K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 16:07   #1
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Smerte medicin

Hej Alle

Nu blev det så min tur til at spørge herinde.

Jeg har nedslidte knæ og stærke smerte (er derfor flexjobber)
jeg i i en del år kunnet klare at dæmpe smerterne med 3 x 50 mg dolol 2 x todolac og 3 x2 paramol dagligt.
men nu er det ikke længere nok smerterne er igen blevet for gennemtrængende.
Jeg har forsøgt med en ekstra dolol men føler mig dopet og har meget sværvt ved at sove med ekstra dolol.
nu har jeg så fået ændret de 3 x 50 mg dolol til 2 x 100 mg retard tramodol
de skulle ifølge lægen ikke gøre mig så dopet.
Det passer sådan set også men jeg tager den første kl 6.30 men allerde ved 11 tiden er smerterne for høje igen, jeg tager så selv en 50 mg dolol det holder det lidt til ved 15-16 tiden jeg kæmper mig igennem til 18 hvor jeg tager en 100 mg retard og har det så rimelig ok til senge tid men har svært ved at sove.
andre bivirkninger er svedeture, tørst og en trykken i hovedet ligesom om en hovedpine er ved at starte.

Så¨spørgsmålet er der en af jer der har erfaringer med den medicin?? eller skift fra den til noget andet og bedre
skal jeg bede lægen om stærkere tramodol (lægen har selv sagt de 100 mg sikkert ikke er nok) eller skal jeg bede om noget andet
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal man jo nok passe på med at "lege" læge....men jeg havde samme problem...

I en årrække havde jeg også fået mandolgin....det samme som dolol....men pludselig var jeg ikke smertedækket nok....det tager jo kun "toppen" af smerterne...men det gjorde det altså ikke tilsidst...

Jeg gik så over til smerteplaster....men det fungere ikke for mig....fik udslet...

Min læge gav mig så noget der hedder temgesic....og der har jeg taget de sidste par år....og det virker helt som det skal...

Men igen...det tager kun "toppen" af smerterne...

Personligt ville jeg bede om at få sat min dolol op hvis jeg var dig....før jeg evt ville skifte til nyt medicin...

Man skal nok også huske på at medicin virker forskelligt på folk....så hvad der virker for mig er jo ikke sikkert virker for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:28   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg tænker at du måske skulle have tramadol retard 100 mg tre gange om dagen, med 8 timers mellemrum.

Det at det er "retard" betyder at det er en depotpille og med den dosis holder jeg mine smerter nede så de ikke fylder for meget

Jeg tænker, er dolol og tramadol (og nobligan og madolgin) ikke forskellige navne på den samme medicin.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:41   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik lavet det om til tramadol 150 morgen 100 midag 150 aften men blev meget træt af det samt det ikke virkede heke natten, så fik jeg plaster og det dækket hele ugen uden problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 20:23   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser

Jeg tænker, er dolol og tramadol (og nobligan og madolgin) ikke forskellige navne på den samme medicin.
Tramadol er det virksomme stof i Dolol.

Det - og de andre præparater - kan tjekkes ud på www.pro.medicin.dk.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 09:32   #6
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
En lille opfølgning
jeg er nu på 2 x 200 mg tramadol retard, 3 x 2 paramol og 2 x todolac
smerterne er igen til at leve med men jeg har svært ved at sove om natten og hovedet har stadig den underlige trykken

Men positiv listen er super
smerterne kan holdes i baggrunden igen
den dopede følelse jeg havde før er væk, jeg føler mig frisk og oplagt nu som om nogen havde taget en dyne af mit hoved.
behovet for en morfar midt på dagen er væk, før kunne jeg ikke holde en hel dag uden en morfar på 2-3 timer og måtte ligge mig kl 20-21 om aftenen
nu ingen morfar og jeg kan nemt blive oppe og se en film med konen.
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 22:13   #7
flexkaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: syd/midt sjælland
Indlæg: 3
Styrke: 0
flexkaj er ny på vejen
temgesic

jeg har nu i lang tid spist 300 mg tradolan retard + 2x panodil 665 til morgen og det samme igen til aften... til middag fik jeg 50 mg tramadol actavis og 2 panodil 665 og så op til 3x tradolan 5o mg alt efter behov om dagen ud over det andet..

Jeg er lige blevet taget ud af dem og overgået til temgesic 0.6 mg plus 2x665 panodil -3 gange om dagen. da jeg spiste tradolan og tramdol syntes jeg at jeg fik søvn besvær, ikke at jeg ikke blev træt det gjorde jeg vildt meget med jeg sov bare ikke i gennem, hvis jeg ikke vågnede pga smerter så var det pga jeg bare var vildt frisk lige med et.. og oven idet fik jeg hukommelses problemer så jeg er super glad for at have skiftet til temgesic men det er jo stadig nyt og jeg må ikke køre bil endnu.. så jeg ville høre om der er andre der tager det samme og må kører bil.????

min læge har nævnt noget med noget plaster jeg kan komme på evt. er der nogen af jer der har erfaring med det???

jeg er virkelig glad for at skiftet medicin så hvis der er nogen der har skræk historier om den medicin jeg får nu vil i så ikke være søde at lade være med at fortælle mig det. det er jeg ikke klar til endnu.

flexkaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 23:09   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Får du Temgesic som injektionsvæske....for de sælger ikke dem man skal lægge under tungen i 0,6 mg
http://www.apoteket.dk/Laegemidler/M...ge.aspx?Id=664

De fås i 0,4 mg...og de virker rigtig godt synes jeg...og jeg har taget dem i et par år nu...jeg tager dog ikke pandodiler mere...det gjorde jeg da jeg fik dolol eller mandolgin...

Ja man kan få smerte plaster og nogle synes de virker fint....andre...som mig...har dog problemer med dem...
De kan give udslet og kan være svære at have siddende....
Man skal hele tiden finde nye steder at sætte dem da de ikke må sidde samme sted...som der hvor du lige har haft et siddende...
Så der skal gå et par gange før man kan sætte dem samme sted som de har siddet før..
Jeg kunne ikke bruge dem og måtte overgå til Temgesic..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 00:19   #9
flexkaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: syd/midt sjælland
Indlæg: 3
Styrke: 0
flexkaj er ny på vejen
jeg får 0,2 og 0,4 mg så derfor 0,6 så det er dem til under tungen. jeg fik dolol da jeg skulle skifte over pga abstinenser så dem er jeg stort set ude af nu .. men hva med at kører bil må/gør du det .. ??? jeg skal først til tjek igen her den 15.2 så der vil jeg selvfølgellig spørge lægen.
ej mærkeligt at man skal flytte dem forskellige steder.. det gider jeg nok ikke.. det skal helst være så let som mulig.. og så er det bare nemmere med dem under tungen..

det er altså bare en alm smiley jeg skulle ha sat på den der ligner en der hovere .. det var ikke meningen.
flexkaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 00:25   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det vil nu også være et skridt tilbage hvis du skulle fra temgesic og så til plaster..

Ahh derfor jeg ikke lige kunne forstå de 0,6 mg...

Ja de er jo super nemme at tage når de bare skal opløses under tungen...så alt efter hvor mange man tager af gangen...ja så er det nemt...og tager ingen tid...jeg får selv 3 stk 0,4 mg 2 gange om dagen....jeg startede ellers ud med 6 stk 0,4 mg 2 gange om dagen...men har selv fået sat det ned...

Ja jeg må gerne køre bil osv...

Det er som regel også kun i starten at man ikke må køre bil....da man lige skal vænne sig til dem...så efter 3 - 4 uger burde der ikke være noget problem længere...

Hvis du vil redigere dit indlæg kan du bare trykke på og redigere det du vil...det er bedre end bare at lave et nyt indlæg..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smerte medicin Mcavforfanden Alt det andet 3 26-02-2011 11:45
Hvad er smerte Fodfolket Dit og Dat 11 28-12-2009 14:05
Min Smerte Metro Et godt link! 0 18-07-2007 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension