K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 15:51   #11
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Hver tredje, der har fået frataget kontanthjælpen, er kommet i arbejde efter seks til ti måneder.

Hvor kan dette læses?, eftersom der ikke føres staditik over personer sat udenfor systemet. Samt hvad med de personer der har de været ti måneder om at opfylde reglen om 300 timer, for igen at opnår ret til hjælp.

300 timers reglen skal ikke hjælp ledige ud på arbejdsmarkedet, når succesen er at fratage hjælpen.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 15:59   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, de er sendt i aktivering... eller måske på SU.

Det er jo også muligt, at nogle har fået pension, så ser det jo også "pænt" ud, at de er kommet væk fra den modbydelige ordning.

Nogle er måske blot overført til en anden match - match 5.

Men alt kan vendes til en "succes" for CHF... uanset virkelighedens realiteter.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 18:43   #13
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal sige her, for det er så langt ude, at jeg tænker hvad sker der i de menneskers hoveder der siger hørt og stemmer på Claus Hjort og 300 timers reglen? Er der tvivl om at et barn der går rundt i sandaler om vinteren fordi der ikke er råd til støvler eller mad vil føle sig svigtet?
Hvordan kan han sige han IKKE vil opgive mennesker, når selv et menneske med den laveste IQ kan se at disse mennesker ikke kan blive mere opgivet?
300 timers reglen en succes! Hjertelig tillykke til dem der kom ud af den. Hvad gør vi med resten Claus Hjort?
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 23:45   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er en, der IRONISK skriver om, hvor langt ude det hele efterhånden er.

Regeringen ignorerer jo PTSD hos startshjælpsmodtagere, da det jo "altid skal kunne betale sig at arbejde". Gør de syge fattige nok, så skal de nok komme ud på arbejdsmarkedet.

Den "logik" har en debattør også fået øje på, og det må være dybt ironisk ment over for soldaterne.

Citat:
Danmark er ved at få en stor gruppe af unge mennesker, hvis liv er ødelagt som konsekvens af regeringens aggressive udenrigspolitik.

Danske soldater er sendt i krig på en løgn og uden større opbakning hverken politisk eller af befolkning. Der har tilsyneladende ikke

været et beredskab til at tage sig af de mange, der er vendt hjem mærket af krigstraumer.
Vi har nogle hundrede andre medborgere med samme problem og for mange af dem sikkert endnu værre oplevelser i bagagen. Dem er vi så

venlige at yde starthjælp for at motivere dem til at slippe af med deres lidelse; måske det var en mulighed for de danske jens'er?
http://ditcentrum.nordjyske.dk/forums/t/65135.aspx

Det følger jo regeringens logik... traumatiske oplevelser og ophold i udlandet betyder starthjælp... og kureres med fattigdom og trusler.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Succes historie fra det virkelige liv :-) perbeer Dit og Dat 7 12-03-2009 00:03
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08
Claus Hjorts Løgn om 300 timers reglen. Hejdien Politik og Samfund 1 11-10-2007 18:57
300 timers reglen Stella Politik og Samfund 2 21-09-2007 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension