K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2009, 10:23   #31
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej shylock

tak for svar på min indlæg. Jeg har spørgsmål til dig - hvad betyder at sagsbehandleren opfylder sin notat pligt?

Formålet med mødet efter hvad det står i indkaldelsen er at sikre, at jeg kan fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet og at min sygefraværeperiode gøres så kort som mulig.
Under opfølgningen skal der så tidligt som muligt tages stilling til, om der evt. er behov for at iværksætte f.eks. optræning, revalidering eller hjælp efter anden lovgivning.
Vi skal således udarbejde en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Men hvis du læse min sygdom historie i gruppe Patienter med kroniske smerter, så kan du selv vurdere om jeg kan nu tilbagevende på arbejdsmarked.

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 10:25   #32
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
hvad betyder at sagsbehandleren opfylder sin notat pligt?
"Notatpligt" betyder, at sagsbehandleren efter hver kontakt med dig, skal skrive i din journal hvad i har snakket om, og hvad der evt. er blevet aftalt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 10:26   #33
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Ups har glemt

at skrive om jeg har bisidder fra min fagforenning til den møde.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 20:52   #34
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Mange tak Trold for din hjælp. Skal jeg også lave notater efter jeg taler med hende f.eks. pr. telefon?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 22:17   #35
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Mange tak Trold for din hjælp. Skal jeg også lave notater efter jeg taler med hende f.eks. pr. telefon?
Ikke nødvendigvis.
Men som hovedregel fraråder vi (her på K10) at tale i tlf. med sagsbehandlere m.fl., allerhelst skal alt foregå på skrift, så det kan dokumenteres hvad der er aftalt.

MEN, hvis du alligevel, af en eller anden grund, har talt i tlf. med sagsbeh., så kan du gøre det, at du bagefter sender hende en mail, hvori du ridser de ting op som i talte om i tlf., og bede om at få det af- eller bekræftet.

Den kan du især benytte hvis hun har sagt et eller andet, som du synes lyder mystisk.

Men prøv at undgå tlf. kontakt.

Jeg var selv længe om at "turde" give dem min mail, men efter jeg har gjort det har jeg faktisk oplevet det som en lettelse, hellere det end telefonsamtaler.
Jeg har sagt til min sagsbeh., at hun er velkommen til at kontakte mig pr. mail, men har også gjort hende opmærksom på, at når min ryg bøvler mest, så kan der godt være dage hvor jeg overhovedet ikke kommer i nærheden af putte.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 08:29   #36
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Trold

og mange tak for svaret.

Min hidtidige kontakt med sagsbehandleren forgik primært pr. telefon. Personligt ha´ vi mødt hindanden 2 gange i de 8 måneder jeg er sygemeldt. Selv på kursus blev jeg henvist pr. telefon og jeg har ikke hendes mail adresse.
Hun ha´ fået min mail, da posten har svigtet nogle gange, men hun har aldrig benyttet den.

Min bisidder fra fagforening har frarådet mig at aflyse opfølgningssamtale i dag pga. manglende aktindsigt (som shylock anbefalede). Hun siger at vi bede om indskrivning i min journal at jeg har pr. dagens dato ikke modtaget den.

Jeg har lavet min sygdomsdagbog som jeg vil aflevere i dag til sagsbehandleren, da jeg ingenting ved om hvad min læge ha´ skrevet i sin lægeattest.

Jeg er forberedt til mødet i dag, men er nervøs, fordi det er min først opfølgningsmøde hvor jeg deltage personligt i mødet og efter jeg har læst så mange historier her på siden.

forvired
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 10:44   #37
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mail

hej

du går på din kommunes hjemmeside, og finder afdelingen, de har en hoved mail postkasse, f.eks i min kommune er det jobcenter@ og så skriver du att navn på din sagsbehandler, også kommer mailen frem
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 22:37   #38
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Er her nogen der vil hjælpe mig med afklaring af min sag på jobcentret?

Opfølgningsmøde i dag foregik meget rolig, jeg har søgt om indskrivning i min journal:
- at jeg ikke har modtaget pr.d.d. aktindsigt
- at jeg skal kontaktes i fremtiden pr. mail eller e-boks, da det viser sig at posten svigter.
Det har hun lovet mig at skrive ind (bisidder var med).
Resten af samtale har handlet om min sygdom (hun fik min sygdomsdagbog), kursus og problemer med min tidligere læge. Har fået at vide, at formålet med kursus er et afklaringsforløb for arbejdsevnen.

Jeg ha´ modtaget aktindsigt fra jobcentret i dag efter opfølgningssamtalen.
Har været igennem alle papirer 3 gange og ligner en stor .
journaloversigt:[/B]-
- i december 2008 en beskæftigelsessagsbehandler der har oprettet min sygedagpengesag skriver:
Borgeren har fået stillet følgende lidelse/r: ”Andre helbredsproblemer eller handicap”
A-kasse: Ikke oplyst - jeg er mange år medlem af a-kasse
Borgeren er ansat i: ( firma navn med adresse) –jeg har aldrig arbejdet i den firma.
Vurdering: XY er blevet kategoriseret som kat. 3 (Sygdom med længerevarende forløb)
Men sagen er kun synlig i journaloversigt, har ikke modtaget opfølgningsplan (heller ikke nu med aktindsigten)
- i februar 2009 en anden sagsbehandler pr. telefon har visiteret mig ”p.g.a. smerter i led” til kat. 2.
Samtidig har hun sendt til min læge Blanketsæt: LÆ121LÆ125.
- i marts 2009 skriver min nuværende sagsbehandler: ”Dags dato modtaget svar på Blanketsæt: LÆ121LÆ125” – men med aktindsigt er kun blanket LÆ125 (Statusattest).
Jeg ved ikke at det mangler noget dvs. LÆ121, når hun skriver ”blanketsæt” og to forskellige nummer?
Har aldrig før modtaget den opfølgningsplan. Kender kun indhold af blanket LÆ125.
- i marts 2009 blev jeg kategoriseret til kat. 2. med henvisning til ”sygedagpengeværktøjet”
Har aldrig før modtaget den opfølgningsplan.
- i juni 2009 det samme som i marts og visiteret til kat. 2.
Har aldrig før modtaget den opfølgningsplan.

I alle opfølgningsplaner skriver de, at jeg er ”fuldt uarbejdsdygtig i forhold til ethvert erhverv”.
Hvorfor skal man så igennem et afklaringsforløb for arbejdsevnen?
Kan man blive flyttet fra kat. 3 til kat. 2, når man bliver mere syg end man har været før?

Et andet kapitel i sagen er min ressourceprofil, som jeg har set nu første gang og jeg kan ikke finde ud hvornår den blev udarbejdet. Den blev udskrivet i juni 09. Den indeholder selvfølgelig ikke mine kommentarer og jeg er ikke helt enig med indholdet.

Hvad skal jeg så nu?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 22:58   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her kan du i hvertfald lige få et over blik over hvad LÆ 121 og 125 går ud på - det er nemlig godt at vide:

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&hl=da&ct=clnk

Du må jo heldigvis skrive kommentarer til din ressourceprofil og redegøre hvorfor du er uenig, og evt vedlægge dokumentation der bekrafter dit udsagn (hvis du har det). Du må også tage brudstykker af div lægepapirer og skrive ind i din ressourceprofil, og vedlægge resten som bilag!!
Ressourceprofilen er ALTAFGØRENDE for din sag, så du skal VIRKELIG føle at din ressourceprofil er beskrivende og korrekt!
Du kan også vælge at bede din sagsbehandler om at lave ressourceprofilen SAMMEN med dig....

Uha, hvis jeg var dig, så ville jeg skrive til sagsbehandleren og spørge om nogle af de ting du har skrevet her - at du aldrig har arbejdet i pågældende firma de skriver om, at du aldrig har fået handleplanerne, og at du ikke forstår hvorfor du kan ryge ned i kategori 2, når du har fået det markant værre, end da du var kategori 3. Og endeligt spørge om, hvorfor de vil have en afklaring af din arbejdsevne, når der gentagende gange står at du fuldt uarbejdsdygtig i forhold til ethvert erhverv!!
- og måske spørge om du i det hele taget har fået de rette papirer, da du dårligt kan genkende noget i sagsakten!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 23:13   #40
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question forvired

hej forvired,det lyder da meget mærkeligt,lyder som om,at de ikke har meget tjek på dine akter,du må selv bedst vide,om du har været i et firma eller ej...du skal da bestemt klage over det forkerte skrevne,det bedst atid at have det på skrift,og så vidt jeg ved,må de ikke begynde på en ressourceprofil uden,at du er til stede,da der er en masse du skal svare på og godkende,det gjorde jeg med min profil...og den skal løbende revideres med dit samværd,det fik jeg at vide,da min profil skulle udfyldes..held og lykke og håber der er nogle som kan hjælpe dig på K10være der er nogle som ved noget ang. lov & §....kender du en som,kender lidt til systemt og kunne hjælpe dig,samt du har lov til,at have en bisidder med på kommunen,jeg har selv haft en bisidder,som var en god hjælp,til at finde ud af ting og sager til mig på internettet og som ville gå med på kommune hvis jeg ønskede støtte...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension