K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 23:45   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
dagbogs skabelon -forslag

vi er en del herinde som prøver eller har prøvet det m at skrive dagbog.
Jeg syntes at det var utroligt svært at komme igang, for hvordan skal man liiige få skrevet hvordan ens hverdag (ikke) hænger sammen. Det skal jo netop også være overskueligt for andre end sig selv.

Jeg har forsøgt at "brygge" et forslag sammen til hvordan en sådan KAN se ud:

Dagbogs skabelon
Medicin: Navn(præparat+ mg+ antal i døgnet+ evt ekstra dosis når smerterne er max) Jeg kan anbefale at
man evt skriver/vedlægger hvordan med virker og hvis det er morfin så er der en rød trekant på og det er der er grund til(man skal være obs på virkning samt fraråder man bilkørsel samt betjening af maskiner)
Der er rigtig mange sagsbehandlere som ikke hvilken indvirkning medicinen har.
Smerteskala: 0 – 10 (0= ingen sm. 1= lidt øm 2= øm 3= lidt ondt osv, man kan jo selv bedst sætte betegnelser på for hvor stærke ens smerter er)
Hjælpemidler: drejesæde, krykstokke, kolbe OG evt. også her skrive når familie og venner tager over, det behøver jo ikke kun være de fysiske remedier men også når andre træder til, indkøb fx
For overskuelighedens skyld kan man vælge at inddele dagen:
Dag kl.7-15.00= Blå skrift
Aften kl.15-23.00= Grøn skrift
Nat kl.23-07.00= Rød skrift
Dag:
Kl 06.00: sm= 10+
Med: ……….
Hjælpemiddel: manden hjælper mig ud af sengen fx og han har lavet morgenmad. Får hjælp til morgentoilette. Tidsforbrug: 2 timer(dette for at synliggøre at man ikke lige er typen der frisk frejdigt springer ud af sengen)
Kl.08.00: sm= 10
Transport: kører m naboen til busstoppested/station, besvær m at komme ind i bussen(gr mange ting, det ved du bedst selv, personligt har jeg usandsynligt svært ved at stå i al slags vejr på krykstokke og vente, svært ved at komme op i bussen og endnu sværere ved at stå fast når den stopper.) Går fra station til job(antal km) = udmattet når jeg når frem, har brug for en pause a 1 times varighed inden start(evt liggende)
Kl.08.00-10.00: sm=9
På arbejdet: svært ved at koncentrere mig gr smerter, må have pause igen af halv times varighed(evt liggende).
Kl.10.00: Ekstra med.(navn+mg)
Osv osv.

Dette er vores udkast til en dagbog og jo, det er detaljeret men man bestemmer jo selv hvad man vil have med.
Jeg ville bestemt også skrive hvordan man selv og helt sikkert også omgivelserne bliver påvirket ex: ”tak for invitationen og du ved jo, at hvis det er muligt(fysisk og psykisk) så kommer jeg.”
Personligt: føler mig isoleret, nedværdiget, udmatte etc….
Vi oplevede pludselig hvor meget vores hverdag IKKE hang sammen, da smertelægen bad os om at lave en sådan dagbog.
Ja, vi blev da næsten helt forskrækkede for alle de ting som man før tog for givet, tja, de var jo ikke sådan lige at løse som førhen.

Hvad syns i? Hvordan har andre gjort og fortsæt gerne på denne skabelon for der er helt sikkert noget der mangler

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 00:02   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Rigtig god ide - mange kan få gavn af.

Der er også alt det, man IKKE når, fordi man må hvile/sove eller ikke har kræfter til det.

Opvask, vasketøj, hovedrengøring, afvaskning af køkkenskabe, forårsrengøring osv. osv. Strygetøj bliver pludselig en by i Rusland, fordi det kommer nederst på listen af ting, man ikke magter.


Det er en ren gyser.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 00:59   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det ville da glæde mig om nogen synes det kan bruges.

øh, hovedrengøring -HVA ER DET FOR NOGET

Det må da bestemt være et begreb fra meeeget gamle dage ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 14:31   #4
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
det ville da glæde mig om nogen synes det kan bruges.

øh, hovedrengøring -HVA ER DET FOR NOGET

Det må da bestemt være et begreb fra meeeget gamle dage ikk´
Jeg kan i hvert fald godt bruge det. Lige sådan noget jeg har brug for.
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 09:10   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, nichole, du bruger bare løs, alt det du vil

Måske vil jeg lige huske dig på også at skrive på -fra om morgenen fx- hvis du har haft en dårlig nat, hvis dette kan være et problem for dig.

Egentlig tror jeg at for at skrive en sådan dagbog, ja, så skulle man faktisk have en person ved sin side for denne kan sikkert langt lettere se hvordan dagen går.
Det var i hvert fald hvad vi oplevede.

Pøj pøj m det hele og vend blot retur hvis du har spørgsmål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt Lov forslag MichaelH Politik og Samfund 1 04-07-2012 12:58
Forslag til Flexjob? dobar Politik og Samfund 10 26-02-2012 09:55
Skabelon til psyk-dagbog? Håber Alt det andet 2 19-01-2012 16:38
forslag nilla Hjælp til Forum Brug 1 07-04-2010 16:48
Københavns Kommune's Skabelon til Ophør af Sygedagpenge Kohai Den nyttige viden vi alle har 1 25-02-2009 19:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension