K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2013, 20:31   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frakendelse af en ydelse...

... kræver en særlig begrundelse.

DUKH og Ombudsmanden.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr162012.pdf

Hvornår har en borger ret til en særlig uddybende begrundelse?

"DUKH får vi mange henvendelser fra borgere, der
er utilfredse med, at kommunen ikke giver dem
en fyldestgørende begrundelse for, hvorfor de
f.eks. ikke længere er berettiget til en ydelse efter
serviceloven. Der kan være tale om en ydelse, som
borgeren har modtaget i en årrække, men hvor
kommunen nu finder, at han eller hun ikke længere
er berettiget til ydelsen. Borgeren kan opleve den
kommunale administration og praksis som tilfældig"

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 02:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er fordi de gerne vil have tillid fra borgernes side til kommunerne....

Så er det dælme da for sent ude...

Jeg kender ikke nogen der har tillid til det system mere...

Retssikkerhed....øhh er det ikke en by i Rusland..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2013, 10:57   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jo, Web og den russiske by hedder...

... Manglende Konsekvens.

Vi har Folketinget ( som vel stadig er den lovgivende magt )

Vi har DUKH.

Vi har Servicestyrelsen.

Vi har Ombudsmanden.

Vi har Ankestyrelsen.

Vi har flere 100 handicaporganisationer

Vi har ministre.

Der alle har som sin fornemste opgave at fortælle os alle, hvordan lovgivningen er sammensat og hvordan den skal tolkes. Alle påstår at lovgivningen skal overholdes. Lyt til ministres §20 svar og når de har en mikrofon i ansigtet.

Ingen kan være i tvivl.

Men når det drejer sig om den sociale verden, ser vi oftere og oftere at ansatte og kommunale embedsmænd/kvinder, helt uden konsekvens, laver deres egne regler, som i mange tilfælde stammer fra deres private fortolkninger eller de kommunale embedsmands ledelser der stikker nyopfundne regler ud til unge sagsbehandlere, der ikke tør stå imod ledelsen

Sidst min egen personlige oplevelse, hvor sagsbehandlere i Tårnby kommune kræver at svært handicappede skal indhente tilbud til korsetter, benproteser etc FØR der er adgang til ens sagsbehandler.

Trods at Tårnby kommune har skrevet til mig at der IKKE findes lovgrundlag for det.

Alligevel oplever jeg at første gang jeg skulle have justeret mit korset rutinemæssig skulle jeg kun indhente eet tilbud! Eet tilbud, hvilket indikerer at det er ren chikane og håb om at jeg løber træt og selv får ordnet ved Harald Nyborg.

Hvem F...... i H....... har lavet de hjemmelavede regler?

(det er ikke normalt for mig at bruge skældsord i det offentlige rum, men i dette tilfælde er jeg af den mening at det er berettiget, med den udvikling sociale sager har taget)

Embedsmænd! Svage politikere magter ikke opgaven eller også samtykker de. Ansvaret er vores eget, når vi står i stemmeboksen.

Så lang tid der ikke findes nogen form KONSEKVENS for gentagne lovbrud for den enkelte, vil retssikkerheden fortsætte med at devalueres.

God dag Web.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-08-2013 kl. 14:33.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-05-2013 19:08
Frakendelse af førtidspension Hubble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-11-2012 01:53
Skånejob og frakendelse af førtidspension Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2009 00:11
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension