K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2012, 10:54   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
@MTVRV1


Den forstår jeg ikke.
Mig bekendt er skatten fratrukket, altså gået i statskassen,
INDEN pensionsydelsen overføres til pensionisten.
Eller er jeg bare forkert orienteret ?
Florken... jeg tror at MTV.. mener at den danske stat går glip af alle de moms kroner der kommer ind via handel .. + alle de andre afgifter der er pålagt os der bor her i DK..

Jeg har det fint med at folk rejser til udlandet med deres pension... men et eller andet sted, så er det jo korrekt at staten går glip af en del penge .. der er jo afgifter på alt her i DK
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 11:31   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har forstået det sådan,at hvis en person f.eks får 12000 kr i pension pr.mdr sender dk de penge til det land og så betaler man de 2o procent i skat el.hvad det land nu har..og så vil de tage ens fradrag....men det må være dem der kommer i fremtiden,de kan som sagt ikke gøre det store når det er unionen....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 12:26   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er i høj grad værtslande som presser på at pensionister som få dansk pension/førtidspention skal betale skat i opholdslande og ikke i DK.
Og Danmark er presset af EU til at være med i dette spil.

Og hvis det vil gå igennem, vil danske pensionister som allerede har fast ophold i andre EU lande, risikere at blive opkrævet ekstra skat af disse lande ( ekstra skat af allerede udbetalte pensioner, som blev udbetalt til dem i alt den periode de har boet i pågældende land. ).

Men der vil være en “redning”.

Disse pensionister vil få udbetalt differencen mellem skat som de har allerede indbetalt i Danmark og det som de skal betale ekstra i udlandet i hele den regulerings periode.

Det vil være Danmark som blive tvunget til at betale differencen og ikke værtslandet.
Og det er netop det, som danske politiker bekymrer sig over….

Sidst redigeret af Karo; 12-05-2012 kl. 13:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 13:49   #24
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er i høj grad værtslande som presser på at pensionister som få dansk pension/førtidspention skal betale skat i opholdslande og ikke i DK.
Og Danmark er presset af EU til at være med i dette spil.

Og hvis det vil gå igennem, vil danske pensionister som allerede har fast ophold i andre EU lande, risikere at blive opkrævet ekstra skat af disse lande ( ekstra skat af allerede udbetalte pensioner, som blev udbetalt til dem i alt den periode de har boet i pågældende land. ).

Men der vil være en “redning”.

Disse pensionister vil få udbetalt differencen mellem skat som de har allerede indbetalt i Danmark og det som de skal betale ekstra i udlandet i hele den regulerings periode.

Det vil være Danmark som blive tvunget til at betale differencen og ikke værtslandet.
Og det er netop det, som danske politiker bekymrer sig over….
Karo betyder det så, at det vil være som med skat? At de kun skal betale diff. en gang årligt? det kan være meget meget tuff for dem der skal betale skat forud for et helt år så?
det kan ingen pensionist da leve af!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 16:39   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Florken... jeg tror at MTV.. mener at den danske stat går glip af alle de moms kroner der kommer ind via handel .. + alle de andre afgifter der er pålagt os der bor her i DK..

Jeg har det fint med at folk rejser til udlandet med deres pension... men et eller andet sted, så er det jo korrekt at staten går glip af en del penge .. der er jo afgifter på alt her i DK
netop moms og afgifter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 17:01   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ville ha det fint med,at mit fradrag forsvandt - er kun personfradrag og jeg så kunne nøjes med de 20 procent folk her betaler i skat.det ville næsten være hip som hap..men det er jo pt en eu regel...og så kan man iøvrigt blive ved - hvis det er for at spare...så er der jo mange andre områder..men som min mand plejer at sige,hasn betaler rigeligt skat for os begge og uanset hvad de kære politiker finder på,ku jeg personlig ikke drømme om at ligge en krone i dk - hvis jeg ku bli fri..,foretrækker tyskland og flensborg..og jeg handler hvor det er billgst for mig..har 50 km til en bilka hvor mange køber knaldtilbud fra producenter som også omgåes mange dk regler..alle handler vel hvor det er billigst.el.har i for mange penge...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 17:02   #27
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Har lige læst på udvandrene.dk at spainen er begyndt at kræve en spansk vurdering af danske fper som bor i Spainen før man kan få udbetalt sin pension.
Det virker som om at flere og flere lande vil gå enegang i EU for den holder vist ikke i Eu retten.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 17:26   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det lyder godt nok skrapt..det næste blir vel at man også skal ha straffeattest med...smiler..jeg tror problemmet er at dk har så skarpe regler med udlændinge og huskøb i dk og så kan det være de vil til at hævne sig lidt..men det er jo en fælles regel der er lavet i eu...min mand har købt et hus lige op af donauen,da han vil starte firma op hernede.har et i dk..tænk de har halv skarpe regler og han skal komme med ren straffeattest og alle underskrifter er kryptoniseret - forkert stavet..og konen kan næsten ikke skrive under el.modtage noget for manden,da de er så mistænksomme...ja tænk trods de er mange år bagud på områder....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 17:31   #29
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Har lige læst på udvandrene.dk at spainen er begyndt at kræve en spansk vurdering af danske fper som bor i Spainen før man kan få udbetalt sin pension.
Det virker som om at flere og flere lande vil gå enegang i EU for den holder vist ikke i Eu retten.
Hvilken vurdering?
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 17:34   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Har lige læst på udvandrene.dk at spainen er begyndt at kræve en spansk vurdering af danske fper som bor i Spainen før man kan få udbetalt sin pension.
Det virker som om at flere og flere lande vil gå enegang i EU for den holder vist ikke i Eu retten.
Derfor er der et stort risiko for, at danske pensionister i udlandet fremover blive flået til benet af udlands skattevæsnet samt af sundhedsforsikringer.
Og uden fradrag blive der ikke ret meget tilbage af danske pensioner, især når alt i udlandet er blevet efterhånden meget dyrere end for blot et par år siden.

Brugerbetaling som er et selvfølge efterhånden er hellere ikke at råbe hurra for, når man er syg.

Hvis man er rask kan man stadigvæk gøre lykke i udlandet men som syg, tja…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ændring af gruppe Østergaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 02-10-2013 13:49
Ændring af førtidspension ? Dorte Guldager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-08-2012 19:53
Ændring ang. ledighedsydelse! luffe73 Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2010 20:40
Ændring af Sikringsstyrelsen.... phhmw Alt det andet 0 13-06-2010 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension