K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2016, 05:45   #1
perle77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2016
Lokation: herning
Indlæg: 2
Styrke: 0
perle77 er ny på vejen
tilbage betaling

hej
i efteråret 2015 fik jeg mange forvirret breve fra ud. om at de har efter reguleret mig igen
i januar 2015 satte de min pension op til 11452 kr men i efteråret fik jeg så af vide jeg havde fået for meget i pension så nu ville jeg kun få 10457 kr og 6592 kr for dec.mrd
okay det var der jo ikke noget at gøre ved men SÅ er det jo på plads så de ved jo nok hvad de laver eller hvad
SÅ nu har jeg lige fået en ny brev om at jeg dæleme har fået 9785 kr for meget
det jeg ikke forstår er hvorfor alle de reguleringer for min mand har ikke tjent mere de sidste 3 år hvor kan man få det tjekket hende og hvad skal man gøre for vi har da ikke lige 10000 nu og her vi sådanne lige kan undvære
perle77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 08:12   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Surt

Prøv at tjekke jeres forskudsopgørelser - både hvad angår indtægter og fradrag.
For høje fradrag kan gøre meget, men det behøver I jo ikke at have.

Du kan også kontakte Skat og få nærmere belyst, hvad det er, der gør, at der sker så store reguleringer.

Pensionsbetalinger reguleres løbende, hvis der er grundlag for det.

https://www.atp.dk/presse/nyheder/me...dspensionister

Sidst redigeret af stampe; 20-06-2016 kl. 11:24.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 08:44   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mange er rigtig gode til selv at udregne -. det er jeg ikke -

og får revisor til at tjekke det hvert år ...

men jo det er jo ik gratis ...men han har så styr på det ...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 09:38   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er vigtigt at regulere sin forskudsskat løbende, ellers regulerer den selv efter tidligere år og der kommer kludder når UD trækker beløbene.
Med løbende regulering af forskudsskat, mener jeg flere gange om året !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 09:38   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af perle77 Se meddelelser
hej
i efteråret 2015 fik jeg mange forvirret breve fra ud. om at de har efter reguleret mig igen
i januar 2015 satte de min pension op til 11452 kr men i efteråret fik jeg så af vide jeg havde fået for meget i pension så nu ville jeg kun få 10457 kr og 6592 kr for dec.mrd
okay det var der jo ikke noget at gøre ved men SÅ er det jo på plads så de ved jo nok hvad de laver eller hvad
SÅ nu har jeg lige fået en ny brev om at jeg dæleme har fået 9785 kr for meget
det jeg ikke forstår er hvorfor alle de reguleringer for min mand har ikke tjent mere de sidste 3 år hvor kan man få det tjekket hende og hvad skal man gøre for vi har da ikke lige 10000 nu og her vi sådanne lige kan undvære
Der bør være en ankevejledning med brevet, og ved at anke får du dem til at se på sagen igen, og hvis de fastholder deres afgørelse bliver den sendt videre til ankestyrelsen.

For et par år siden fik jeg en opgørelse over boligsikring, hvoraf det fremgik, at jeg skulle betale noget tilbage.
Det var ikke usandsynligt, at de kunne have ret, for min datter var blevet 18 og havde haft en varierende indtægt, men deres regnestykke var ikke til at gennemskue, så jeg klagede, og den røg videre til ankestyrelsen.

Ankestyrelsen gav UD ret i deres afgørelse, men de gav dem samtidig én over snuden, for at de ikke havde givet en ordentlig forklaring, og så havde UD skrevet opgørelsen så den var til at forstå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 10:53   #6
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Perle, måske du blot bør ringe til Udbetaling Danmark for at drøfte sagen med dem.

For hvis din mand har haft samme indtægt igennem 3 år, så ser det jo lidt mærkeligt ud.....

Har du selv haft indkomster og/eller er der tale om kapitalindkomster, der kan påvirke jeres skattepligtige indkomst?

I øvrigt må din mand da tjene temmelig godt, når pensionen er reduceret til omkring 10.000 kr., så måske der alligevel er råd til at afdrage det for meget udbetalte over en periode.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 11:32   #7
perle77
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2016
Lokation: herning
Indlæg: 2
Styrke: 0
perle77 er ny på vejen
ja 400.800 er rimelig godt men jeg vil da ikke sige det er meget
i gennemsnit p. år har vi 8000 kr til rådighed p. mrd på nær 2 mdr hvor det er 6000 kr
og det er efter alt det faste er betalt så de penge er til gaver tøj 3 børn benzin og min mand er chauffør så han bruger ca 2000 kr i mdr på div.ting i udlandet

Sidst redigeret af perle77; 20-06-2016 kl. 12:36.
perle77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 13:32   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er vigtigt at regulere sin forskudsskat løbende, ellers regulerer den selv efter tidligere år og der kommer kludder når UD trækker beløbene.
Med løbende regulering af forskudsskat, mener jeg flere gange om året !
Skulle ikke være nødvendigt at regulere forskudsopgørelsen flere gange om året, da UD selv regulerer løbende efter input fra skat.

Her om årsopgørelsen af pensionen.

https://www.borger.dk/Sider/Folkepen...e-pension.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2016, 19:08   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Skulle ikke være nødvendigt at regulere forskudsopgørelsen flere gange om året, da UD selv regulerer løbende efter input fra skat.
Det er selvfølgelig nødvendigt at ændre forskudsskat så snart der sker noget, ellers havner man i en kedelig situation.

Og er man ikke løbende inde og regulere forskudsskatten, risikerer man at den fastsættes efter skøn, hvilket vil sige 2 år tilbage, og så bliver det de oplysninger Udbetaling Danmark benytter i deres beregninger.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2016, 12:06   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det er selvfølgelig nødvendigt at ændre forskudsskat så snart der sker noget, ellers havner man i en kedelig situation.

Og er man ikke løbende inde og regulere forskudsskatten, risikerer man at den fastsættes efter skøn, hvilket vil sige 2 år tilbage, og så bliver det de oplysninger Udbetaling Danmark benytter i deres beregninger.
Ja du har ret i, at det er bedst at have forventet indtægt på plads.

Men med hensyn til pensionsudbetaling skulle udbetalingen af denne nu løbende blive reguleret på grundlag af de informationer, UD får fra SKAT, således at udbetalingen er så korrekt, som den nu kan blive.

Men absolut er det da bedst selv at tage styringen og rette sin forskudsopgørelse, så man løbende er sikker på at få den rigtige pension og ikke måske et pensionssmæk året efter, når årsreguleringen foretages.

Du kan prøve at se dette link

http://www.sociale-rettigheder.dk/fo...178.html#p5035

Sidst redigeret af Webmaster; 22-06-2016 kl. 16:38. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension