K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2014, 15:23   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvis i ikke er gift vil du kunne få en ½ kontanthjælp ind til den 1/1-15
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 15:39   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan godt nægte at give oplysninger til kommunen eller give dem lov til at indhente disse...

Kommunen skal da handle ud fra de oplysninger de har til rådighed...

Hvis der så er nogle af de oplysninger man har nægtet at give som skal bruges til en evt afgørelse om feks fleksjob....ja så vil de bare give et afslag...

Så der er visse oplysninger du ikke rigtig kan nægte dem...feks indhentelses af lægelige oplysninger...

Men man bør være 100 % sikker på hvad det vil kunne medfører at nægte dem visse oplysninger...

Hvis jeg var dig...ja så ville jeg skrive til sagsbehandleren for at spørge direkte om hvad det vil kunne medfører for din afklaring af din arbejdsevne hvis du feks nægter at oplyse om din mands økonomi...da du har det dårligt med at give disse oplysninger...

Jeg ved ikke hvad det vil medfører hvis du nægter at give disse oplysninger....så du skal være forberedt på at det kan gå ud over det du evt vil opnå...

Det bedste for dig vil nok være at få det på skrift fra dem....så du bedre kan være fuldt ud oplyst om konsekvenserne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 15:49   #23
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 11
Purple er ny på vejen
Tak for dit indlæg

Jeg har ingen intensioner om, at de ikke må få samtykke fra mig - der må de få alle de oplysninger de ønsker, både lægelige og økonomiske. Det er i forhold til min kæreste, - hvor både han og jeg ikke mener, at der er grundlag for at de får alle disse ret private oplysninger fra ham, - specielt med tanke på, at jeg ikke er berettiget til kontanthjælp overhovedet grundet vores samboende status, og den indtjening han har.

Jeg ved godt, at man kan få halv kontanthjælp - men der er stadig grænser for hvor meget ens partner må tjene, og den er han over - så jeg vil hverken kunne få noget resten af 2014, og naturligvis heller fra januar 2015 og frem. Det er vi klar over og forholder os til allerede nu

Jeg har mit første møde med sagsbehandler på tirsdag, har endnu ikke mødt hende jeg har fået tildelt, og jeg kan derfor heller ikke sende en mail til hende med spørgsmål om samtykke-reglerne før dette møde, desværre. Jeg har dog tænkt mig at spørge hende til mødet omkring dette anliggende, - da jeg egentlig ikke havde tanker om at søge kontanthjælp, da jeg ved jeg ikke er berettiget... men at jeg helt automatisk blev sendt videre til den afdeling, selvom jeg sagde til hende i receptionen, at jeg ikke er berettiget grundet min kærestes indtægt

Mit ønske er, at jeg kan komme ind i en dialog med kommunen uden at søge kontanthjælpen, da jeg ikke er berettiget - men så finde ud af med min kommende sagsbehandler hvad mit videre forløb skal være i forhold til arbejdsprøvning osv.

Er der ingen herinde, som har prøvet et forløb, hvor de ikke var/er berettiget til nogen kontante ydelser?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan godt nægte at give oplysninger til kommunen eller give dem lov til at indhente disse...

Kommunen skal da handle ud fra de oplysninger de har til rådighed...

Hvis der så er nogle af de oplysninger man har nægtet at give som skal bruges til en evt afgørelse om feks fleksjob....ja så vil de bare give et afslag...

Så der er visse oplysninger du ikke rigtig kan nægte dem...feks indhentelses af lægelige oplysninger...

Men man bør være 100 % sikker på hvad det vil kunne medfører at nægte dem visse oplysninger...

Hvis jeg var dig...ja så ville jeg skrive til sagsbehandleren for at spørge direkte om hvad det vil kunne medfører for din afklaring af din arbejdsevne hvis du feks nægter at oplyse om din mands økonomi...da du har det dårligt med at give disse oplysninger...

Jeg ved ikke hvad det vil medfører hvis du nægter at give disse oplysninger....så du skal være forberedt på at det kan gå ud over det du evt vil opnå...

Det bedste for dig vil nok være at få det på skrift fra dem....så du bedre kan være fuldt ud oplyst om konsekvenserne...
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 20:01   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kunne jo skrive til jobcenter chefen for at spørge denne om hvad der vil ske...og begrund det med at du skal til møde og du ved at du vil blive spurgt om dette og at du er meget i tvivl om hvad du kan/skal gøre..

Kan du ikke skrive til jobcenter chefen så skriv direkte til jobcenterets mail....de må have en hoved mailadresse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 20:12   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan udmærket være registreret i jobcentret, uden at modtage kontanthjælp
var selv uden indtægt i over 2.5 år, inden jeg fik pension

nu har du meldt dig ledig, burde det ikke være som sygemeldt.
ellers vil du bare være betragtet som en almindelig ledig uden et arbejde

kender ikke noget til din sag, men det kræver rigtig meget og få et fleksjob
både de rigtige lægepapir og virksomhedspraktik for at vurdere din arbejdsevne
det kan udmærket tage flere år, men kommer helt an på hvor langt du er med behandling af din sygdom. du skal være rent lægefagligt færdig og der må ikke være yderligere behandlingsmuligheder før din arbejdsevne kan vurderes.

Det er ikke din sygdom som giver adgang til fleksjob, men udelukkende din arbejdsevne
din arbejdsevne skal være nedsat med mindst 50 procent for at fleksjob kan komme på tale

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-10-2014 kl. 20:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 20:49   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Smider lige linket til hvor man kan læse om oplysningspligt https://www.retsinformation.dk/forms...d=163342#Kap3a
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 21:00   #27
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 11
Purple er ny på vejen
Det kan der være noget om - det vil jeg lige tjekke på deres hjemmeside samt i nogle af alle de papirer jeg fik

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kunne jo skrive til jobcenter chefen for at spørge denne om hvad der vil ske...og begrund det med at du skal til møde og du ved at du vil blive spurgt om dette og at du er meget i tvivl om hvad du kan/skal gøre..

Kan du ikke skrive til jobcenter chefen så skriv direkte til jobcenterets mail....de må have en hoved mailadresse...
Rigtig fint at vide, at det sagtens er en mulighed.

Min sygemelding er lige stoppet, da der ikke er mere lægerne kan gøre nu - og status ikke vil ændres til det bedre, derfor skal jeg nu gerne arbejdsprøves. Jeg kan sagtens få en sygemelding hvis det forventes at jeg skal gå på lige fod med andre uden disse problematikker - der er rigeligt grundlag for det. Jeg fik bare at vide på jobcentret, at jeg først skulle melde mig ledig (har været sygemeldt på SU) - også ville vi til mødet drøfte det videre forløb. Jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke betragter mig som "ledig" i den forstand, at jeg jo ikke bare kan søge et almindeligt job med normalt antal timer - men netop retter denne henvendelse til dem, da jeg skal have klarlagt min erhvervsevne.

Lægerne betegner mig som stationær på alle punkter nu, så det gør jo unægteligt tingene noget nemmere.

Jeg er klar over, at det kræver rigtig meget at få fleksjob, men jeg har desværre også rigtig meget "at byde ind med" - og har flere speciallæger der uafhængigt af hinanden, og med fokus på 2 meget forskellige diagnoser har fortalt mig, at de mener jeg er berettiget til fleks.

Jeg er klar over, at det ikke er min sygdom i sig selv der giver ret til fleks - men netop min erhvervsevne. Den er kraftigt nedsat - derfor denne sag kommer op. Har ikke noget ønske om "bare at slippe med færre timer på et arbejde" - men jeg har ingen vej uden om, desværre. Min krop kan fysisk ikke holde til det, og der udover har jeg også ADHD, som gør ret meget for mig mentalt når det kommer til min jobmæssige situation blandt andet også.

Jeg har min tråd her - der står lidt mere omkring mig og hele min sag/diagnoser

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29967

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan udmærket være registreret i jobcentret, uden at modtage kontanthjælp
var selv uden indtægt i over 2.5 år, inden jeg fik pension

nu har du meldt dig ledig, burde det ikke være som sygemeldt.
ellers vil du bare være betragtet som en almindelig ledig uden et arbejde

kender ikke noget til din sag, men det kræver rigtig meget og få et fleksjob
både de rigtige lægepapir og virksomhedspraktik for at vurdere din arbejdsevne
det kan udmærket tage flere år, men kommer helt an på hvor langt du er med behandling af din sygdom. du skal være rent lægefagligt færdig og der må ikke være yderligere behandlingsmuligheder før din arbejdsevne kan vurderes.

Det er ikke din sygdom som giver adgang til fleksjob, men udelukkende din arbejdsevne
din arbejdsevne skal være nedsat med mindst 50 procent for at fleksjob kan komme på tale
Jeg takker mange gange for de fine svar til mit spørgsmål herinde. Jeg har en fast tråd herinde, så jeg vil kopiere alt over i den nu - og lade resten fortsætte i min egen tråd igen:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29967
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 02:16   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lagt dine to sammen til en enkelt...og så slettet det indlæg hvor du har kopieret alle indlæg fra den anden tråd...

Det gør det noget nemmere at holde øje med når det hele foregår i en tråd...

Jeg har desuden også lagt de indlæg du har skrevet lige efter hinanden med kort interval sammen til et enkelt indlæg så tråden kan holdes så kort og overskuelig som muligt...

Jeps hvis man er "dømt" stationær og ingen behandlingsmuligheder og man har en væsentligt nedsat arbejdsevne ja så gør det helt sikkert sagen mere oplagt for en fleksjobs visitation...ingen tvivl om det...

Man skal selvfølgelig igennem afklaringen af ens arbejdsevne....forudsat at man selvfølgelig ikke har en så nedsat arbejdsevne så man ikke kan gennemføre en sådan...

Husk at holde alt skriftligt og dokumenteret...det er så vigtigt....specielt hvis de forsøger at løbe om hjørner med en...evt fordi de skal spare lidt kroner i kommunekassen...

Men du lyder nu som om at du har styr på det meste....

Derfor kan det selvfølgelig godt være en god ide at få en masse input fra andre....da man jo nogle gange overser selv de mest oplagte ting...plus det er altid rart at vide at man ikke er den eneste som kommunen behandler som det rene lo**

Mange har en tendens til at tage det personligt...specielt hvis de ikke ved at kommunerne behandler rigtig mange på denne måde...

Det er aldrig personligt...det er ren økonomi der driver kommunerne...til at gøre de ting de gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 09:34   #29
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 11
Purple er ny på vejen
Hvor er det sødt af dig lige at gøre det - tusind tak!

Je begge speciallæger, som "står for" hver sin diagnose på mig - og som iøvrigt ikke har noget større kendskab til hinanden, de har sagt, at jeg bør få fleksjob - den ene diagnose i sig selv burde være nok, - men en ting er hvad en speciallæge siger, en anden ting er hvad der ender med at være en realitet.

Men... jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal kunne varetage et job på 37 timer - plus jeg skal have en del skånehensyn både fysisk og "mentalt" - altså i forhold til at jeg har en meget lav stresstærskel, ikke kan koncentrere mig ret længe af gangen - og slet ikke i støj osv, for blot at nævne nogle af de ting der skal fokus på.

Jeg har i dag tænkt mig at forberede mig sådan helt til mødet i morgen. Måden jeg vil gøre det på, det er at finde samtilige lægejournaler der beskriver mit forløb - samt udskrivelsen fra mit studie, så de kan se, at jeg ikke længere er tilknyttet.

Der udover skriver jeg til jobcenteret nu omkring det med samtykke, da jeg meget gerne vil vide hvad jeg står overfor i den retning også - og hvad jeg skal have med i morgen for at imødekomme dem bedst muligt, men stadig med respekt for mine og min kærestes grænser

Min arbejdsevne er nedsat væsentligt, men ikke helt væk heldigvis, så det giver mening at arbejdsprøve mig, heldigvis - vil meget gerne arbejdsprøves, så vi kan få klarlagt helt og holdent hvad jeg kan holde til, og ikke holde til - og hvor meget. Mit største ønske er at komme ud, og komme i gang igen - har været sygemeldt on and off i små 4 år nu.. siden jeg var 27 år.. giiiiiiiider ikke mere


Jeg forsøger at sætte mig godt i alting - også selvom jeg syntes det kan være ret svært at overskue nogle gange. Det jeg kan mærke jeg har meget brug for, det er at sparre lidt med andre som kender til systemet - og samtidig giver det mig også lidt følelsen af "ikke at stå helt alene" i alt det her, da jeg har en del i mit netværk som ikke kender til systemet, - og heldigvis også et par stykker, som faktisk kender ret meget til det. Men det er tungt - og det bliver sikkert kun tungere herfra, så hvis jeg mentalt skal kunne holde mig ovenvande i det her forløb, så er det ret vigtigt, at jeg gør alt jeg kan for at føle, at jeg har "nogle kort på hånden" - og det ene kort, et stort et iøvrigt, det er netværk for mig, blandt andet alle jer herinde!

Ja det med, at det er økonomi - det har jeg både hørt før, men også allerede oplevet desværre. Min tidligere kommune raskmeldte mig i sin tid og tog mine sygedagpenge.. sagde at jeg sagtens kunne arbejde, endda i butik osv. 4 operationer senere i ret stor kaliber... jeg har vist allerede vist, at det med at jeg sagde det gjorde meget ondt, det var der faktisk noget om. Men det ændrer ikke på, at de fjernede mit eksistensgrundlag fra den ene dag til den anden - og trods en anke eller flere om dette, så blev det ikke ændret. Det er så ligegyldigt nu - det er blot for at fortælle, at jeg desværre godt kender til dette system, og ikke mindst de uvildige konsulenter, som kan fortælle hvad man kan og ikke kan uden at have mødt en personligt. Heldigvis er der sat lidt mere fokus på dette i medierne.

Der udover har jeg en ressourcestærk familie - og også kæreste. Min kæreste vil gerne gøre hvad han kan for at hjælpe mig, også økonomisk - men klart er der grænser. Men hvis jeg efter noget tid føler, at jeg ikke kan stå med det her selv mere - så må jeg overveje om jeg skal tage en privat socialrådgiver ind over. Jeg er ret sikker på, at jeg hvis jeg nævner det for min far, så er han en glad støtter af dette træk. Men jeg vil heller ikke tage sorgerne på forskud, blot være informeret, så nu må vi se, om det overhovedet bliver nødvendigt, eller om jeg kan klare forløbet selv. Er der nogle herinde, som læser i min tråd, som har erfaringer med en privat socialrådgiver som bisidder og støtte i sådan en sag her? Eller brug af en advokat?

Derudover, så har jeg tænkt mig at tage ud og købe en diktafon nu, så jeg kan optage samtlige møder jeg har med kommunen. Hvad der ikke er skrevet ned, det kan i yderste konsekvens "ikke være sket" - og det vil jeg ikke stå i. Så i stedet for at være "naiv" - så vil jeg hellere bare tage mine forholdsregler med det samme, så jeg ved, at jeg er sikret med sådan et tiltag.

Jeg har været inde på min kommunes hjemmeside, - de skriver at man gerne må optage samtale, men at de ønsker at man oplyser om dette. For at bevare det gode samarbejde, vil du/i så mene at jeg bør gør dette (samt for at holde loven?) - eller hvordan forholder i andre jer herinde til dette element?

Og webmaster - tak for din indsats herinde. Den er værdsat!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har lagt dine to sammen til en enkelt...og så slettet det indlæg hvor du har kopieret alle indlæg fra den anden tråd...

Det gør det noget nemmere at holde øje med når det hele foregår i en tråd...

Jeg har desuden også lagt de indlæg du har skrevet lige efter hinanden med kort interval sammen til et enkelt indlæg så tråden kan holdes så kort og overskuelig som muligt...

Jeps hvis man er "dømt" stationær og ingen behandlingsmuligheder og man har en væsentligt nedsat arbejdsevne ja så gør det helt sikkert sagen mere oplagt for en fleksjobs visitation...ingen tvivl om det...

Man skal selvfølgelig igennem afklaringen af ens arbejdsevne....forudsat at man selvfølgelig ikke har en så nedsat arbejdsevne så man ikke kan gennemføre en sådan...

Husk at holde alt skriftligt og dokumenteret...det er så vigtigt....specielt hvis de forsøger at løbe om hjørner med en...evt fordi de skal spare lidt kroner i kommunekassen...

Men du lyder nu som om at du har styr på det meste....

Derfor kan det selvfølgelig godt være en god ide at få en masse input fra andre....da man jo nogle gange overser selv de mest oplagte ting...plus det er altid rart at vide at man ikke er den eneste som kommunen behandler som det rene lo**

Mange har en tendens til at tage det personligt...specielt hvis de ikke ved at kommunerne behandler rigtig mange på denne måde...

Det er aldrig personligt...det er ren økonomi der driver kommunerne...til at gøre de ting de gør...

Sidst redigeret af Purple; 27-10-2014 kl. 09:38.
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 20:15   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtig godt at have et ressourcestærkt netværk....om det er familie, venner eller herinde på K10 ja det er guld værd når man er i dette system...for det kan nemt knække selv ellers stærke mennesker som kommer "naivt" og tror at de vil få den hjælp de mener de har krav på....men sådan er det desværre ikke altid i rigtig mange tilfælde efterhånden...

De fleste mennesker ja de tror jo fejlagtigt at alle bare sådan kan få den hjælp de har krav på hvis de får brug for det....hvis de ikke har været i systemet før...

Det er først når man selv prøver det...at man opdager at det måske ikke er helt så nemt som man troede...

Man skal nok også lige huske at fortælle at der er rigtig mange sager som går fint igennem systemet...helt som de skal...uden problemer...

Det er så desværre ikke de sager vi ser herinde på denne hjemmeside....hvilket nok er meget naturligt da siden henvender sig til folk der er i klemme i systemet...

Man skal bare ikke tro at det er ALLE sager hvor det går galt....selv om der er mange hvor det gør..

Hvis man sætter sig selv ind i sin sag....husker at få aktindsigt jævnligt fra alle steder....husker at alt i ens sag skal kunne dokumenteres....ikke bare naivt tro på alt hvad ens sagsbehandler fortæller en....sikre sig med kvitteringer på de ting man aflevere på jobcenteret/kommunen....skriver dagbog imens man afprøves osv....ja så er man nået langt i sin sag og har dermed gjort det en del nemmere for sig selv...

At optage møder....

Tja den er svær....for det kommer lidt an på kommunen....

Hvis kommunen tillader at man optager og der ingen problemer er med det....ja så ville jeg personligt...for det gode samarbejdes skyld....fortælle det...

Men i rigtig mange kommuner ja der nægter de at man må optage og siger at det er ulovligt....

Ja de kan ligefrem nægte at holde det møde man skal til hvis man insistere på at optage det...

Lige for at slå det helt fast for alle....ang om det er lovligt at optage møder man selv deltager i...

Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,

2) skaffer sig adgang til andres gemmer,

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...d=164192#Kap27

Ifølge straffeloven må man altså gerne optage de møder man selv deltager i.....og man behøver ikke fortælle at man optager...

Det bedste ville dog være hvis der var enighed om at man optager mødet....

Så man skal nok gøre op med sig selv hvorvidt kommunen vil tillade dette....og gør de det ja så er det jo fint for alle...

Ang private socialrådgivere...

Man skal altid huske at når man spørger andre om hvem der er god eller dårlig....ja så er det subjektive meninger du får....

Man skal være opmærksom på at man giver sagen fra sig når man hyre sådan en rådgiver....

Man skal være opmærksom på at der IKKE er nogen former for garantier for at det hjælper at hyre en privat socialrådgiver...

Hvis man overhovedet kan....ja så bør man lade være...

Når det er sagt ja så kan det for nogle være nødvendigt og hvis man har pengene til det....man skal bare huske på at der ikke er nogen garantier.....man er selv ansvarlig for at hyre en privat rådgiver...

Man kan finde en selvstændig socialrådgiver....på eget ansvar....på socialrådgiverforeningen hjemmeside her http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=8877

Når man hyre en privat rådgiver...så bør man huske at få afstemt sine forventninger til denne i den aftale man laver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension