K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2014, 00:18   #1
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Diktafon Bestilt :)

--------------------------------------------------------------------------------

Så fik jeg langt om længe bestilt en diktafon En vældig smart én.. Nu håber jeg den er pengene værd.. Om ikke andet, må den være det værd, at jeg og min fagforening ikke skal sidde og høre på tomme løfter, uden at vi kan bevise "løfterne" som sjovt nok gang på gang er blevet trukket tilbage... Jeg er på en eller måde lettet over, "at nu har jeg bestilt den", dén som skal opretholde retfærdigheden, for dét kommunen og sagsbehandleren lover mig, men som gang på gang er blevet fejet ind under tæppet efter hvert møde :/ Jeg håber dette er vejen frem for min sag, men når jeg tænker rigtig godt efter, så er det sørgeligt vi er nået dertil, hvor man skal optage skjult, bar for at få en lille smule retfærdighed

Nogen der har positive erfaringer, med optagelser fra deres egen diktafon?

Sidst redigeret af funklen; 04-01-2014 kl. 00:21.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 00:43   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvorfor vil du optage skjult ?

Hvis de ved du optager bliver mødet måske mere konstruktivt, og du skal ikke bagefter til at overbevise nogen om hvad der reelt blev udstedt af falske men lyserøde løfter.

Min erfaring:

Jeg bad om at optage mit andet møde i rehabiliteringsteamet, og jeg blev behandlet 1000 gange mere venligt og korrekt end ved første møde hvor der ikke blev optaget.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 10:53   #3
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvorfor vil du optage skjult ?

Hvis de ved du optager bliver mødet måske mere konstruktivt, og du skal ikke bagefter til at overbevise nogen om hvad der reelt blev udstedt af falske men lyserøde løfter.

Min erfaring:

Jeg bad om at optage mit andet møde i rehabiliteringsteamet, og jeg blev behandlet 1000 gange mere venligt og korrekt end ved første møde hvor der ikke blev optaget.
Fordi lovgivningen jo netop siger at det er god skik at oplyse om at man optager samtalen, men at man skal respektere et nej hvis modparten ikk vil lydoptages.. Og det kan jeg høre rundt omkring at flere har oplevet, når de har gjort SB opmærksom på de optager. Til gengæld holder jeg det skjult, så jeg får min optagelse, og så kan jeg også tage dem i deres løgne.. Og så må jeg jo gå videre med det... Synes din erfaring lyder god, men jeg tør simpelthen ikk misse den chance at optage mødet, fordi SB nægter at deltage så...
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 12:12   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
.. Og så må jeg jo gå videre med det... Synes din erfaring lyder god, men jeg tør simpelthen ikk misse den chance at optage mødet, fordi SB nægter at deltage så...
Problemet er bare, at vi ikke kan være sikre på, at en lydoptagelse kan bruges i en evt. retssag.

Jeg har lige skrevet lidt om det i en anden tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=26281
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 12:31   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
At optage og fortælle at man gør det, giver sådan en falsk og påtaget positiv stemning, som man slet ikke kan genkende fra alle andre møder....man mærker TYDELIGT forskellen!

Jeg ville også optage skjult, så den ægte stemning gør sig gældende, den stemning som kan få én virkelig langt ned med nakken, godt krydret med små løgne og falske løfter fra deres side. Det er en rigtig god følelse når man får optaget den slags uretfærdigheder, og man reelt kan bevise, at de finder sted og at man er udsat for den slags.

Meget muligt det ikke kan bruges i retten, men de fleste af os vil også kun bruge det for at få en fair sagsbehandling, og for at kunne bevise, at uretfærdigheder og ulovligheder er en almindelig del af sagsbehandlingen i kommunerne.

At få det på tale, er lige så godt som at få det på skrift, når man vil klage over sagsbehandlingen. Eller vil klage over en bestemt sagsbehandlers fremgangsmetoder.

Hvis de bare fulgte reglerne og satte mennesket i centrum, så var den slags jo slet ikke nødvendigt.

Sidst redigeret af Ninja; 04-01-2014 kl. 12:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 14:49   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver man ikke at bruge den i retten...

Men den kan bruges over for borgerrådgiver, borgmester, journalister osv....

Og så kan den bruge på nettet for at vise at ens kommune gør sådan og sådan alt efter hvad der er optaget....det sidste her skal man nok først gøre når alt andet er slået fejl..

Er der åbenlyse fejl der er optaget eller den grovhed nogle sagsbehandlere bruger.....ja så kan man være sikker på at kommunerne ikke er glade for at den optagelse kommer til at ligge på nettet..

Bare det man skriver om de enkelte kommuner...evt når det sker med navn...ja så kommer kommunerne med det samme og klager over det og vil have det slettet.

De er endda villig til at gå ret langt når de forsøger at true ejerene af en hjemmeside til lydighed..således at de ting de ønsker slettet ja de bliver slettet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 23:51   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Fordi lovgivningen jo netop siger at det er god skik at oplyse om at man optager samtalen, men at man skal respektere et nej hvis modparten ikk vil lydoptages..
Ja, og så har man jo denne afvisning på bånd, og hvis man direkte siger på den del af båndet der bliver optaget, at man har brug for det fordi det gør det lettere at huske, og således er for at kompenserer for ens handicap, så har man jo også "sort på hvidt" sagsbehandlerens argumenter for hvorfor der ikke skal tages hensyn til ens handicap i sagsbehandlingen (i lovgivningen står der netop at der skal tages hensyn til folks handicap i sagsbehandlingen) og således har man afdækket og lydoptaget sagsbehandlerens modvilje i forhold til at agere lovligt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 00:05   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har man en sagsbehandler der lyver og snyder en...så har denne ikke fortjent den respekt at man lader være med at optage...eller i det hele taget at man spørger om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 00:12   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg siger ikke at man ikke skal optage i skjul, jeg siger blot at det kan have en særdeles præventiv virkning at gøre det åbenlyst.

Hvem gider gå til et møde man ved ender i kaos, men hvor man er sikker på at have det på bånd ?
Personligt vil jeg hellere gå til et møde hvor alt der sker, sker efter bogen, fordi de ved man er obs. på hvad de laver !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 00:17   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, den slags sagsbehandlere skal prøve på egen krop og psyke, hvordan det er at blive kørt rundt i manegen - sådan en lydoptagelse af en løgnagtig sagsbehandler virker præventivt når de bliver præsenteret for deres egne ufine metoder, de lære simpelthen at tænke sig om en anden gang, og følge reglerne!! Til stor gavn for fremtidige klienter - og dem selv. Måske sover de endda bedre om natten velvidende, at de gør hvad de kan, inden for lovens rammer.

Jeg har altid været stor tilhænger af sandheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension