K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2008, 14:14   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige i retfærdighedensnavn sige at jeg lige har modtaget en mail fra journalisten af hvor han sætter en artikel ind som han også har skrevet, jeg sætter den lige på her ....


Det er en historie som vi alle sammen kender godt for det er den samme historie som mange af os har været igennem , men stadig vil man fra alle sider påstå at vi har et sikkerhedsnet ....

i får lige mailen her
Citat:
Kære Heidi

Tusind tak for din mail med reaktionen på historien om kommunernes tildeling af førtidspensioner. Du har mange interessanter pointer og selv om jeg allerede har brugt nogle minutter på at læse din mail, vil jeg ligeså snrt jeg får tid, nærlæse den mere og også se nogle af de hjemmesider som du linker til.

Jeg vil dog tillade mig at korrigere mod, at vi kun skriver hvad der sker på den ene side af sagsbehandlerens bord. eksempelvis har jeg skrevet om Belinda fra Kolding, som er havnet i et økonomisk uføre fordi hun er faldet ned mellem to myndigheders sikkerhedsnet.

Jeg vedhæfter den her, jeg synes selv den er interessant.

mvh
Laust


kvinde i klemme i systemet

Hun kan ikke få dagpenge af arbejdsløshedskassen, fordi den mener, hun er for syg til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Men hun kan heller ikke få sygedagpenge af kommunen, fordi den mener, hun er for rask.

Og da hun ejer et hus, er kontanthjælp heller ikke en mulighed.30årige Belinda Lohse fra Kolding er ganske enkelt faldet ned i tomrummet mellem a-kassen og kommunen og har derfor stået uden indkomst overhovedet siden december, skriver JydskeVestkysten mandag.

En skiulykke har givet den tidligere forsikringsfunktionær piskesmæld og ifølge hende selv, kan hun ikke længere overkomme at arbejde på grund af hovedpine, nakkesmerter og svimmelhedsanfald.

Af hendes lægejournal fremgår det, at »det synes væsentligt, at patient har mulighed for at tage hensyn til symptomer og undgå markant provokation heraf«, og at hun »skal regne med et år, inden hun kan begynde at øge sit aktivitetsniveau«.

Alligevel har Kolding Kommune afvist at give hende sygedagpenge.

Kommunen skriver således til hende, at »du burde kunne påtage dig beskæftigelse på almindelige vilkår«. Ifølge Landsforeningen af Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede, PTU, er Belinda Lohses tilfælde langt fra enestående.

- Vi har ind imellem medlemmer, som man kan sige havner mellem to stole. Hvis de så har en ægtefælle, der tjener penge, eller hvis de ejer et hus, så kan de heller ikke få kontanthjælp, og så er der i princippet ikke så meget at gøre, forklarer socilarådgiver ved PTU, Bente Rasmussen.
Jeg har ikke linket til hele artiklen så i må nøjes med et uddrag af den , da vi jo ikke vil krænke nogens ophavsret

skriver senere til journalisten om det er ok at jeg sætter det på i fuld længde eller om han har et link til historien
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politikere ser bort fra elendig sagsbehandling phhmw Politik og Samfund 0 11-03-2013 13:16
Obs: dokumentation for syg når aktiveret! buster Dit og Dat 1 06-10-2011 12:46
dårlig ryg og elendig hjælp fra kommunen mabellu Dit og Dat 7 24-02-2011 13:52
Anke - svartid ved beskæftigelsesankenævnet i Syddanmark? Cordulla Alt det andet 13 17-12-2009 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension