K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2014, 12:18   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Gensidig forsørgerpligt

http://www.avisen.dk/genstridige-kae...letter_Morning

""Dav. Det er inkasso. Du skylder kommunen penge."

Sådan lyder det nu i flere kommuner, fordi kærester i job nægter at forsørge deres arbejdsløse bedre halvdel.
"

Så er det vel begrænset hvor længe det varer, før der bliver rift om de ledige lejligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 12:38   #2
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
De er hurtig ude, de kommuner
Hvis det var en virksomhed skulle den sende flere varsler og kunne den ikke sende nogen til inkasso sålænge man ikke anerkender gælden.
I såfald skal sagen i fogedretten.
Der er nok særlige regler for kommuner??
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 12:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det gør der sikkert...gælder særlige regler for kommunerne...

Det gør der ihvertfald når det gælder de rykkere de udsender....

Normale firmaer må højst sætter rykkergebyret til det som det faktisk koster at udsende en rykker...

Men kommunerne må gerne sætte beløbet til 250 kr pr rykker...også selv om det ikke er de faktiske omkostninger...

Nej det er ikke fordi jeg får rykkere ha ha men det har været oppe og vende i tv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 12:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det ender jo nok med, at kh-modtagere bliver lige så lidt attraktive på "kærestemarkedet" som fp'ere længe har været.

http://www.avisen.dk/mie-naegter-at-...eueid=42940584

Jeg undrer mig bare over, at der er langt imellem, at vi hører noget om skattereglerne for samboende.

Det har før været omtalt på K10:

http://www.k10.dk/attachment.php?att...2&d=1385404840 det står i det allerførste kapitel.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=290391
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 14:20   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg overhørte en sød samtale mellem en Bedstemor og et barnebarn over i Kvickly-køen, hvor barnebarnet sagde, at hun ikke længere var på kontanthjælp, hvilket Bedstemoren blev rigtig glad for at høre og da hun spurgte hvad hun så havde gang i, sagde barnebarnet at hun nu fik ''noget'' uddannelseshjælp og skulle starte på en uddannelse - det reddede virkelig Bedstemorens dag, så hun ville give flødekager fra bageren

Så det nye navn fra kontanthjælp til uddannelseshjælp kan virkelig skabe begejstring, og give håb

Men ja, det er virkelig trist det der foregår, og jeg kan godt forstå de arbejdende kærester, når de stiller sig på bagbenene!!!

Det er jo det samme som en kraftig lønnedgang.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension