K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2010, 11:15   #21
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
og det var også derfor jeg prøvede at forklare at det er ens for alle unge. Og at jeg ærger mig når mor og datter snakker om at hun evt må droppe sin udd. For Hvad ? at komme på kontanthjælp . Det får hun jo i øvrigt ikke mere ud af.

Mine egne børn har altså også måtte knokle ved siden af studier, Min søn gjorde rent hele sommeren ved hjemmeplejen og tjente så han kunne klare det sidste år han var under udd
ja dine børn har knoklet ved siden af deres studier.. men efter at den økonomiske krise ramte landet tilbage til snart 2 år siden.. har det været nærmest umuligt at finde jo. men datter har erfaring med butik 2 år og er godt opdraget så ville være god og stabil ansat.

men på grund af ALDER som er 18år nu er det selv umuligt at få et job som studerene.. hun har søgt i butik, tankstationer, restaurations miljøet både eftermiddag aften og nat i weekend. rengøring m.m. men uden held.. for alt er skruet nem til overlevelses selv for alle de områder..

en ting er hvad men selv har oplevet med sine børn for få år siden. men situationen har bare vendt sig så meget inde for de sidste 1-2 år.. og hvis man ikke kender noget som kan skubbe en frem i køen så får man intet..

jeg har en arbejdsløse veninde hun tilbyder gratis arbejde i op til 3 uger. hvis hun kan få udsigt til en ansættelse.. det er virkeligheden i dag og hun har stadig ikke fået noget men har været bruge en uge hist og her..

skræmmende ikk
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 11:23   #22
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Helt enig i din sidste formaning - men realiteterne er, at der er a-l-e-n-l-a-n-g-e ventelister på alt for få kollegieværelser - derfor der er unge der "ligger i telt i Parkerne" op til Studiestart.

Du må også have set/hørt det i Nyhederne hvert år i august/september...

Jeg blev selv tilbudt penge under bordet, hvis jeg ville udleje en 2-værelses til 4 - FIRE! udvekslingsstuderende - tro mig, de ville tage imod et kollegieværelse med kyshånd!

Og det er LYSÅR siden at "kommunen hjalp nogen med boliger" - selv enlige mødre på gaden, står på egen hånd idag, da kommunerne ikke længere har PLIGT til at "skaffe boliger".
jeg er glad for du er klar over at det er nærmest umuligt at få en studiebolig.. for det har vi arbejdet i tidligere. men da var hun under 18år og kunne nå frem inde på en time.. da hun har en samlet køretur dagligt på lidt over 2 timer. hvis hun når den rigtige når hun skal hjem..

og det begrænser også den tid hun kan tilbyde jobmæssigt i hverdagen ..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 13:23   #23
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
maj-Britt

Mine børn er 19 og 20. De har hhv 1 og 2 år tilbage af deres udd. Den ene gjorde rent i hjemmeplejen i sommers og tjente nok til at kunne fordele lønnen her på det sidste år. Den anden har job i kino. På div tankstationer SKAL man være over 18 for at være der om aftenen. Din datter kan evt prøve at søge i hjemmeplejen som afløser i weekends og ferier, der skal man også være over 18. Begge mine skal feks pakke fyrværkeri mellem jul og nytår. Det giver rigtig godt og der skal man også være 18 år.

Flere kommuner ansætter barnepiger til familier med handicappede børn. Måske det var noget ?

Jeg forsøger bare at hjælpe
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2010, 14:42   #24
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
frupis1

jo det er også sådan jeg har set det.. ss

men vi bor i et mindre område og ikke i en stor by.. så med job plus uddannelse/leksier..
så skal der også ses på mulighederne for at have transporten til at fungere frem og tilbage.. for hun bor jo stadig hjemme..

men jeg vil forslå hende at hun søger breder.. så hun måske der, her mere held med job..



og takker til de som er kommet med svar. som jeg vil gøre mere ved..

forsat god dag til alle..

Sidst redigeret af maja-bell; 02-11-2010 kl. 14:48.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? ang voksne hj, boende børn. susa71 Alt det andet 3 08-08-2013 15:16
førtidspensionist med hj.boende 18 årig... Misse76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2013 05:14
fra invalide pensionist til folke pensionist Bekymret søn Alt det andet 3 15-03-2011 22:17
Er den hjemme? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 25-02-2010 19:07
K10 i Ude og Hjemme. Hejdien Dit og Dat 1 29-08-2007 19:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension