K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2014, 00:43   #11
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
--------------------------------------------------------------------------------

Så fik jeg langt om længe bestilt en diktafon En vældig smart én.. Nu håber jeg den er pengene værd.. Om ikke andet, må den være det værd, at jeg og min fagforening ikke skal sidde og høre på tomme løfter, uden at vi kan bevise "løfterne" som sjovt nok gang på gang er blevet trukket tilbage... Jeg er på en eller måde lettet over, "at nu har jeg bestilt den", dén som skal opretholde retfærdigheden, for dét kommunen og sagsbehandleren lover mig, men som gang på gang er blevet fejet ind under tæppet efter hvert møde :/ Jeg håber dette er vejen frem for min sag, men når jeg tænker rigtig godt efter, så er det sørgeligt vi er nået dertil, hvor man skal optage skjult, bar for at få en lille smule retfærdighed

Nogen der har positive erfaringer, med optagelser fra deres egen diktafon?
Hej jeg havde også købt en Diktafon til ca.1000 kr. og ville også optage uden de var bevidst om dette, men opdagede at når jeg havde den i min brystlomme blev optagelsen ikke særlig tydelig.

Så i stedet for brugte jeg optageren i min smartfone og satte den på lydløs, og startede lydoptageren inden jeg gik ind til mødet hvor jeg bare lagde den på bordet perfekt optagelse og ingen kommenteret at min telefon lå på bordet.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 03:18   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg siger ikke at man ikke skal optage i skjul, jeg siger blot at det kan have en særdeles præventiv virkning at gøre det åbenlyst.

Hvem gider gå til et møde man ved ender i kaos, men hvor man er sikker på at have det på bånd ?
Personligt vil jeg hellere gå til et møde hvor alt der sker, sker efter bogen, fordi de ved man er obs. på hvad de laver !
Jeg tror at de fleste har det på samme måde...at de hellere vil have et møde der går ordentligt...

Problemet er bare at man risikere at de ikke vil holde et møde med en hvis man har spurgt om lov til at optage...

Dette er desværre deres ret ifølge ombudsmanden....også selv om det er fuldt ud lovligt...

Gad vide hvad der ville ske hvis man blev ved med at sige at man ville optage det og de ikke ville holde møde med en....gad vide hvad der ville ske med ens sag...for den vil næppe blive behandlet så...

Men det burde jo slet ikke være sådan her...

Kommunerne burde indfører at de optager alle møder...både for deres egen skyld og for borgerens...

På den måde kan man altid gå tilbage og se/høre hvad der faktisk skete...

Jeg er ret sikker på at der ikke mere ville være sagsbehandlere som lyver eller snyder folk på møder hvis de vidste at de blev optaget...

Det ville jo være en win win situation for alle...

Men der er jo nok en god grund til at de helst ikke vil optages...for det tager magten fra dem og de kan ikke mere kue borgeren som de kan når det hele er skjult...

Men indtil det sker...ja så ville jeg til enhver tid bare optage uden deres viden...

Dette selvfølgelig kun hvis det var en sagsbehandler jeg havde problemer med...som lyver eller på anden vis snyder...

Vi skal jo lige huske at der trods alt stadig findes de gode og ordentlige sagsbehandlere som gør deres arbejde godt og med omhu...som de også bør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 12:07   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Hej jeg havde også købt en Diktafon til ca.1000 kr. og ville også optage uden de var bevidst om dette, men opdagede at når jeg havde den i min brystlomme blev optagelsen ikke særlig tydelig.
En MP3'er med voice-recorder er også udmærket til formålet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 15:22   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jobcenteret skal lave billed- og lyddokumentation af alle møder !

I princippet burder der jo være sådan en "kuppel" i loftet med et kamera, og så med lyd også... så kunne enhver samtale dokumenteres og ligges elektronisk ind i sagen og man kunne få den udleveret ved alment aktindsigt.

Kan kassedamen nede i Netto, eller hvor de nu sidder "tåle" at blive overvåget, kan sagsbehandleren vel også tåle at blive overvåget i sit arbejde... og alt andet lige kan det da kun være til alles interesse at vide hvad der er foregået og informeret om.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension