K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2008, 05:33   #1
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Og hvordan tolker man så lige det..........?

Stk. 3. Kommunen skal ved hver opfølgning tage stilling til, om der er behov for anden indsats, herunder om der er behov for hjælp til den sygemeldtes familie.

-ja, så er jeg sendt i en ny arbejdsprøvning, på 7. år i systemet! Min mand er nu også på vej ned med flaget, har fået konstateret middelsvær depression, er begyndt i medicinsk behandling og venter på samtaler hos psykiater!
Vores 2 drenge på hhv. 10 0g 16 år, fik i foråret 08 diagnosen NLD(hører til indenfor det autistiske spektrum) - havde kæmpet ca. 10 år med skole, skolepsykolog, børne/ungepsykiatrien mv. for at få en diagnose på den ældste.
Har senest i september md. 08 kontaktet børn/unge for hjælp til aflastning og kontaktperson til den ældste - men der sker som sædvanlig ikke en sk...!

-Min egne diagnoser er tilbagevendende depressioner, posttraumatisk stresssyndrom, udbrændthed, skånehensyn på ryg, arme, nakke og ben, og en alenlang på det psykiske!
Hvordan - kan man bruge stk.3 ifbm. min/vores situation? eller er det op til kommune/sagsbehandler hvordan man tolker det?
Håber der er nogen der har et godt råd, jeg kæmper fortsat for at holde hjulene igang!
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 10:07   #2
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Hej jeg vil bare sige at jeg også har NLD som dine drenge og jeg er nu i fleksjob, for efter diagnosen gav kommunen mig bevilningen for et år siden og jeg kan læse herinde at jeg er meget heldig, for jeg er kommet rimeligt let og smertefrit videre i systemet efter bevilningen .

Sidst redigeret af Webmaster; 08-12-2008 kl. 12:21. Årsag: Unødvendigt Quote fjernet pga trådens længde
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 11:46   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du prøvet at se efter om der står noget i vejledningen til den lov du har fundet §?? Måske det er mere udpenslet der hvad der reelt menes med det.

Noget lidt andet er så at der står mange ting omkring sådan noget, fx forebyggende indsats, at kommunen selv skal være opsøgende ol, jeg har før henvist til det i forbindelse med egen sag, som en fed streg under det jeg havde til hensigt med mit brev til dem, men der ud over har jeg aldrig oplevet værgen forbyggende eller opsøgende arbejde fra deres side af, tværtimod (jeg mener de her ting står i lov om social service, men hæng mig ikke op på det) Og dog passer det ikke helt at jeg ikke har oplevet opsøgende arbejde fra deres side, jordemoder og sundhedsplejerske betragtes lovmessigt som opsøgende arbejde, men dem kan man jo ikke bruge til ret meget med mindre man har små børn eller er gravid, og selv der er de ikke meget bevendt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 13:06   #4
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Vejledning til Sygedagpengeloven?

Hej LUM.

Findes der en vejledning til Sygedagpengeloven ?- det er der jeg har fundet det

Kapitel 6 §15 stk. 3

Måske andre kan bidrage med noget
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 13:15   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan se vejledningen her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=120319

Der er ikke så meget uddybende bemærkninger om dit spørgsmål, men den overordnede ting er åbenbart ressourceprofilen, hvor dine hjemlige forhold bør ses som en barriere i forhold til arbejdsmarkedet.

Og det kan (skal?) der ydes hjælp til.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 15:28   #6
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Tak suza, jeg må igang med det tørre læsning!
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan er det nu lige med smerteklinik?? kandelsdorff Alt det andet 3 22-10-2012 14:39
Hvordan er det lige med godkendelse af RP ? archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 38 17-05-2011 20:04
Hvordan tolker i dette? sniffeline Dit og Dat 4 14-10-2010 07:47
Hvordan tolker man TinaB Dit og Dat 7 28-05-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension