K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2010, 09:04   #1
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tragi-komisk fleksjob kommentar

Ved ikke om denne er blvet postet her; men jeg synes det var en gylden kommentar fra Berlingske, og selvom jeg ikke har fleks kender jeg alligevel følelsen.:

http://www.berlingske.dk/kommentarer...nger-stoejberg

Særligt følgende afsnit fangede min opmærksomhed.:

Citat:
Beskæftigelsesankenævnet afviser desuden med et komplet selvmodsigende afslag.

På den ene side giver de afslag på fleksjob med den begrundelse, at »der ikke er foretaget en tilstrækkelig afprøvning af alle relevante tilbud for at bringe og fastholde (mig) i beskæftigelse på ordinære vilkår« (de glemmer at jeg stadig er og selv fastholder mig i beskæftigelse)

- på den anden side afviser de min ret til forlængelse af sygedagpenge med at det »ikke var overvejende sandsynligt, at der kunne iværksættes revalidering til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked«.

Derfor undskylder jeg for, at min sag ift. tilkendelse af fleksjob, er så klokkeklar, at det er svært at finde klare argumenter imod.
Men læs selv hele artiklen. Den er bestemt en gennemlæsning værd.

Sidst redigeret af superhoax; 07-11-2010 kl. 09:06. Årsag: læsevenlighed
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 09:18   #2
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Fed artikkel

JA, hvor fedt man kan udtrykke sig således, SÅDAN

Godt gået og stærkt indtryk denne artikkel gør!!

Godt gået


Anna 1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 11:35   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ja, det er en meget interessant artikel. Undskyldninger kan man ikke give for mange af.

Har selv været hele møllen igennem. Under hele min sagsbehandlingsperiode beholdt jeg tilknytningen til min arbejdsplads gennem mange år - med få timer om ugen.

Da jeg skulle arbejdsprøves - blev det på min arbejdsplads - samt i hjemmet. Det var det mest skånsomme. Håbede på flexvisitation, da jeg havde et flexjob på hånden - på min arbejdsplads. Blev fundet for dårlig og bevilget pension. Er stadigt på min arbejdsplads - få timer om ugen.

Jørgine, der er meget glad for, at nogen bringer dette eksempel frem i lyset.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 11:46   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for dagens smil, selvom det jo er alvorlige sager skrevet med stor flair for ironi.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 17:01   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Tak for link til en meget tankevækkende tragikomisk kommentar, af L. Stougaard, om fleksjob, i Berlingske Tidende i går:

Det er dit bord, Inger Støjberg:


"Blev jeg bevilliget fleksjob, ville jeg kunne udføre et stykke arbejde, som min arbejdsgiver betaler skat af - og på den måde giver fleksjob overskud i stedet for at være en galoperende udgift for den slunkne statskasse.

Så du må meget undskylde, Inger Støjberg, at jeg, en ung veluddannet akademiker med job, får en varig ryglidelse, og at jeg ikke kan klare mig med løn for 17 timer ugentligt, svarende til ca. 10.000 kr udbetalt pr. md. - til afbetaling af studielån, til forsikringer, pension, fagforening, rygtræning, bolig, medicin, mad osv. Min situation er ikke midlertidig, den er varig.

Vær venlig at sige mig: Hvad skulle jeg have gjort i stedet? Og hvad skal jeg gøre nu?

Det er nu også Beskæftigelsesankenævnet, der spænder ben for intentionerne i din egen »sygmedjob«-kampagne, den henvender sig vel også til folk, der får en varig lidelse? Det er ikke kun kommunerne og de kommunale sagsbehandlere, der har skylden.

Denne sag ligger på dit bord! Ønsker du reelt at hjælpe folk som mig til at bevare arbejdsmarkedstilknytningen, og derved udvise et samfundsøkonomisk og menneskeligt ansvar, eller er det blot fine ord pakket festligt ind? Skal samfundet gøre brug af mine kompetencer og ressourcer, eller skal de gå tabt?"

Sidst redigeret af Katharina; 07-11-2010 kl. 17:21.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Notatpligt v. kommentar til partshøring? Lejeko Alt det andet 2 10-03-2013 14:42
Ingen afgørelse før opdateret RP m. kommentar?? Hygeria Alt det andet 120 22-02-2012 20:43
kommentar på arbejdsevne fra berlingeren østerbro Lægekonsulenternes Rolle 6 13-07-2011 15:18
partshøring/kommentar ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 3 20-06-2011 16:02
Politisk kommentar mugge Dit og Dat 1 17-10-2008 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension