K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2009, 18:00   #41
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Nu er det ikke så længe siden jeg var til en fest, hvor en leder, sad og
sagde, at han hellere ville hænge sig selv, end at skulle på kontanthjælp,
så jeg tror ikke, man skal generalisere folk, jeg har selv arbejdet en del år,
og bidraget via, skatten, men jeg synes ikke jeg har følt mig mistroet,
jeg synes derimod, det er svært at sige fra overfor arbejdsopgaver, det
at vise svaghed, har jeg det dårligt med, at jeg er en samfundsudgift,
det tager jeg lettere på, det er jo min rettighed.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 19:11   #42
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nu er....

....kontanthjælp og flexløn jo to vidt forskellige ting.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 20:26   #43
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg ved ikke om de kommer fra samme kasse, men jeg er altså førtidspen-
sionist, og det ved han ikke, gad vide om han synes jeg burde hænge mig,
for flere år siden modtog jeg kontanthjælp i et par måneder, mht. at jeg
har arbejdet i mange år, og betalt min skat, så skal det ikke forstås sådan,
at folk som har været på kontanthjælp hele deres liv, af den ene eller anden
årsag ikke er berettiget til det, ikke alle har lige muligheder, og desværre tror
jeg der bliver mange flere som skal på kontanthjælp, også mange helt unge.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 20:42   #44
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, ja....

....lad os se om han nu også ville hænge sig hvis det kom så vidt, og der ikke var andet alternativ tilbage end KH



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 21:32   #45
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror heller ikke på, man kan generalisere på den måde. Og jeg tror ganske enkelt heller ikke på, at der er ret mange, der vil finde det attraktivt at blive visiteret til et fleksjob, medmindre der er grund til det.
Jeg tror faktisk på det gode i de fleste, og jeg tror, de fleste sætter en ære i at arbejde og klare sig selv, nøjagtig som jeg selv gjorde det, da jeg kunne.
Jeg er tit, meget tit endda, blevet udsat for mistænksomhed, så det vil jeg ikke byde andre, for jeg ved, at der tit er mere til historien, end folk viser. Det kan godt være, der sidder en 60-årig, der ser mere eller mindre rask ud og som er blevet visiteret til et fleksjob; men man ved aldrig om man kender hele historien.

Selvfølgelig er det godt, at der ses på ordningen og om nødvendigt at der strammes op, men jeg vil se det før jeg tror, at det kommer nogen andre til gode. Selvom nogle får mindre tilskud eller andet, så tror jeg ikke at andre kommer hurtigere i job, for det har vist sig gang på gang, at der simpelthen ikke er jobs nok.

Og de, der er på kontanthjælp tror jeg heller ikke på, får fingrene i en evt besparelse, desværre. Nu kan fleksjobberne hakke på hinanden, fordi nogle tjener mere end andre, ligesom de i ordinært job kan hakke på fleksjobberne, fordi de arbejder så lidt til den samme løn som de, der må arbejde fuld tid. Lad os hellere stå sammen, hjælpe hinanden og støtte hinanden. Det er bare min ydmyge mening.


Sidst redigeret af gh72; 30-07-2009 kl. 21:43.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 13:35   #46
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg tror heller ikke på, man kan generalisere på den måde. Og jeg tror ganske enkelt heller ikke på, at der er ret mange, der vil finde det attraktivt at blive visiteret til et fleksjob, medmindre der er grund til det.
Jeg tror faktisk på det gode i de fleste, og jeg tror, de fleste sætter en ære i at arbejde og klare sig selv, nøjagtig som jeg selv gjorde det, da jeg kunne.
Jeg er tit, meget tit endda, blevet udsat for mistænksomhed, så det vil jeg ikke byde andre, for jeg ved, at der tit er mere til historien, end folk viser. Det kan godt være, der sidder en 60-årig, der ser mere eller mindre rask ud og som er blevet visiteret til et fleksjob; men man ved aldrig om man kender hele historien.

Selvfølgelig er det godt, at der ses på ordningen og om nødvendigt at der strammes op, men jeg vil se det før jeg tror, at det kommer nogen andre til gode. Selvom nogle får mindre tilskud eller andet, så tror jeg ikke at andre kommer hurtigere i job, for det har vist sig gang på gang, at der simpelthen ikke er jobs nok.

Og de, der er på kontanthjælp tror jeg heller ikke på, får fingrene i en evt besparelse, desværre. Nu kan fleksjobberne hakke på hinanden, fordi nogle tjener mere end andre, ligesom de i ordinært job kan hakke på fleksjobberne, fordi de arbejder så lidt til den samme løn som de, der må arbejde fuld tid. Lad os hellere stå sammen, hjælpe hinanden og støtte hinanden. Det er bare min ydmyge mening.

Så vidt jeg har forstået denne tråd, så er der stadigvæk ikke nogen der giver udtryk for, at fleksjobbere hakker på hinanden over at nogle er bedre uddannet end andre, og får mere i tilskud?

Som jeg forstår det, handler det om, at nogle ledige fleksere med et lavt uddannelsesniveau, eller som er visiteret til meget få timer, bliver kassespekuleret væk til enten ledighedsydelse eller kontanthjælpssats, fordi der er enten bedre økonomi i at få de mest resourcestærke ud (højt uddannede eller de mest "raske").

Hvis der ikke er reele fleksjobs nok at få (hvilket jo er tydeligt), så må man jo for f..... lave fleksjobreglerne om, så det kun er de mest resourcestærke der kan FÅ et fleksjob (altså et job der rent faktisk også eksisterer til dem), og de andre må så gives en førtidspension i stedet for.

Jeg er helt klar over, at antallet af fleksjobs også varierer lige som andre jobs, og at det betyder der kan komme et problem i højkunjukturstider med at finde fleksjobbere nok, men så må man sgu' bare acceptere, at nogle med en meget lav arbejdsevne er kommet på førtidspension og undvære... det kan vel ikke være så svært i en højkonjuktur periode hvor vi i forvejen kan købe hele verden... så må man sgu' skrue markedsambitionerne lidt ned, og tænke mennesket før penge.

Jeg tænker også, hvor svært at det dog kan være, at lave et system der tager hensyn til konjukturerne, så man hæver og sænker grænsen for tildelinger af fleksjobs/førtidspension i forhold til markedets behov... altid er det skruet sammen sådan at det enten skal være 100% tilrettelagt til enten højkonjuktur eller lavkonjuktur, hvilket så skaber bøvl hver gang "vinden vender". Det er jo netop DET der er problemet lige nu mere end noget andet... der er ikke fleksjobs nok, og derfor spekuleres der i penge som vanligt og forskelsbehandles, for at få en lov om visitation til at "fungere" som egentligt er udarbejdet i 2003 til at virke i en tid med mangel på arbejdskraft... en tid hvor syge med ned til 12 timers visitation rent faktisk var ønsket (selv om man kan stille spørgsmålstegn til dette med en 25% ledighed gennem hele opsvinget)... lovgivningen var ikke engang funktionel under opsvinget, da den ikke matchede erhvervslivets sociale engagement.

Jeg tror stadig ikke på at det rummelige arb. markede kommer til at fungere, selv om jeg får en ganske tydelig opfattelse af, at dette emne ikke er interessant at debatere her inde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob forkæler de højest lønnede Webmaster K10 Nyheder 0 19-07-2009 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension