K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 08:19   #1
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Læger må godt sidde på begge sider af bordet

Taget fra dr 1 ers hjemmeside
Når kommunerne vurderer, om hr. Hansen eller fru Jensen skal have en førtidspension, så kan lægerne på Socialmedicinsk Enhed i Aalborg godt sidde med på begge sider af bordet.

Og det må vi godt, siger ledende overlæge Jens Mortensen.

Jens Mortensen siger, at Socialmedicinsk Enhed ikke undersøger eller diagnosticerer personer, som man gør på sygehuset. Men kommunerne beder nogle gange Socialmedicinsk Enhed om en erklæring på et område, der kan klares ved hjælp af samtaler.

- Men når en af lægerne på den måde har været involveret i en sag, så går de vandtætte skotter ned - hvorefter samme læge selvfølgelig ikke kan optræde som konsulent for kommunen i samme sag.

Lægekonsulenternes rolle og især Socialmedicinsk Enheds rolle har gennem et stykke tid været genstand for debat i medierne. Det nordjyske folketingsmedlem Bent Bøgsted fik i sidste uge svar på endnu et spørgsmål om, hvad lægerne og psykologerne på Socialmedicinsk Enhed må og ikke må - og igen i dag er der samråd i Folketinget om emnet.

Ledende overlæge Jens Mortensen mener, at diskussionen om lægekonsulenternes inhabilitet snart må dø ud.

Vi arbejder altså anstændigt, uvildigt og professionelt, siger han.

- Problemstillingen er der jo. Men det er vi meget opmærksomme på. Derfor følger vi også de regler, vi har fået udstukket i den sammenhæng.

Socialmedicinsk Enhed hører under Aalborg Sygehus og er Region Nordjyllands tilbud til de nordjyske kommuner om socialmedicinsk læge- og psykologbistand
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 09:51   #2
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Problemmet er så bare at Hr. tølbøll Mortensen modsiger sig selv, der er masser af beviser på at DE undsøger patienterne, man bliver indkaldt til undersøgelse, hvor du skal fortælle om dig selv fra den dag du kom ud af din mors mave, de vurdere dig ved at kigge på hænder og fødder, de henter dig på en etage og forlanger at gå ned til næste etage for at kigge på din gang.

Dernæst er samme læge med til alle dine møder ved kommunen, samme læge henviser dig til psykolog, samme læge vurdere dine sygehuspapirer, og til sidst samme læge er LÆGEKONSULENT for kommunen.

Han skriver i samme artikel, at deltager man i klinikprojektet, vil samme læge ikke blive brugt som konsulent ved kommunen, igen en meget STOR fejl fra hans side, da det er ligenøjagtigt det de gør, har igen beviser for dette!!!!

Den kære Hr. Mortensen skød sig selv i foden ved at skrive dette indlæg, han prøvede at pudse glorien, men mon ikke sandheden kommer frem en dag
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 15:55   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg kun ikke forstå denne artikel.
GOGO hvor langt er dine papirer før de er færdige ?
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 16:31   #4
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Jens T Mortensen havde en artikel i nordjyske som lignede den på dr 1, hvor han skriver flere ting som ikke stemmer overens med hvad han siger og hvad de gør !!!

Jeg venter stadig svar på min anke håber den kommer inden for 14 dage, jeg nåede at få sendt beviser ind til dem, om hvordan det hele er foregået ved SME, så jeg håber de tager det med i deres afgørelse
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med Steen Hellberg og Søren Banja Albrecktsen, begge læger Region Sjælland jyden74 Alt det andet 0 15-05-2013 17:25
gensidig forsørgelsespligt når begge på FP? sane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-03-2011 09:45
boligsikring når begge er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-06-2010 18:55
At sidde fast i systemet Miniature Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 13-06-2010 22:33
Må lægekonsulenter sidde i pensionsforumet? Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 6 12-06-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension