K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 21:41   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg tror jeg ville spørge Alle mine venner mand som kvinde som barn om de ville holde i hånden med mig når vi gik på gaden..

Går ikke ud fra de ville sige vi havde gruppe ting igang........

Og det er da ikke unormalt at et par der går fra hinanden feks holder fødselsdage sammen, eller går i svømmehallen især hvis de har flere fælles børn for at være 2 voksne.

Det betyder da ikke man er et par, har da i min ungdom været med mange og deres børn i svømmehallen, dem var jeg da ikke kærester med...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 23:38   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Jeg tror jeg ville spørge Alle mine venner mand som kvinde som barn om de ville holde i hånden med mig når vi gik på gaden..
Vi kunne jo lave en happening, hvor vi danser kædedans igennem byens strøg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 20:59   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vi kunne jo lave en happening, hvor vi danser kædedans igennem byens strøg.
... og ender foran den lokale forvaltning hvor alle medarbejderne krammes og holdes i hånd :-)

Og en særlig variant kunne måske være, at alle krammer og kysser borgmesteren? :-)


BTW: Jeg kan i øvrigt ikke forstå, at der skal være en differentieret ydelse til enlige henholdsvis samlevende.

Jeg mangler virkelig nogle gode argumenter for at der skal differentieres på ydelser alt efter om man er enlig eller samboende/ægtefæller og dermed også for al det afledte dyneløfteri og hvad deraf følger af stupidt "arbejde" ... få nu den arbejdskraft igang som varme hænder i stedet ...


Hvordan mennesker ønsker at bo og leve må vel være deres egen sag ... nogle dyrker livet som eremit og andre trives bedst med andre kravlende op og ned ad sig som en sæk lopper ...

Taler vi om enlige med børn, er der fortsat et eller andet sted en forældre til at betale det halve af den fulde udgift ved ynglen ... det kan aldrig være samfundets opgave at tilgodese den fraværende forældre ... medmindre den forælder er afgået ved døden eller på anden vis ude af stand til at bidrage - så om forældrene er samboende eller enlige bør være hip som hap ...

Med mindre man er en "sær stodder" kan man i øvrigt altid indgå i én eller anden form for kollektiv sambosform ... gider man ikke det, er det jo eget valg ...

Selv studerende kan finde ud af at leje en lejlighed sammen og dele udgiften ... så kan andre vel også (igen med mindre man er en sær stodder)?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 22:54   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
BTW: Jeg kan i øvrigt ikke forstå, at der skal være en differentieret ydelse til enlige henholdsvis samlevende.
Jeg har tænkt på hvad der sker hvis et par der bor på to adresser, men får reduceret ydelse, indberetter til skat at de skal have fradrag som følge af dobbelt-livsførelse ?

Med mit sygdomsbillede vil det aldrig være realistisk at bo sammen med en partner, men det kunne lade sig gøre at have en partner, ja måske enda en med fælles økonomi mm, hvis vi havde hver sin adresse.
En sådan konstellation ville være tvingende nødvendig pga mit handicap
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 01:33   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg har tænkt på hvad der sker hvis et par der bor på to adresser, men får reduceret ydelse, indberetter til skat at de skal have fradrag som følge af dobbelt-livsførelse ?
Skatteteknisk fradrag for forsørgelse er et ret kompliceret emne ... og jeg tænker da også at spørgsmålet ender ved en højere retsinstans på et tidspunkt i relation til den lovbestemte tilpligtelse til at forsørge en anden person uden for ægteskabet.


Citat:
Med mit sygdomsbillede vil det aldrig være realistisk at bo sammen med en partner, men det kunne lade sig gøre at have en partner, ja måske enda en med fælles økonomi mm, hvis vi havde hver sin adresse.
En sådan konstellation ville være tvingende nødvendig pga mit handicap
Hvis det - som en konsekvens af handicappet - giver ekstraudgifter, må der findes en lovgivning - der ved ansøgning - samler op på det forhold, så du økonomisk sidestilles med "almindelige" mennesker.

Det kunne fx være en §100 tilgang ... også kaldet en: handicapkompenserende ydelse :-) som du i så fald skulle igang med.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 01:41   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
handicapkompenserende ydelse :-) som du i så fald skulle igang med.
Så er det nok lettere med en "Butler", han kan vel ansættes i fleksjob ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 04:12   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
... jah hvis ikke "Butleren" kommer til at hænge på forsørgelsen ;-)


Hvis det er en flex'er du stiler efter, så skal du nok fordele "belastningen" ud over nogle stykker ... flex fås jo ned til 1 time om ugen ... hvis ikke jeg husker forkert.

Så hvis dit behov er 30 timer ugentlig, så bliver der en del uro i det lille hjem, når nu flex'erne lige skal inde og vende for at se om du trækker vejret indnu og fortsat har de laksefarvede underhyler 4 numre for store på ... inden de bliver nødsaget til at sætte snudeskaftet hjemad for at hvile sig oven på den anstrengende begivenhed :-)

Hvis dine flex'er så også skal ha' flex-tid ... så får du nok at se til med at lægge en fornuftig vagtplan.

Herefter går det først rigtig galt med at få tid til at skifte de laksefarvede med regelmæssige mellemrum ... hvorfor det bliver en opmåler (eller nogle stykker) du får brug for, så længden af bremsesporet kan dokumenteres og lægges op på Fjæsen til glæde for Stat & Kommune :-)


Hum ... når der nu findes vaskerobotter til personlig pleje ... så må der da for f..... også kunne produktudvikles selvdokumenterende laksefarvede underhyler, der er 24/7 online og som selv uploader alle data til data-kleptomanerne ... det må da være noget for en spion-dansker med en lille iværksætter i maven?

Hvis ellers der lige kommer gang i sådan et projekt, så tænker jeg, at det måske nemt kan udvikle sig til et nyt eksporteventyr på højde med miljøteknologi og bacon ...

Nu vi er ved emnet gris (bacon) ... så har grisen en lugtesans, der er ca. 2000 X menneskets, hvor katten "kun" kan følge med til ca. 14 X menneskets ... så hvis nu snudeskaftet på sådan en grisebasse bliver stukket i et sæt af de laksefarvede, så kan du altid spores, selv uden at være chippet, skulle du in first place være heldig nok til at smutte "under overvågningsradaren" :-)

Og Helle T. siger, at du ska' være glad for 'et ... :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:01   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Hvis det er en flex'er du stiler efter, så skal du nok fordele "belastningen" ud over nogle stykker ... flex fås jo ned til 1 time om ugen ... hvis ikke jeg husker forkert.

Så hvis dit behov er 30 timer ugentlig, så bliver der en del uro i det lille hjem, når nu flex'erne lige skal inde og vende for at se om du trækker vejret indnu og fortsat har de laksefarvede underhyler 4 numre for store på ... inden de bliver nødsaget til at sætte snudeskaftet hjemad for at hvile sig oven på den anstrengende begivenhed :-)
Nææhhhhhhhh...

Regnestykket ser sådan ud:
Tilstede 30 timer...
Effektive arbejdstimer 9 timer.

Jeg betaler 1½ time /dag
"James" står i køkkenet 6 timer, hver dag og venter på at jeg skriger på te.
Og det er ikke en fejl at jeg skriver at han står... han må jo ikke krølle sit butler-tøj !

Da "James" kun arbejder 5 dage i ugen, og ikke har gennenført de krævede kurser kan han aflønnes med 120 kr/time.

120kr/time x 1½time x 5dage/uge x 52uger = 46.800kr om året = 3900kr/ måned

Altså kan jeg for 3900kr/ måned have en person til at stå "stand by" til 1½ times daglig effektiv arbejdsindsats... og det er så vidt jeg lige kan se nogenlunde det man ellers bliver trukket i pension for at have en mand.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 11:20   #19
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja jeg ville sige Hyr en Aur Pair..

Men du ville sikkert bare få forsørgerpligt over hende/ham også.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 18:31   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja jeg ville sige Hyr en Aur Pair..
Det er bare så langt for hende at tage hjem til Fillipinerne hver aften, og gør hun ikke det kommer man jo først for alvor til at hænge på forsørgelsen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension