K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 20:44   #21
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gumpegås Se meddelelser
Hej

Jeg er ny her inden og har ledt og bredt for at se om jeg kunne finde svar på mit spørgsmål inden jeg stillet det men jeg synes ikke jeg har fundet svaret.


Vil kommunen havde ret til at se ens bankboks, hvis man skal på kontant hjælpe for at tjekke om man har en skjult formue.?
Jeg vil mene, at kommunen har ret til få oplyst formue for en person. Om den ligger på en bankkonto eller i en boks er jo i og for sig ligegyldigt. Derfor kan kommunen nok bede om at få oplyst indholdet i boksen. Jeg er dog ikke sikker, men en dommerkendelse kan løse det problem.

Det jeg hermed vil sige er, at man har oplysningspligt om sine formueforhold.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:09   #22
martinja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
martinja er ny på vejen
hej jeg kan se at der er en del der ikke er inde i hvad en erstaningssag er... jeg har været ude for et trafikuheld vor jeg blev påkørt da en bil ikke overholdte sin vigepligt, i 2010 siden har jeg kæmpet med forsikringerne har 2 ulykke og 2 modpart da jeg også var ude for e i juli 2012. nå men nu til sagen en kreditorbeskyttes konto skal banken have nogle papir på at der er en erstaningssag kørene og erstaning fra svige og smerte og varie men og tap af hversevene er kreditorbeskyttes de skal sættes ind på den konto og du må ku hæve fra den og der må kun komme penge ind fra mere erstaning... men tapt arbejdes fortjeneste r også skatte frie har google det og har det er meget kompliceret, men ville bare sige det så folk ikke bliver misvist det er ikke noget dårligt men vil bare ville rette dem som siger det forkerte men vis i er i tvilv så kan i spørge en advokat med venlig hilsen martin
martinja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:34   #23
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
martin har ret.
jeg har været møllen igennem og der kunne kommunen ikke gøre noget som helst ved mine erstatnings penge,MEN!
det eneste de kan modregne er TA og de renter(som iøvrigt er skatte pligtig) der falder sammen med erstatnings beløbet.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:38   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo også det vi skriver, at de kan modregne TA. Samt der gælder andre regler for andre erstatningsmidler, herunder beskyttet konto, til brug for de midler der ikke må blandes med øvrige midler.

Trådstarter er kun interesseret i TA delen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:48   #25
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
hehe,jeg har i farten læst det som tabt erhvervs evne.
men så er der styr på det og sorry jeg var lidt hurtig i farten )...
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:50   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3050 Se meddelelser
hehe,jeg har i farten læst det som tabt erhvervs evne.
men så er der styr på det og sorry jeg var lidt hurtig i farten )...
Nåå, pyt da med det - her er heldigvis plads til at fejle

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 20:14   #27
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Og emnet var...
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 20:24   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Og emnet var...
Vil kommunen havde ret til at se ens bankboks, hvis man skal på kontant hjælpe for at tjekke om man har en skjult formue.?

Og svaret er NEJ. Kommunen har ikke ret til at se hvad der er i bankboksen. Men. Kommunen skal oplyses om eventuel formue, så JO, men bliver nødt til at skrive i ansøgningen om kontanthjælp, at man har rede penge (i bankboksen). Ellers kan det sidestilles med socialt bedrageri.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension