K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2011, 17:52   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Måske på vej i flexjob og et ?

Det er længe siden jeg har været her sidst, men min sag har bare stået helt stille i 13 mdr siden jeg afsluttede på revalideringscentret, og min sagsbehandler er ikke verdens hurtigste. Så der er bare sket nada indtil nu.

Nå men jeg så en super god og rar jobkonsulent som jeg samarbejder rigtig godt med ,og han finder en arbejdsprøvning/ opkvalificering til mig indenfor et område hvor jeg aldrig har jobbet før.

Jeg er super glad for at være der, mine 13 uger stopper lige før jul, og trapper op til 3 timer om dagen fra næste uge.

Nå men jobkonsulenten var så ude til møde med chefen og mig her i ugen. Alt var jo bare positivt både fra min og chefens side.
Jobkonsulenten får så listet ind om de var interesseret i mig, og det sagde han ja til, men han skulle selvfølgelig lige have chekket økonomien i det, og vide hvad tilskuddet ville være. De havde faktisk længe snakket om at få en efterlønner til det job jeg udfører i dag, og så ville de da lige så gerne have mig hvis der var økonomi til det. Jobkonsulenten blinkede så lige til mig, så vi så da lige chancen for et flexjob....

Vi snakkede så lidt om at forlænge arbejdsprøvningen, så jeg kunne hoppe direkte videre til flexjob, men jobkonsulenten skulle lige have sagsbehandleren med på ideen.

Jobkonsulenten skulle så tilbage og snakke med sagsbehandleren om de havde nok til at godkende mig til flex nu, eller om jeg skulle have en forlængelse.

Jeg håber at det hele flasker sig nu, så jeg får en godkendelse til flex, og at jeg så får lov at blive i min arbejdsprøvning som flexjob. Men det er vist også på tide har siddet i systemet som sygemeldt i 7 år, været i 4 arbejdsprøvninger + revalideringscenter...

Jeg har lige et ? til jer, hvad koster det for arbejdsgiveren at have en i flexjob ? Jeg har forsøgt at læse lidt om det men som jeg forstår det er tilskudet på ½ eller 3/4 af fuldtid. Skal det forstås sådan at uanset om man arbejder 15 eller 37 timer så er prisen den samme for arbejdsgiveren ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 20:28   #2
Brugernavn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Røvild
Indlæg: 3
Styrke: 0
Brugernavn er ny på vejen
Det er deri flexen ligger.

1.: Du får din fulde løn.

2.: Arbejdsgiveren får derefter refusion, som man så har valgt, er enten 1/2 3/4 af lønnen (egentlig af mindsteløn for den overenskomst der gælder, men så laver i en lokalaftale, det er til at løse)
Kommunen sender de 50% eller 66% af lønnen til arbejdsgiveren, du får almindelig løn og lønseddel fra firmaet :-)

3.: Så skal du jo arbejde det der er aftalt. :-) Enten arbejder du langsomt, eller kan ikke holde til mange timer. hvis ikke en kombination af begge.
(derfor flexjob og deri flexen)

kombination.: Du er langsom, og holder til 4 timer daglig. det sætter vi til tre timers effektivt arbejde. Så har vi 20 timer om ugen, du får løn for 37.

EKSEMPEL.: Du får 20.000. Kommunen giver 50%=10.000 altså må firmaet også af med 10.000 Kr. Det er styrtende ligemeget for økonomien, hvad og hvor meget du laver, det er en aftale mellem alle parter om hvad du kan udføre fysisk, ikke økonomi.
Der ville være balance hvis du så arbejdede 18,5 timer om ugen med normal styrke, men der er den mulighed at du er lidt langsommere, eller er nødt til at få lidt ekstra hjælp i arbejdet, og så vil firmaet jo sætte penge til og du blive arbejdsløs. Men fik de nu 66% så var der måske kompenceret for det.

Underforstået, økonomi og "arbejdsaftale" har ikke noget med hinanden at gøre. 2 helt uafhængige aftaler. (men passer de ikke sammen, er det oplagt at du enten ikke får flexjob, eller skal begynde straks, alt efter om der er over eller underskud, når man holder de to sæt aftaler op mod hinanden.)

Personligt får min mester ca 3 timer gratis hver uge, fordi det er 66% istedet for bare at refundere "rest timerne". Men gik vi ned på 50% skulle jeg enten skulle arbejde mere, eller mester sætte penge til.

Det skal lige siges jeg arbejdede 4 år samme sted inden flex blev nødvendigt, og derfor var det jo sjovt at lege med "jobkonsulenten" der kun kan tænke tre instanser. Arbejdsgiver, Kommunen, Flexjobberen. Og tre aftaler.
Kommune-Flexjobber. (om at det rent faktisk er det de vil tilbyde dig)
Kommune-Arbejdsgiver (om flexjob, og refusions sats)
Arbejdsgiver-Flexjobber (ansættelsesaftalen)

Hun glemte bare at i små virksomheder er man ofte meget enige om meget.

Varanen fra kommunnen ville have jeg ikke skulle blande mig i refusion, for det var en sag mellem kommunen og arbejdsgiver, og fik svaret. At det var iorden hun var mindre begavet, men hvis jeg skal i flexjob, er det nødvendigt at virksomheden refunderes passende for ellers er der IKKE et flexjob til mig, og hun ku fanme bide skeer på at jeg blandede mig. Så blev hun sur.
Mødet slutter, for at fortsætte som møde hvor mester er med, og hun fører sig frem, lige indtil vi når refusionen og mester siger næsten ordret det samme som mig, altså om niveauet af den foreslåede refusion ikke skældsord.
Så tog hun hjem til kommunen igen.
Det viser sig at man skal helst have en uddannelse på flexjob, for der bliver refunderet efter det. Mig ville hun sætte som ufaglært metalarbejder og så refundere "efter" 106 kroner i timen, men jeg ville refunderes i forhold til 140 Kr. Så der blev lavet en lokalaftale, og der refunderes efter 140

Det blev en af de lange, men jeg kom sgu selv til at filisofere lidt over det.

Bedste hilsener
Kurt Salvesen.

Sidst redigeret af Brugernavn; 11-11-2011 kl. 21:13.
Brugernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 21:03   #3
Brugernavn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2011
Lokation: Røvild
Indlæg: 3
Styrke: 0
Brugernavn er ny på vejen
Det var iøvrigt mit første indlæg herinde, da jeg selv fik flexjob, efter 11 måneders sygemelding. Jeg troede at man altid, skal stille med stærkeste opstilling og give max gas hele vejen, for at få noget som helst fra kommunen.

Om grunden så er.
A) Min personlighed, størrelse og kontante taleform, med en evne til at argumentere hvadsomhelst. Den første sagsbehandler rystede så meget at hun næsten ikke kunne skrive, da jeg havde introduceret sagen, og min mening om kommunen hun representerede.(Konen var med til mødet, og fortalte mig det bagefter) Det blev ikke bedre da jeg fik referatet, så fik hun tilsendt en A4 sides moralsk belæring om at citere, og hun aldeles ikke skulle skrive til mig, hvad jeg mener, når hun åbenbart ikke selv forstod hvad jeg sagde.
Så blev jeg sgu udliciteret til ekstern aktør, der i virkeligheden er kommunen selv Men til gengæld med en dame der behandlede mig sobert, skrev pænt, forklarede hvorfor hun rettede mit til, så det var kort og uden vrede, men igen på en pæn og acceptabel måde. Det er ligefør hun skældte mig ud, men velargumenteret og sobert, så det rørte mig ikke, hun havde jo ret.
Jeg har endda fortalt hende, at det var en fornøjelse, og jeg egentlig ikke kunne finde noget at klage over ved hendes sagsbehandling.

B) Det at jeg rent faktisk intet bad om, men blot forklarede at jeg ikke kunne stå på mine ben 7 timer om dagen. Kommunen har helt selv besluttet flexjob, og det endda uden "reel" arbejdsprøvning. Jeg lavede dagbog med fokus på Hvad jeg lavede, hvor længe jeg var der, og hvad jeg følte
Det gjorde to gange af måske tre ugers varighed, i det firma jeg var og stadig er i. (Ingen grund til at sende mig andre steder hen, når JEG bare skåner mig, hvis det er nødvendigt, og mester er med på det)

C) Den kategori som psoriasisgigt har. (er det 134a eller noget)

Det ved jeg ikke, men nu er jeg altså i flexjob.

Jeg så at du boede i Aalborg, det er jo nabolaget. Så føl dig velkommen til at hive fat i mig, hvis du mener jeg kan hjælpe. Har jeg energien til det, er jeg på. Det er altid sjovere at hjælpe andre end sig selv IK, og jeg fik ikke engang brug for hjælp i min sag, selv fagforeningens socialrådgiver sad stand by, men kom ikke i drift.

VH Kurt fra omkring Støvring

Og nu så jeg, at tråden er fra 2009

Hvordan havner den dog på forsiden?

Håber alt har flasket sig for dig siden da.

Kurt
Brugernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 23:19   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brugernavn Se meddelelser
Og nu så jeg, at tråden er fra 2009

Hvordan havner den dog på forsiden?

Håber alt har flasket sig for dig siden da.

Kurt
Du har vist kikket på tilmeldings datoen
Tråden er startet i dag ikk
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 23:58   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Velkommen 'Brugernavn'... -dejligt at se, der stadig kommer nye der viser overskud og kan og vil bidrage med stor hjælp herinde

Ps. Tilskuddet til lønnen er på enten halvdelen eller 2/3-del af den mindste overenskomstmæssige løn på området... -da i nu begge to skriver 3/4-del


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 00:54   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser

Ps. Tilskuddet til lønnen er på enten halvdelen eller 2/3-del af den mindste overenskomstmæssige løn på området... -da i nu begge to skriver 3/4-del
.
Nemlig, Multe, det bemærkede jeg også :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 10:20   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Tusind tak for din info, kan da godt se nu at der nok skal kæmpes for at de får 66 % ellers bliver jeg da en ren underskudsforretning for firmaet og så er der ikke noget job.
Lokalaftale hvordan får man lavet sådan en ? for jeg bliver jo ligesom den eneste uden uddannelse, de andre er salgsassistenter med speciale i værktøj o.lign

Noget kan så lige undre mig hvorfor har kommunen så travlt med at få os presset op i tid, hvis arbejdsgiveren og kommunens udgift er den samme uanset timetal ? Ja det undrer mig bare for som jeg ser det sparer kommunen ikke penge ved at folk arbejder flere timer i flexjob.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 10:25   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Du har vist kikket på tilmeldings datoen
Tråden er startet i dag ikk
Ja tråden er helt ny, startet igår.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 20:10   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis udgiften er ens for kommune/arbejdsgiver uanset ens timetal, hvorfor er det så at kommunen forsøger at presse folk op i tid ? Ja jeg spørger bare og er nysgerrig og den kan jeg ikke lige regne ud.

Så rent økonomisk er det vel ligegyldigt om folk arbejder 20 eller 37 timer i flex når udgiften er den samme.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 20:51   #10
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Smile Ha!- Det er nok for dyrt

Arbejdsgiveren spilder ikke tid på den slags, og når de finder ud af, de skal til lommerne, så er der ikke noget job.

Undskyld, hvis jeg lyder bitter, jeg ER bitter, jeg mødte op TRE gange til underskrivelse af kontrakt, og så VAR der bare ikke noget job, da min løn var for dyr. Det havde arbejdsgiveren ikke lige gidet sætte sig ind i?

Her gik jeg og anstrengte mig over evne- og gik ned med depression HVER gang, der bare ikke kom noget job ud af det. Det var ikke ret morsomt.

Jeg endte med, at medmindre jobbet var meget indviklet, så kunne de finde ud af det- efter 1 md. -HØJEST Jeg gad ikke være til nar og grin- og gratis arbejdskraft.

Det eneste job, hvor de rent faktisk GERNE ville mig, kunne min ryg ikke holde til.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob måske råd søges :) Kampen Spørgsmål ang fleksjob 7 13-02-2013 05:36
Måske flexjob kimmik Spørgsmål ang fleksjob 27 19-03-2011 11:29
Jeg er så lettet - "måske" flexjob sandie86 Spørgsmål ang fleksjob 1 09-02-2010 17:03
Måske Flexjob smukkebb Spørgsmål ang fleksjob 5 22-07-2009 01:28
virksomhedsrevalidering måske flexjob rumann Spørgsmål ang fleksjob 7 20-04-2007 18:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension