K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2012, 22:34   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der skal jo være nogle regler om dette før de kan betragte samlevende som ægtefolk efter 5 år...
Disse regler ville jeg virkelig gerne se....har dog ikke lige selv kunne finde noget om det...

I lov om en aktiv socialpolitik står der kun om ægtefolk....https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140126

Så hvis denne regel findes....så må det være fra en anden lov...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 22:46   #12
MortenF88
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
MortenF88 er ny på vejen
I skal have rigtigt mange tak for hjælpen efter lidt søgen på google er jeg kommet frem til de kun kam trække kærestens kontanthjælp hvis man har børn og den ene tjener over 30.000
MortenF88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 22:53   #13
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenF88 Se meddelelser
I skal have rigtigt mange tak for hjælpen efter lidt søgen på google er jeg kommet frem til de kun kam trække kærestens kontanthjælp hvis man har børn og den ene tjener over 30.000
jo morten -- men har man ikke børn så trækker de nok
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 23:22   #14
MortenF88
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
MortenF88 er ny på vejen
Hun kan selvfølgelig ikke få den høje sats da hun jo stadig er under 25 men jeg ville ikke have forsørgerpligt over for hende da hun ikke er gift

Og har som jeg skrev har jeg kunne læse at de kun vil kunne trække beløbet fra hendes kontanthjælp hvis vi har børn eller jeg tjener over 30.000 hvilket jeg ikke gør
MortenF88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 23:49   #15
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Altså, det der fatter jeg ikke noget af . Hvorfor skulle de trække noget fra hendes kontanhjælp fordi i er sammenlevenden ?

Der er da ikke førsøgerpligt når man ikke er gift. Bor da selv sammen med en der har almindeligt arbejde og jeg er ledig flekser på kontanthjælp og jeg bliver da overhovedet ikke modregnet noget som helst

Tror du blander det sammen med at der måske kommer en ny lov om førsøgerpligt som sammenlevende, men er jo slet ikke vedtaget eller noget jo

http://www.metroxpress.dk/nyheder/fl...QjpWun4LTreuo/
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 00:48   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Altså, det der fatter jeg ikke noget af . Hvorfor skulle de trække noget fra hendes kontanhjælp fordi i er sammenlevenden ?

Der er da ikke førsøgerpligt når man ikke er gift. Bor da selv sammen med en der har almindeligt arbejde og jeg er ledig flekser på kontanthjælp og jeg bliver da overhovedet ikke modregnet noget som helst

Tror du blander det sammen med at der måske kommer en ny lov om førsøgerpligt som sammenlevende, men er jo slet ikke vedtaget eller noget jo

http://www.metroxpress.dk/nyheder/fl...QjpWun4LTreuo/
Ja jeg fatter lige så lidt for der er IKKE gensidigforsørgerpligt for ugifte.... At det så nok kommer med kontanthjælpsreformen er en anden ting, og det vil tidligst være fra 2014.....
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 01:25   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det med de 5 år er fra gamle dage, og var i forbindelse med at man blev sidestillet som ægtefolk, hvis den ene gik bort... og det er afskaffet.

Når I ikke er gift, vil hendes kontanthjælp ikke blive påvirket som reglerne er idag.. men der kommer en ny reform, hvor det er på tale at samboende skal have gensidig forsørgerpligt selvom de ikke er gift.
Og bliver det sådan vil I nok blive påvirket.

Det med de 30.000 og børn er ikke helt rigtigt.
Som reglerne er, bliver man trukket, når man som par kommer over loftet for hvad man ville kunne oppebære hvis man begge var på kontanthjælp..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2012, 02:02   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man ser bort fra pensionister er der ingen samlevende, der har forsørgerpligt overfor hinanden. Endnu.

Den er jævnligt oppe at vende i div. ugeblads-brevkasser, og hver gang bliver det slået fast, at det kun er ægtefolk, der har gensidig forsørgerpligt.

(Og så selvfølgelig pensionister).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 18:58   #19
MortenF88
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Indlæg: 26
Styrke: 12
MortenF88 er ny på vejen
Tager lige emnet op igen. Efter den nye reform som blev vedtaget idag er jeg lidt i tvivl om hvor meget jeg må tjene før hun mister hendes KH mener at have læst nogen steder det er mellem 28-30.000 så ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe
MortenF88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 01:15   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har desværre ikke forstand på det, men jeg kan da trække tråden op, så de kloge kan svare på det.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension