K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2009, 08:13   #1
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
opsagt

hej
er der nogle der ved hvordan det er når man bliver opsagt og har 7 månder opsigelse og sygedagpengene ophøre midt i perioden, min arbejdsgiver får refution. Vil jeg stadigvæk få løn i de 7 månder el. hvad ?
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 08:51   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
overenskomster

Hej hwm.

Jeg er ikke lige stiv udi de skjønne kommercekunster på dette område, men jeg ved at hvis de skal følge reglerne for det almindelige arbejdsmarked på dette felt så gælder en opsigelse på 7 måneder sådan at du skal have penge svarende til disse 7 måneder, UANSET om du er på arbejde eller går hjemme.

Du kan spørge på jobcenteret hos din sagsbehandler, men du skal gøre det på skrift hvor du beder om §§ og deres ordlyd og hvilken lovgivning de kommer fra, så du har noget du kan stikke dem i næsen hvis de forsøger at unddrage sig deres ansvar. Husk at skrive til dem at de skal svare på skrift, og inden 10 dage som er den lovlige svarfrist.

Du kan også spørge på nøjagtig samme måde i en tlf.- eller personlig samtale, men så skal du for guds skyld huske at optage samtalen så du kan bevise hvad der er blevet sagt af hvem. Du skal så IKKE fortælle dem at du optager samtalen da du er part i sagen. Det er fuldt lovligt at gøre det sådan.

Uanset om du taler med dem eller skriver til dem skal du ALTID sørge for at kunne bevise hvad der er blevet sagt den ene eller anden vej, for ellers løber de om hjørner med dig hvis de får chancen.

Pøj Pøj. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 27-08-2009 kl. 08:54.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 10:27   #3
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg har lige et par opklarende spørgsmål inden jeg kan svare.

Er du ansat som funktionær ?

Er du blevet sagt op på grund af sygdom - evt. 120 dages regelen ?
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 15:04   #4
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hr.luko Se meddelelser
Jeg har lige et par opklarende spørgsmål inden jeg kan svare.

Er du ansat som funktionær ?

Er du blevet sagt op på grund af sygdom - evt. 120 dages regelen ?
Ja det er jeg,har været det i 10 år. Jeg er blevet op.i ryggen maj 2008 og har været startede op i en lang periode på nedsat tid. Nu er jeg så sygemeldt igen,120 dags reglen eksistere ikke mere.
Min kommune er igang med at finde ud af hvad der skal ske,de taler om flexjob.
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 17:57   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Det er ikke særlig rart når man har været der så længe
men kan man ikke holde til det mere er der jo ikke noget at gøre

Tænkte på om du er i fagforening og hvad de siger????
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 19:49   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Når du har været ansat samme sted i 10 år har du ifølge funktionærloven 6 måneders opsigelse. Du har så 7 måneder hvilket må være en lokalaftale eller firmaets overenskomst, men det er jo bare dejligt.

Du skal have din løn i de 7 måneder din opsigelse løber.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 07:44   #7
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hr.luko Se meddelelser
Når du har været ansat samme sted i 10 år har du ifølge funktionærloven 6 måneders opsigelse. Du har så 7 måneder hvilket må være en lokalaftale eller firmaets overenskomst, men det er jo bare dejligt.

Du skal have din løn i de 7 måneder din opsigelse løber.
tak for svaret,jeg var kommet frem til det sammme. Men ville gerne lige høre om jeg havede forstået det rigtigt.
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 07:46   #8
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Det er ikke særlig rart når man har været der så længe
men kan man ikke holde til det mere er der jo ikke noget at gøre

Tænkte på om du er i fagforening og hvad de siger????
Fagforeningen siger ikke meget,jeg har prøvet at få noget råd og vejledning ift.min situation. Men de er stille som graven.
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 09:09   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hwm,

Jeg er enig med Hr. Luko i at du skal have løn i de 7 måneder du er under opsigelse. Du siger at de 52 ugers sdp. kompensation til din arbejdsgiver snart udløber, men hvad så når din 7 mdr. opsigelses periode er udløbet ? Hvor står du så.??

Jeg vil råde dig til at du allerede nu finder ud med kommunen om dine sdp. a kan forlænges iht. §27. I den forbindelse vil der skulle i værksættes nogle foranstaltninger omkring dig på arbejdsmarkedet, men alternativt risikere du at skulle søge kontant hjælp når din opsigelses periode så udløbet.

Såfremt du allerede nu ved om at vil søge bevilling til fleksjob eller førtidspension jamen så er det den vej du skal gå og derved kan sdp. blive forlænget iht. §27.

En anden ting er at hvis du har en privat pension hos din arbejdsgiver, så kan det være at der deri er en tab af erhvervsevne forsikring. Vær opmærksom på at udbetalingen af denne skal fortsætte til dig når du efter opsigelsesperioden ved din arbejdsgiver. Man skal sørge for at få bragt dette i orden senest 3 mdr. efter sin opsigelse, alternativt kan man risikere at udbetalingen bortfalder.

Held og lykke med det hele, hold fast i paragrafferne så du ikke glemmes i systemet i din opsigelsesperiode, det må ikke blive en "sovepude"

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:40   #10
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Hwm,

Jeg er enig med Hr. Luko i at du skal have løn i de 7 måneder du er under opsigelse. Du siger at de 52 ugers sdp. kompensation til din arbejdsgiver snart udløber, men hvad så når din 7 mdr. opsigelses periode er udløbet ? Hvor står du så.??

Jeg vil råde dig til at du allerede nu finder ud med kommunen om dine sdp. a kan forlænges iht. §27. I den forbindelse vil der skulle i værksættes nogle foranstaltninger omkring dig på arbejdsmarkedet, men alternativt risikere du at skulle søge kontant hjælp når din opsigelses periode så udløbet.

Såfremt du allerede nu ved om at vil søge bevilling til fleksjob eller førtidspension jamen så er det den vej du skal gå og derved kan sdp. blive forlænget iht. §27.

En anden ting er at hvis du har en privat pension hos din arbejdsgiver, så kan det være at der deri er en tab af erhvervsevne forsikring. Vær opmærksom på at udbetalingen af denne skal fortsætte til dig når du efter opsigelsesperioden ved din arbejdsgiver. Man skal sørge for at få bragt dette i orden senest 3 mdr. efter sin opsigelse, alternativt kan man risikere at udbetalingen bortfalder.

Held og lykke med det hele, hold fast i paragrafferne så du ikke glemmes i systemet i din opsigelsesperiode, det må ikke blive en "sovepude"

Mvh. EE
Hej
Jeg håber så at kommunen har fundet ud af om jeg evt.kan blive revalideret el flex.
Jeg har en ødelagt ryg,jeg fik lavet en stivgørende op. i lænden sidste år i maj pga.et stort ledskred med nerveafklemning,de kunne ikke love mig noget måske ville jeg blive sm.fri. Det har så bare ikke hjulpet har stadigvæk mange sm. føleforstyrrelser i benene osv. Jeg arbejder med handicappet og kan ikke se mig selv lave andet.Dertil skal siges at jeg har 3 børn med AD-HD og har det også selv. Ikke for at lyde pralene men indefor handicapområdet er jeg knald dygtig, og har kompetancer som mange andre ikke har. Men hvad kan jeg bruge dem til..Socialrådgiver ville være en ide,men det har min jobkonsulent næsten afvist på forhånd. Da den vil tage mig ca.41/2 år,jeg er 43. Da jeg først skal tage en fagpakke på hf som tager et år. Jeg venter på at få min ressurceprofil opdateret,det ville han starte på d.24/6.
ups nu kom jeg vist lidt langt omkring.
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsagt adhsl Spørgsmål ang fleksjob 3 17-12-2012 08:26
Opsagt og med fleksjobsbevis sweet girl Spørgsmål ang fleksjob 12 01-09-2012 18:38
Opsagt i fleksjob mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 2 30-06-2012 16:18
Netop opsagt fra flexjob aas Spørgsmål ang fleksjob 12 17-02-2011 15:27
Opsagt fra flexjob Jayser Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2010 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension