K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2014, 12:59   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Landsret: Fedme kan koste dig dagpengene!

En kvinde fra Esbjerg mistede dagpenge på grund af overvægt. Det var i orden, siger Vestre Landsret.

Det fremgår af en dom, som Vestre Landsret netop har afsagt.

Hun vejede knap 140 kilo, og lægerne ville kun operere hende, hvis hun tabte sig mindst 25 kilo.

Trods motion, kostråd og vægtstopkurser lykkedes det ikke for hende at få vægten ned. Hun tabte ganske vist 10 kilo, men de kom på igen, og efter to år vejede hun det samme som før.

Så Esbjerg Kommune har handlet korrekt i sagen ved at stoppe sygedagpengene og undlade at indlede en pensionssag.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article2213038.ece

Det kan være utrolig svært at ''bare'' tabe sig, hvis psyken slet ikke er indstillet på det. De fleste der taber sig voldsomt, tager hele møllen på igen, netop fordi livsstilsændringen ikke er integreret mentalt.

At tro en overvægtig kvinde kan tabe sig under pres fra kommunen, og beholde den nye vægt, er vist kun en drøm der er dømt til at fejle. Og nu støtter landsretten så også op om den umulige drøm, suk.

Det handler jo SLET IKKE om vægttab, men om psykologi.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 15:08   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så længe der er behandlingsmuligheder kan man ikke få pension
det ved vi efterhånden godt her på k10
så det er ikke så underligt at kommunen har fået medhold
når lægerne direkte skriver der er behandlingsmuligheder

140 kg er alt for meget og med mindre der ligger en sygdom bag og man ikke kan tabe sig
så vil lægerne jo ikke skrive hun skal tabe sig.

men ja er enig der ligger helt klart noget psykologi bag, som denne person skal have hjælp til.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 16:33   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, og psyken skal være i top FØR livsstilsændringen, under livsstilsændringen og EFTER livsstilsændringen.

Det var dét der skulle have stået i afslaget, og der skulle være nævnt i dommen.

I stedet hænger de hatten på en umulig situation og lader den overvægtige sejle i egen sø. Atter en pension sparet, og endnu en person fik ikke rette sagsbehandling, fordi symptombehandling og sund logik, ikke er noget man arbejder med ved hverken kommune eller landsret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 18:42   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja det er svært..

Jeg smed 40 kg ved blod sved og tårer og uden hjælp for 16 år siden ...

Men det er ikke bare sådan og det er noget man dybt inderst inde skal være parat til...
Da jeg kom dertil kunne jeg...men ikke fordi andre sagde det...

Undtagen 5 kg har jeg holdt det i alle de år...

Men tror hvis der var kommet nogen dengang og havde tilbudt hjælp havde jeg nok taget imod den...da jeg var klar..men jeg blev ikke tilbudt nogen hjælp...

Vil så sige jeg fik det meget meget bedre på mange områder...
Det hjalp på selvtillid - selvværd og overskud,..jeg kunne det hele


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 00:47   #5
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Undskyld, men det syntes jeg sgu er langt ude!! Jeg har ikke selv vægt problemer overhovedet, men det at de kan tage pengene fordi en borger ikke taber sig, det er sgu langt ude.. Det kan være fedme når op på samme " hys stadie" som rygning, så man kan blive tvunget til at tabe sig, og at evt arbejds givere kan fyre folk med vægt problemer, og få medhold i det
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 00:57   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg vejer efterhånden 10 kg for meget, men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det, det er altid ''på Mandag'', d 1 ste osv - det er aldrig nu og her!!

Men hvis det er så svært psykisk at tabe skide 10 kg, hvordan mon det så er at skulle tabe måske 70 kg

Men SELVFØLGELIG er overvægt da ikke sundt, og SELVFØLGELIG får man det meget bedre hvis man har en normalvægt - det siger næsten sig selv.

Men pisk fra kommunen, dårlig økonomi og svigt, gør da ikke sagen bedre, nok tværtimod.

Sidst redigeret af Ninja; 08-02-2014 kl. 00:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 01:37   #7
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og jeg vejer efterhånden 10 kg for meget, men jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at gøre noget ved det, det er altid ''på Mandag'', d 1 ste osv - det er aldrig nu og her!!

Men hvis det er så svært psykisk at tabe skide 10 kg, hvordan mon det så er at skulle tabe måske 70 kg

Men SELVFØLGELIG er overvægt da ikke sundt, og SELVFØLGELIG får man det meget bedre hvis man har en normalvægt - det siger næsten sig selv.

Men pisk fra kommunen, dårlig økonomi og svigt, gør da ikke sagen bedre, nok tværtimod.
Alle ved, at hvis man ikke kan eller ønsker at gøre noget, og der står en slags kontrol med pisken over sig, det giver kun modvilje. Og der er jo en grund til at folk vejer 140 kg, der er jo sket et eller andet siden en person søger trøst i mad. Så i stedet for at fjerne deres penge skulle man nok tage at hjælpe dem i stedet.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 03:06   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Trex ...det er bare dig der ikke har forstået at det er det de gør ....

De hjælper dem der vejer for meget....for når man tager pengene fra dem ja så kan de jo ikke købe mad og derfor vil de automatisk tabe sig..

Har du ikke lagt mærke til...og dette er og har været sådan i mange år efterhånden...

At når politikere, kommuner osv osv siger at de vil hjælpe folk...ja så kommer det til at gøre ondt på dem de vil hjælpe...

I gamle dage...der gjorde det godt at få hjælp....men det er lavet helt om...så når man skal hjælpes nu...ja så kommer det virkelig til at gøre ondt...

Når man feks vil tage halvdelen af pengene fra en som sidder på den lukkede afd fordi man mener at han er uddannelsesparat....ja så er det jo for at hjælpe den stakkels mand...så han kan blive rask og få sig en uddannelse....

Og når det går op for ham (han sidder trods alt på den lukkede afd) at han ikke får nok penge at leve for....ja så vælger han jo at blive rask og gå igang med den uddannelse...

Så det er bare alle os herude der lige skal blive opdateret på hvad hjælp egentlig er...og når vi alle sammen er blevet det...ja så er chancen for at vi aldrig mere beder om hjælp ret stor...

Vupti en masse penge til skattelettelser til dem der har mere end rigeligt i forvejen...

Folk skal bare lade være med at hænge sig i de små detaljer såsom at hjælp skal gøre godt osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 12:59   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


helene

Nej som du skriver pisk hjælper ikke...

da jeg smed mine 40 - havde jeg aldrig gjort det....HVIS NOGEN tvang mig...det er noget man selv dybt inderst inde skal være parat til og motiveret til...ikke alle mulige andre..

det er det samme med smøger...det er ikke når alle andre siger man skal holde op...man holder op...men når man SELV vil..

men her hvis hun nu havde været parat - ville det være dejligt med hjælp.-
ingen hjalp mig og det kunne ha været rart der havde været hjælp og rådgivning.-.men det skulle være frivillig....
og der er også en anden ting...man må aldrig starte med at sige man skal tabe 50 kg eller hvad ved jeg - bare eks..5 kg af gangen er bedre...og til at overskue...
og der er også forskel på os mennesker...nogle der vejer 30 kg ekstra behøver ikkre være hæmmet af det og kan alt alligevel...andre kan snart ingenting ved bare 10 kg ekstra...vi er jo ikke ens,,,

og man må ikke dømme hende -gør jeg heller ikke...jeg tror bare ikke inderst inde hun har været parat...og blevet sur over det var noget andre skulle bestemme....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 14:52   #10
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Web det er foruroligende at se, hvad der der bliver vedtaget af love og paragraffer lige nu, personligt får jeg sgu ondt i maven af at tænke på det, og når man konfrontere bekendte osv med f.eks den nye kontanthjælps reform, så kan de godt se at det er langt ude, men siger også at de vil blive ved med at stemme som de har gjort hidtil som jeg ser det, dem som ignorere det der sker nu, må have en god økonomi og et godt helbred. De glemmer bare hvis de selv kommer ud for en skade eller lign, så er de helt ude og skide og det er der de finder ud af, at de har lagt stemmerne det forkerte sted!

Min slanke kur kom af sig selv sammen med den nye KH reform, de bekymringer med fremtiden og økonomien nappede 5kg på 14 dage og vægten forsætter stadig ned af..

Dem der kommer og siger, at Danmark er et velfærds land. Skulle godt nok lige have et pande slag, så de vågnede op og så den virkelige verden
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension