K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2012, 09:13   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Fagforening klager over lægekonsulent

taget fra dr 1

Fagforeningen BUPL er så utilfreds med Mariagerfjords håndtering af en sag om førtidspension, at den klager over både kommunens lægekonsulent og sagsbehandler.

- Vi klager over, at lægekonsulenten kommer med sin egen vurdering i sagen, siger jurist i BUPL Nordjylland Martin Valbirk. Han peger på, at det er i strid med reglerne og yderst uheldigt for borgerne.

- I rigtig mange situationer betyder det, at sagsbehandlingen bliver forlænget, fordi vi skal ind og afdække endnu flere ting. Og i værste fald betyder det, at borgeren kommer til at stå uden forsørgelse og ikke får den afgørelse borgeren skulle have haft.

Læge: Patienten er uarbejdsdygtig

I den konkrete sag har en kvinde søgt førtidspension, da hun ikke kan klare at passe et flexjob.

Kvindens læge skriver: >Patienten har fået det værre, og man bør anstrenge sig for at finde en varig løsning. Patienten er uarbejdsdygtig i en enhver henseende, og det drejer sig om en varig tilstand.<

Lægekonsulent: Patient kan klare flexjob

Lægekonsulenten skriver på den baggrund: >Ovenstående skånehensyn bør fortsat kunne imødekommes på tidligere tildelte flexjob.<

- Lægekonsulenten skal ikke komme med vurdering af, hvor vidt vedkommende er kompenseret af den tidligere afgørelse eller ej. Lægekonsulenten skal alene oversætte de oplysninger, der kommer fra lægelig side til forståeligt dansk for sagsbehandleren og andre, siger Martin Valbirk fra BUPL, der også klager til kommunen over sagsbehandleren.

BUPL klager også over sagsbehandler

Oplysningerne fra lægekonsulenten får kommunens sagsbehandler - et eksternt firma - til at indstille, at kommunen finder et flexjob og ikke bevilger førtidspension.

- Da vi ser den her status fra lægekonsulenten. Der påtaler vi fejlene, blandt andet at lægekonsulenten kommer med vurderinger. Der må vi desværre konstatere, at sagsbehandleren mener lægekonsulenten godt må komme med selvstændige vurderinger i sagen. Det agter vi at klage over, for det må de ikke, siger Martin Valbirk.

Kommune afviser at lægekonsulenter vurderer

Mariagerfjord kommunes jobcenterchef er enig i, at lægekonsulenter ikke skal lave vurderinger og afviser, at det sker.

- I den konkrete sag har jeg ikke kendskab til, hvad der står. Men generelt kan jeg sige, at det er ikke det, vi oplever, at lægekonsulenten gør. Skulle det ske, at lægekonsulenten går ind og vurderer på socialfaglige ydelser eller egen læge, så forholder vi os ikke til det, siger jobcenterchef Lene Andersen.

Kommune tilfreds med lægeservice.dk

Mariagerfjord Kommune har gennem to år brugt lægeservice.dk med Vibeke Manniche som lægekonsulent. Selv om der i Svendborg og andre steder har været kritik af hendes arbejde og Kerteminde Jobcenter for nylig stoppede samarbejdet i utilfredshed med kvaliteten, så ser Mariagerfjord ingen problemer.

- Vi er fuldt tilfreds med det samarbejde, vi har med Vibeke Manniche. Hvordan det er tacklet i Svendborg, har jeg ingen holdning til, siger Lene Andersen
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 09:16   #2
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber der er nogle som får øjnene op hvad der sker ude i kommunerne
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 13:31   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
årh Vibeke Manniche igen igen.. jeg får gåsepatter... over hele kroppen....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 15:11   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
årh Vibeke Manniche igen igen.. jeg får gåsepatter... over hele kroppen....
sopatter her...nogen større ?



rent ud sagt burde hun forbydes nogensinde at arbejde som fagperson på noget som helst område....det samme gælder else lund
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 16:16   #5
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Er hun lægekonsulent ?? og hvad gør hende så umulig ?? jeg ved ikke noget om lægekonsulent
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klager Ninis Alt det andet 3 02-09-2012 10:26
Hvordan klager jeg over lægekonsulent udtalelse ? kathrin Lægekonsulenternes Rolle 15 08-09-2010 11:35
Hun klager over alt Maj-Britt Dit og Dat 10 20-05-2010 08:09
Hvordan klager man over en lægekonsulent Stella Lægekonsulenternes Rolle 4 18-02-2009 20:07
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension