K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 22:57   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Førtidspension .

Hej.

Ville lige høre, hvor lang tid der gik for jer, fra sagsbehandler sagde ja til at hun ville søge pension, til i fik besked fra pensionsteamet om, at den var modtaget og der ville gå 3.mdr. ??

Jeg ved ikke rigtig hvor langt jeg er i det hele. Sidste nye fra min sagsbehandler, skriver hun:
Citat:
Jeg skal lige samle oplysningerne i din sag, inden jeg kan booke en tid med pension. Pt. har de ca. 1 mdr. ventetid.
Kan det virkelig være rigtigt, at hun ikke bare kan booke en tid nu og så samle oplysningerne i den måned, vi skal vente ? Skal jeg brokke mig ?

Og er det godt eller dårligt det hun skriver ? Tror i, jeg er langt fra en indstilling hos pension ? Lyder det til at hun vil indstille efter §18 ?

Forresten, psykiater skriver at arbejdsprøvning vil forværre min tilstand og derfor vil være uhensigtsmæssig. Er der så en regel efter en bestemt § om, at de ikke må sende mig i arbejdsprøvning ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 08:50   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg læser det altså som om hun er ved at samle papir og så ryger det til pensionsteamet og de er så en måned om at behandle den ...

Så hun kan jo ikke samle dem mens i venter den måned for den måned er som jeg læser det (kan jo misforstå ) den tid det vil tage inden de når til bunden af bunken og til dine papir

Har hun ikke sagt til dig om det er en § 18 ? men har du ikke selv bedt om en 17 på forliggende så vil jeg da formode at det er kommunen der indstiller dig ..

hvis jeg var dig og jeg var usikker så ville jeg sende en mail til sagsbehandler og bede om at hun forklarede hvad hun mener, men ved at da jeg fik den melding da var alle papir i orden og der skulle bare skrives indstilling og alle papir skulle tjekkes så alt var med ...
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:51   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg læser det altså som om hun er ved at samle papir og så ryger det til pensionsteamet og de er så en måned om at behandle den ...

Så hun kan jo ikke samle dem mens i venter den måned for den måned er som jeg læser det (kan jo misforstå ) den tid det vil tage inden de når til bunden af bunken og til dine papir

Har hun ikke sagt til dig om det er en § 18 ? men har du ikke selv bedt om en 17 på forliggende så vil jeg da formode at det er kommunen der indstiller dig ..

hvis jeg var dig og jeg var usikker så ville jeg sende en mail til sagsbehandler og bede om at hun forklarede hvad hun mener, men ved at da jeg fik den melding da var alle papir i orden og der skulle bare skrives indstilling og alle papir skulle tjekkes så alt var med ...
Nej, hun fortæller mig ingenting. Jeg skrev til hende, at jeg gerne ville høre hendes mening, om hun ville indstille mig efter §18 og hvis ikke, at så ville jeg søge efter §17, på det foreliggende grundlag. Og så svarede hun det her:

Citat:
Jeg vil gerne se på sagen, når jeg har fået skemaet. Efterfølgende kan jeg tale med en sagsbehandler fra pension, om pgl. mener der er nok dokumentation i din sag, til at søge en pension.
Men forstår ikke helt ud af det, hvor jeg står. Og om det bliver §17 eller §18 ?

Jeg skrev derefter dette:


Citat:
Jeg har nu udfyldt min ressourceprofil. Jeg afleverer den nede på Jobcenteret i morgen (27.08.10).


Hvornår har du mulighed for at se på sagen ?

Hvornår har du mulighed for at snakke med en sagsbehandler fra pension, om pgl. mener der er nok dokumentation i min sag, til at søge en pension ?
Hvor hun svarede det sidste nye:

Citat:
Det er fint.
Jeg skal lige samle oplysningerne i din sag, inden jeg kan booke en tid med pension. Pt. har de ca. 1 mdr. ventetid.
Men ville en sagsbehandler overhovedet snakke med pension, hvis ikke de tænkte §18 ? Eller det ville de måske gøre, fordi jeg har snakket om §17 og ikke fordi de tænker § 18 ?

Sidst redigeret af LOL; 31-08-2010 kl. 11:53. Årsag: tre indlæg lagt sammen lagt sammen
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 12:02   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki så er det noget helt andet det drejer sig om (hvis jeg skal tolke det )

Det der er en måneds ventetid på er at din sagsbehandler kan komme til at tale med dem fra pensions teamet og høre deres mening om hvorvidt der er nok i din sag til at indstille dig til pension ...

Du kunne så sende hende noget ala det her


Citat:
Vedr min sag ...

Du skriver til mig at du skal snakke med pension ang min sag og om de mener der er nok til at sende min sag til en evt pensions ansøgning og at der pt er en måneds ventetid på den samtale , er dette korrekt opfattet ?

Jeg har tilsendt dig min ressourceprofil og den skulle du kigge på , jeg ved ikke om det er mig der har misforstået noget men jeg kan ikke rigtig se hvad det er der gør at du skal snakke med pension omkring min sag , er det ikke dig som sagsbehandler der vurdere hvorvidt min sag er klar nok til at søge pension efter § 18.

Som jeg før har oplyst så ønsker jeg at søge en pension på § 17 på forlligende grundlag hvis du mener at kommunen ikke kan rejse en sag om førtidspension , jeg kan ikke se hvad der mere skulle mangle i min sag og mener derfor at man måske skulle komme videre med at få afklaret tingene.

Derfor beder jeg dig om at svare mig på følgende, da jeg lige nu er i en meget stressede situation og jeg kan mærke at det påvirker hele mit liv negativ deriblandt også mit helbred ...

Er det pensionsteamet der beslutter om der skal indstilles til pension?
Er det dig der som min sagsbehandler vudere om der kan indstilles til pension ?
Hvor lang tid vil du mene/anslå at der vil gå endnu inden jeg kan få en afklaring på min sag ?


jeg kan ikke rigtigt forstå hvad det er der foregår i min sag og ønsker derfor at få klaret disse spørgsmål så jeg kan komme videre og evt beslutte mig for at søge en pension på forliggende grundlag ..

Og jeg gør opmærksom på retssikkerhedsloven

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed


MVH
jeg kan ikke rigtig forstå og se hvor du er henne i din sag , men måske en sådan skrivelse kan hjælpe dig til at få lidt mere klarhed over hvor og hvor lang din sag er ...
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 21:42   #5
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
Cool Til hejdien

ang. det emne i er ude i, vil jeg lige spørge om hvad der er mest fornuftigt for mig.
Jeg skulle i dag på et arbejdsprøvnings kursus i 8 uger, selvom at der lige var kommet en udtalelse fra lægekonsulenten om at jeg var uhelbredeligt syg.

Jeg tog også på kurset i dag, men blev så ringet op af mine sagsbehandlere som efter at have nærlæst læge konsulentens udtalelse sagde til mig at jeg faktisk ikke behøvede at komme på kurset mere, idet de havde nok til at indstille mig til Pensionstemet når jeg havde været hos en neurosykolog og fået en udtalelse ?.

Mit spørgsmål lyder, skal jeg lade sagen køre som en pgf. 17 på foreliggende når det nu er dem der vil indstille mig, eller skal jeg søge selv om en fuld pgf. 17 eller 18 .

Jeg kører samtidig en sag med pensionselskabet som ikke vil udbetale tab af erhvervsevne før jeg faktisk er død.

Min sygdom skyldtes en faldulykke i mit eget hjem, hvor jeg efter et slag i hovedet blev delvist lammet i venstre side af kroppen, og det har nu bredt sig til resten af kroppen.

Jeg håber at denne skrivelse når frem til dig, eller måske en anden der kan hjælpe mig. Knus herfra.
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 21:48   #6
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Slet ingen der kan hjælpe med det oprindelige spørgsmål i tråden ?

Egen psykiater skriver at arbejdsprøvning vil forværre min tilstand og derfor vil være uhensigtsmæssig. Er der så en regel efter en bestemt § om, at de ikke må sende mig i arbejdsprøvning? Selvom der skal vurderes, om der skal indstilles til §18 ?

Sidst redigeret af SoLost; 31-08-2010 kl. 21:54.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 23:12   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Kokken

Du skal lade sagsbehandler køre din sag på en pgr. 18.

Da det er bedre det er sagsbehandler der indstiller kontra en selv
på en pgr. 17 på det foreliggende grundlag.

Chancen er større når sagsbehandler indstiller.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 23:16   #8
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hej Kokken

Du skal lade sagsbehandler køre din sag på en pgr. 18.

Da det er bedre det er sagsbehandler der indstiller kontra en selv
på en pgr. 17 på det foreliggende grundlag.

Chancen er større når sagsbehandler indstiller.
Jeg tror også det bliver den jeg vælger.
Men hvis hun bliver ved med, at der ikke sker noget som helst, så er det til at blive sindssyg af at vente på.
Så tror jeg det kan være meget smart at søge en §17, for i det mindste at få af vide, hvor meget mere dokumention pensionsteamet vil have.

HVIS hun overhovedet vil indstille, kan jeg jo åbenbart ikke rigtig få svar på. Men har møde med hende på Torsdag, ang. botilbud. Så vil jeg da høre om pension der også.

Sidst redigeret af Stezu; 01-09-2010 kl. 17:54. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere i samme indlæg
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 08:03   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den gang jeg søgte om førtidspension tilbage i December 2007. Jamen så skulle de ikke først tænke og trække tid ud. De printede MED DET SAMME hele møllen ud i to eksemplarer, et til dem og et til mig - og begge to underskrev jeg. På papiret stod, at jeg søgte om førtidspension.
Og SÅ gik de i gang med at indhente papirer........

ALLE har ret til at søge førtidspension når de er mellem 18 og 65 år, så de skal sådan set bare komme i gang! Alt det der med, at så skal de liiiige gennemgå sagen, eller spørge teamet eller lægekonsulenten, er simpelthen for groft!
Borgeren ansøger, og SÅ kan de spørge til højre og venstre og indsamle informationer mm. Alt andet er da en frækhed og i strid med loven. Sådan som JEG ser det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 17:11   #10
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Hvor lang tid gik der, fra jeres ressourceprofil var lavet, til i fik tilkendt ftp. jer der ikke skulle i arbejdsprøvning ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension