K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2010, 00:25   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Borgeres kritik af jobcenter afvises

"Et åbent brev til politikerne i Høje-Taastrup Kommune har rettet søgelyset mod kommunens jobcenter.

En gruppe borgere føler sig dårligt og uretfærdigt behandlet af jobcentret i en række sager om blandt andet sygedagpenge, førtidspension og flexjob, og de er derfor gået sammen om at rette en skarp kritik mod Jobcentret og dets ansatte."

http://www.sn.dk/Borgeres-kritik-af-.../artikel/93722

Disse borgere skal have stor ros for at stå sammen og være enige om kritikken, syns jeg

Sammen er man stærk og det kræver ved den søde grød rigtig meget at stå alene om en sag.

Håber da at dette i det mindste kan være en inspiration til alle der føler de ikke får den rette hjælp, om at stå sammen og kræve ændring!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 17:29   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Problemet er så bare lige med den kommune at det er en konservativ borgmester, og hvor dag ser vi jo angreb på syge fra det parti.

Den konservative borgmester afviser jo også al kritik, så der sker ikke mere i den sag.
Årsagen er også ganske ligetil, for hver 20 syge borger de smider på kontanthjælp og spare gud ved hvor mange penge. Er der kun 4 som har overskuddet til enten at sætte sig ind i reglerne og på den måde få ret, eller kender denne side og få hjælp her.

Og jeg vil skyde på at 16 af dem, ryger direkte på ægtefældeforsørgelse. Det vil i alt betyde at Høje-Taastrup og andre kommuner ulovligt fratager borger deres sygedagpenge, men så tilgengæld sparer de pr. borger 175.000 kr.
Det betyder så at de ved at bryde loven på denne måde sparer 2.784.000 kr. om året i sygedagpenge på de 16.

Og i 1 kva. 2008 var der 91.700 på sygedagpenge.!
Hvis vi så siger at 20.000 røg på ægtefældeforsørgelse, betyder det at kommunerne har på denne måde spareret 3.480.000.000 kr.

Penge som kommunen vel og mærke ikke får noget ud af, da de er givet til skattelettelser til de rige.!

Tak for kaffe
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 18:23   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg er fra Tåstrup :-) og jeg kan love at der vil ske mere i den sag.

Jeg er med i gruppen af utilfredse borgere og krydser ofte klinger med formand for Arbejdsmarkedsudvalget og borgmester, der begge er godt trætte af mig
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression afvises som jobskade L.S. Politik og Samfund 0 22-04-2013 02:44
Svendborg Kommunes byråd stemmer om borgeres ret kisser72 Politik og Samfund 4 01-02-2012 18:36
alvorlig kritik af jobcenter, silkeborg østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2011 14:34
Nedslidningsskader afvises på stribe buster Politik og Samfund 0 27-05-2011 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension