de er BERETTIGET til?

Hvorfor er det noget andet hvis en "rigtig" arbejdsgiver har snydt en ansat, eller på andre måder misbrugt sin magt-position?


Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 09:39   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Frida; Fagforeningerne skulle netop have lagt pres på systemet, og be om at opretholde sygedagpengene indtil borgeren er færdigafklaret, både sygdomsmæssigt, og arbejdsmæssigt.

Kommunerne trækker jo sagerne idag, fordi det er billigere for dem, og de får lov.

Problemet er som hovedårsag, at de IKKE OPLYSER DERES MEDLEMMER; AT MAN MISTER SYGEDAGPENGENE; EFTER 52 UGER; HVIS, og evt % på, hvor mange af deres medlemmer der hvert år havner på kontanthjælp, udfra de der har modtaget sygedagpenge.

Dertil skulle de have råbt til kamp tilbage forud for ændringerne i 2003, og nu ift at sygedagpengene redukceres til 6 mdr.

Så er resten jo op til medlemmerne, men det er jo svært for dem at vide, at der er et problem, hvis de ikke kender til det, før de er blevet syge, kommet til skade.

De fleste er stadig i den tro, at det må være fordi de ikke er rigtige syge, eller lign.

Vi møder dem jo stort set daglig, at de bliver overraskede over, at man kan havne på kontanthjælp som syg, og uafklarede.

Og hvorfor bruges § 28 IKKE, om afklaring til anden forsørgelse, INDEN fratagelse af sygedagpenge?
her kunne fagforeningerne jo også have lavet larm.
Men denne §28, kunne ligesågodt være "ikke eksisterene".

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-11-2013 kl. 09:45.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 12:14   #23
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Pia.
Jeg tænker, at din søgen munder ud i et politisk spørgsmål, som skal stilles til selve fagforeningerne, om hvorfor de ikke har gjort en aktiv indsats for at styrke borgerens retssikkerhed indenfor bl.a. sygedagpenge. Og hvorfor de ikke deltager/melder ud med deres holdninger i de reformer som har været op at vende. De har lige så meget som ansvar, for at kæmpe for borgernes sikkerhed, når man bliver ramt af sygdom.

Det eneste jeg læser om i aviserne, er de alm. dagpenge modtagere som bliver smidt ud efter to år.

Jeg ved ikke om du rent faktisk har fået held med at få fat i nogen som vil være med. Men hvis ikke, så kunne mit forslag være en idé til hvad man ellers kunne gøre.

F.eks hvad er fagforeningernes holdning til, at sygemeldte borgere bliver smidt ud af sygedagpenge, og placeret på kontanthjælp, på trods af at de fortsat er uafklarede

Hvad har fagforeningernes indflydelse i den politiske debat, været med til at have indflydelse i?

Osv osv

Sidst redigeret af Bodrum; 28-11-2013 kl. 12:17.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 10:07   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at læse starten;

Avisen vil gerne lave noget larm, vedr dette; derfor søges der nogle der gerne vil komme med deres historie, og/eller holdning til avisen for at bakke problemet op.

Jeg er blevet ringet op, om jeg kender andre eller kunne efterlyse nogle, der vil stille op, med deres historie.

meningen er så, at fagforeningerne(forhandlingsparterne) vil blive stillet spørgsmål omkring deres mangende opbakning på dette område!

Så muligheden er der, NU.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 13:14   #25
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle2276348.ece
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2014, 00:05   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Endelig EN der siger fra!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 17:36   #27
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.ugebreveta4.dk/reformraes...tre_19744.aspx

Det varer ikke længe, før socialrådgiverne og sagsbehandlerne ender i samme stol som vi sidder i... i offerrollen..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2014, 14:43   #28
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.avisen.dk/tidligere-s-min...er_280897.aspx

"Man skulle ikke tro, at det var muligt, at en S-ledet regering kan føre en så asocial fordelingspolitik. Og hvor er fagbevægelsen henne? Bortset fra FOA og dele af FTF er der larmende tavshed. De socialdemokratiske formænd i LO, HK, 3F og Metal er helt fraværende," skriver han.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 23:51   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fagforbundet 3F trækker støtten til rød blok

Endelig begynder de at bruge deres magt. Nu mangler vi LO og Smedene.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/08/29/214131.htm

I skuffelse over regeringen vil 3F ikke støtte rød blok i en kommende valgkamp.

Landets største fagforbund, 3F, sætter nu en stopper for støtten til venstre side i folketingssalen, herunder de traditionelle allierede i Socialdemokraterne. Det skriver Politiken lørdag.

I skuffelse over den nuværende regerings resultater vil 3F i den kommende valgkamp føre kampagne for sine medlemmers synspunkter - uafhængig af de politiske partier, siger forbundsformand Per Christensen.

- Der er tale om et paradigmeskifte, hvor vi sætter vores egen dagsorden. Og så må de partier, der synes, den er interessant, støtte op. Mange af dem, der har siddet i stolen før mig, havde en idé om, at man skal støtte nogle bestemte partier, fordi de var bedst til at varetage vores medlemmers interesser.

- Det har uden tvivl været rigtigt dengang, men vi lever altså nu i en tid, hvor der er langt større politisk pluralisme end nogensinde før, siger Per Christensen, der har 320.000 medlemmer under sig, til Politiken.


Respekt for det 3F

Nok er nok!

Hilsen Peter Dansk Metal, Afd 13, fhv Klub 537
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension