K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2008, 00:29   #11
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Hej Ingrid

Højesteterets dommen af dec 2003 ,gælder kun for dem som fik en arbejdsskade i perioden 2003-2006 røv at søg på google på det som jeg skriver her :retsinformation.dk-lov nr 1388 af 21/12/2005. Du kan også søge på ask under flexjob så får du den gældende beregnings model for flexjobber.

venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 00:41   #12
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tuxon Se meddelelser
Jeg tror stadig at sr-bistand snakker "dagpenge" og du spørger om "sygedagpenge" !
Der er knageme himmelvid forskel på dé regler !
Hvis du skal i arbejde på de almindelige vilkår skal du når du eksempelvis har været langtidssygmeldt 2 år ,arbejde 2 år (104 uger) for at du igen kan få sygedagpenge 1 år , man har simpelthen opbrugt sin kvote.13 ugers reglen gælder ikke når man har været langtidssygmeldt eks 2 år

Barsk men sandt:. Prøv selv og ringe til sr-bistand.

venlig hilsen baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 01:09   #13
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Hej Tuxon....det er ikke fleksjoblønnen der medregnes, hvad så med dem der også har erhvervsevnetab og som er på pension eller ledighedsydelse, eller er havnet på en kontanthjælp mens sagen er uafklaret....og i princippet i det tilfælde, skulle betale kontanthjælpen tilbage....da man så kan sige, når erhvervsevnen bliver udbetalt bagud, fra det tidspunkt skaden opstod....selvfølgelig også dækker den periode man har fået kontanthjælp.


Jeg henviser til Højesterets dom af 22 dec. 2003.....fleksjoblønnen skal IKKE medregnes.

Der har før på k10 været nøjagtig den samme diskussion, så måske det var værd at læse den tråd.

Vh Ingrid.
prøv dette link: retsinformation dk.-lov nr 1388 af 21/12/2005
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 01:36   #14
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Baldur.
Ja - jeg må jo tro dig - hvis du mener sygedagpenge udbetalt af kommunen !
Jeg kan bare ikke tro andet end at 13 ugers reglen stadig gælder for arbejdsgiver !
I så fald forstår jeg godt dit spørgsmål - for så må du da være fejl-viciteret !
Ja - jeg taler som jeg har forstand til, men det er der vel ingen der kan gøre bedre !

M.v.h. tuxon
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:12   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Smile

Hej Tuxon....jeg bøjer mig....men kun halvvejs...

Det er selvfølgelig det tilskud kommunen giver til fleksjoblønnen der ikke skal medregnes....det man tjener ved "eget arbejde" er selvfølgelig ikke erhvervsevnetab.

Egentlig vidste jeg det godt, og undskylder meget at jeg ikke fik skrevet, at det var tilskudsdelen af fleksjoblønnen, der IKKE bliver/skal medregnet ved udmålingen af erstatningen.

Til Baldur.

Hvad har kommunen så tænkt sig med dig? De kan jo ikke sende dig på arbejdsmarkedet igen på normale vilkår...din sag kører vel stadigvæk i ASK og er uafklaret, så længe kommunen ikke træffer en afgørelse.

Sådan er min sag i ASK, først når kommunen afklarer om jeg fortsat skal være fleksjobvisiteret eller om de sender mig på pension, bliver min sag endeligt afklaret....er der noget at sige til at sagerne ligger i ASK i årevis....når vores sager åbenlyst ligger nederst i kommunens bunker.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 00:10   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Loven betyder, at personer, der er ansat i fleksjob, undtages fra beskæftigelseskravet i sygedagpengeloven, således at de altid er sikret dagpenge ved sygdom, såfremt de opfylder de øvrige betingelser herfor
Citat:
Vedrørende: Beskæftigelsesministeriet.

Fremsat skr 16/11 05 Tillæg A 2118
Lovf som fremsat 16/11 05 Tillæg A 2113
1.beh 29/11 05 FF 1656
Betænkning 7/12 05 Tillæg B 181
2.beh 13/12 05 FF 2097
3.beh 16/12 05 FF 2378
Lovf som vedt 16/12 05 Tillæg C 253
Dokumenter
Afstemningsresultater

Lov nr 1387 af 21. december 2005
Ja, og hvad med fleksbevilgede - uden arbejde.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 00:47   #17
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Hej zuza

Det jeg godt ville fremhæve da jeg startede denne debat ,var vilkårene for de langtidssygmeldte som ikke får bevilget fleksjob eller en §56, alle langtidssygmeldte som læser her på k 10 ,har jo ikke nogen garanti for at de får et flexjob eller en §56. og så er man jo dårligt stillet hvis sygdommen bryder ud igen .Sandheden er ilde hørt men danmark er nu ikke det velfærdsland som jeg trode det var, eksempel Sverig der kan man gå sygemeldt meget længere.

Men det er da godt for dem som er godkendt til fleksjob ,at der er de regler som i dit ovennævnte citat.
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 00:53   #18
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Der er desværre 2 emner som er blevet blandet sammen på denne tråd ,den er lidt rodet men alt kan vel heller ikke værer perfekt.det sker vel bare engang imellem
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:22   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er nogle urimelig vilkår. Enig.

Det kan nok aldrig helt undgås, at tingene blandes lidt sammen i trådene.

Vi må bare forsøge at undgå det, hvis vi kan.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension