K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2010, 14:07   #1
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
skattelettelser ...ha ha ha

Jeg er så forarget....
Har lige set genudsendelsen af Aftenshowet fra i går, hvor en økonom var inde og vise eksempler på skattelettelserne der træder i kraft på næste lønseddel. Han havde 3 eksempler med : bund, mellem og topskat.
Dem med bundskatten ( indtægt mellem 20.000 og 30.000 kr pr. mrd ) vil typisk få udbetalt mellem 200 og 300 kr ekstra.

Hvad med os der tjener under 10.000 kr pr. mrd - alle kontanthjælpsmodtagerne, førtidspensionisterne osv. ?

Vi kommer jo overhovedet ikke til at mærke det...

De rige bliver rigere og de fattige bliver ved med at være fattige

Hvad f.... er det for en svinestreg ? - ikke at det ikke var forudsigeligt men det er jo totalt usmageligt ......

Skulle bare lige af med det......

I øvrigt bliver jeg enormt trist til mode, når jeg læser herinde - der er så mange triste og urimelige historier - jeg er selv en af dem - jeg kan ikke forstå, at det er så svært at råbe regeringen op. Jeg kan ikke forstå, at det skal være så svært at behandle borgere i et såkaldt velfærdssamfund anstændigt og menneskeligt

Trods alt ønsker jeg jer alle en dejlig dag

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 14:48   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Nå derfor kan jeg ikke se noget på min "lønseddel"...
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 15:45   #3
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ja,hørt hørt @ville,helt enig med dig,det er så usmageligt som noget kan være,og regeringen er total ligeglad,med hvad de smider i hovedet på os fattige,bare der kan blive mere til dem selv og de rige,de aner ikke en pind om, hvad der foregår i det danske samfund,det kan også gøre mig totalt eddike sur og magtesløs,så længe venstre fløjen sidder på tronen,og dem med pengepungen i orden, stemmer på den regering hele tiden,ja,så bliver vi fattige,endnu mere fattige... ja,jeg bliver også trist,når jeg læser her,hvad mange må slås med i hverdagen, i mod og med systemet...

Sidst redigeret af anetta; 21-01-2010 kl. 15:51.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 16:51   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det geniale i "deres" lille foræring er som følger !!!!!!

jamen kære 2den rangsborger, forstå nu det simple i regnestukket, det hele er jo % vis regnet ud, så den der tjener mest, også betaler mest, altså en løn på kr 500000.- kontra en løn på eks: 166000...... bidrager jo betydeligt mere til vores "velfærd"... og dine/jeres .... kontra vores penge.... dine/mine er overførselsindkomst .... vores er jo "tjente" mønter, så den største gevinst skal ligge i VORES lommer ... det kan du da godt forstå

se dette er bla bla bla versionen........ for en fornuftig forklaring kan ikke gives...
ejheller af VORES hold....
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 17:28   #5
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg siger det igen og igen, de råber og skriger om at der skal gang i forbruget igen.

men på den måde de giver skatteletelser og ligger div afgifter på dit og dat, sætter jo ikke ligefrem gang i forbruget.


jeg har en onkel ( ja det er den rige onkel og han findes) der tjener rimlig godt (på den rigtige side af en mill) som siger at de skattelettelser er til at lukke op og skide i hvis det skal sætte gang i forbruget så er det de lavt lønnet der skal mærke skattelettelserne, for som han jo rigtig nok siger så betyder de få håndøre jo ikke at han går ud og køber mere hver mdr. de vil jo bare ryge ind i banken til de andre penge, som han rigtig nok sagde at hvis jeg nu fik de ekstra penge vil de jo nærmest blive brugt inden de går ind i banken
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 18:11   #6
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Enig med fodfolket. Forbruget bliver kun større hvis man løsner i bunden, ikke i topen, hvor folk bare vil spare sammen og sikkert bruge pengene i udlandet på ferier forretning osv.
Og så er smøgerne også lige steget, og det er mest lavindkomstgrupperne der ryger så vi bliver igen straffet!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 19:36   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
MUGGE du skal da ikk føle dig straffet ,stop med at ryge så ,det belønnes med det samme ...Bedre helbred bedre øknomi og en bedre ånde jeg er nu spændt på "løn" sedlen,men forventer da ikk at stige ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 19:54   #8
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta Se meddelelser
så længe venstre fløjen sidder på tronen ....
Det er faktisk højrefløjen, der har magten i øjeblikket.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 20:47   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvad med os der tjener under 10.000 kr pr. mrd - alle kontanthjælpsmodtagerne, førtidspensionisterne osv. ?

Vi kommer jo overhovedet ikke til at mærke det...

De rige bliver rigere og de fattige bliver ved med at være fattige
velkommen til danmark

Citat:
Oprindeligt indsendt af anetta
så længe venstre fløjen sidder på tronen ....
vil sige det igen har intet med hvilken parti der sige på magten lige meget hvem det er så skal de sam arbejde for flertal de snakker og røver går og som jacob haugård sagde det var en joke troede ikke dansker hoppe på den da han kom ind eneste tidspunkt en regering vil kun gøre alt det de love er ved ene vælge ikke før og ja jeg stemmer s har altid gjort politter er de største løjner osv vil gøre hvad som helt for at komme ind bare tag komunen valget der ligeh ar være osv osv ene vælge er først der de kan love hvad de siger.men mening giv regering lige meget hvem har de ikke noget kontrek på papir osv inden for 6 md-1 år så skal den næste regering til eller falde regering sgu i søvn

Citat:
stop med at ryge så ,det belønnes med det samme
så får folk få fp osv da bare mindre fære penge i kassen host host host
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 20:48   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Martin

Så lad os da komme af med dem

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen skattelettelser til arbejdsløse.... Ninja Politik og Samfund 27 27-01-2012 09:58
Dobbelt-op på skattelettelser til de rigeste! buster Politik og Samfund 2 21-06-2010 18:45
VK-regeringen, skattelettelser og organsalg. Tante Ana Politik og Samfund 28 17-05-2009 10:20
massive skattelettelser til de ældre i gode job ! Stella Politik og Samfund 1 21-10-2007 15:18
Pensionister betaler for skattelettelser Stella Politik og Samfund 31 04-09-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension