K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 23:31   #1
Molly 2011
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Molly 2011 er ny på vejen
Fleksjob og retten til bibeholdelse af invalidedækning hos PFA

Jeg har pludselig opdaget at PFA har udtaget invalidedækning mens jeg er skiftet fra et job til et andet, men med samme pensionsselskab PFA og endda samme rådgiver. De påstår at idet øjeblik man skriver under på at man er fleksjobber (i mit tilfælde pga. sklerose) mister man retten til dækning i forbindelse med tab af erhvervsevne. Kan det virkelig være rigtigt? Så har dækningen jo ingen værdi og har aldrig haft det? Jeg er alenemor så det vil øknonomisk have stor betydning hvis det skulle ende med et behov for invalidepension.
Molly 2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 11:41   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Molly 2011

jeg kan desværre ikke svare dig konkret på netop din police, men der mås stå noget i din police omkr. dette. Den kan dog være svær at forstå, hvorfor jeg finder det yderst rimeligt, at PFA begrunder deres svar skrifttlig m. henvisning til aktuelle paragraf i din police. Jeg ville derfor selv skrive til dem for entop dette, måske inden forsøge at kigge på din police, har du den ikke gemt i mappe, beder du dem først dig én, som var gældende for det tidspkt. hvor du ingik den første policeaftale med dem.

Jeg er lidt uklar på om du blander begreberne sammen i forhold til invalidedækning og invalidepension? I en arbejdsmarkedspension, som jeg går ud fra din er i PFA, kan der være forsk. delelementer som har forks. forudsætninger for at blive udløst. Det vil være normalt ved en arbejdsmarkedspension, at man ved fleksjob på f.eks. under ½ erhversevne vil være berettiget til halv indvalidepension og/eller halv præmiefritagelse. Men jeg kender som sagt ikke din konkret policeaftale, men tag aldrig deres ord for gode vare uden, at have fået noget på skrift m. eft. ovennævnte metode, og hvis du stadig er i fagforening, vil jeg foreslå dig at kontakte denne for hjælp til afklaring omkr. dette, idet policer kan være sværre at læse.

mange hilsner

Gunvor

Ps: de nærmere betingelser skulle gerne stå under afsnittet: betingelser for invalideydelse og præmiefritagelse ved invaliditet.

Hvis PFA stadig fasstholder kan du indbringe din sag for forsikringsankenævnet, se deres hjemmeside:http://www.ankeforsikring.dk/
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 04-09-2011 kl. 11:45. Årsag: ps
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
Retten til dagpenge stolpesten Alt det andet 1 20-12-2012 14:19
Forsikringsovervågning i retten supersus Politik og Samfund 16 30-04-2012 14:33
Retten til muligheder... Miniature Alt det andet 6 15-06-2010 09:23
I retten mod arbejdsskadestyrrelsen bettina Dit og Dat 36 21-08-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension