K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2012, 22:07   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Sdp-stop

Jeg er ved at klage over sdp-stop. Fagforeningen har været med mig i sagen. Sagen er den, at jobcenteret har stoppet sdp, og pt får jeg ingen ydelse. Er ej berettiget til bistandsydelse. Jeg har været i virksomhedspraktik i 2 måneder og arbejdede 20 timer om ugen. Jeg ville egentlig gerne have haft en revalidering, men det er afslået. Hvordan kan man bare blive "raskmeldt", når jeg ikke kan komme op på fuld tid? Jobcenter har nu 4 uger til at revurdere. Hvis de afslår, og mener de har handlet korrekt, går sagen videre til ban. Mon jeg har en chance for, at de eller ban godkender sagen?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 22:18   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej hej,

Såvidt jeg husker har du også en anden tråd her, jeg husker dog ikke hvor informerende den er!! Alt andet lige er det dog bedst set at man holder sammen på trådende.;-)

20 timer ligger op til det ordinære arbejdsmarkede!! Vi må have info om hvad der står i dine lægepapirer, arbejdsevne vurdering mm. for at give dig nogle råd i forhold til din situation i systemet.

Vi kender alt til sdp. reglerne herinde, men har behov for flere info omkring din situation og forløbne tid i samme system.

Reglerne for forlængelse lyder som flg. De kræver dog at man er stationær i sin sygdom(me).

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-07-2012 kl. 22:24.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2012, 23:39   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg har været sygemeldt pga rygproblemer gennem de sidste ca 4 år. Jeg har arbejdet i sundhedsvæsenet i mere end 23 år. De sidste år med en del længere sygemeldinger.

Jeg håbede på, at kommunen kunne hjælp mig videre med et eller andet evt revalidering til f.eks noget indenfor kontor. Det ville betyde 1 år på "revalideringsydelse".

Jeg har gået til et forløb på HKP "ryghold" og har været gennem en virksomhedspraktik på 2 måneder 20 timer om ugen.
Jeg har ikke været gennem operationer eller lign, men har lidt slidgigt og ellers "bare" ondt.

Jeg har været på smerteklinik. Fik der ordineret tbl Saroten. Pt tager jeg også Dolol bla..

Mit problem er, at jeg skal tilbage til mit erhverv, og at jobcentret er af den opfattelse, at jeg er rask nok til fuldtidsarbejde.

Jeg har gennem de sidste mange år arbejdet 28 pr uge. Det er fuld tid, da det er aftenvagt.

Reumatolog har bla skrevet efter "det lægelige", at det må være rimeligt at forsøge at beskæftige pt med lettere arbejde"

Jeg regnede med, at man blev hjulpet, men at det skulle trække ud i sådan en lang proces, har jeg været noget forundret over.

Nu hedder det altså fuld tid og ingen skånehensyn. Det må jeg så selv slås med. Jeg skal altså lyve, når jeg søger om nyt job. "Nej jeg har ikke nogle rygproblemer", når der bliver spurgt om dette.

Der bliver åbenbart ikke taget hensyn til "arbejdsprøvningen". Hvad Søren skal man så i arbejdsprøvning/virksomhedspraktik for?

@ Enteneller "20 timer er langt fra fuld tid, som altså er 37, så jeg forstår ikke, hvordan det kan lægge op til det ordinære arbejdsmarked."
Som sagt er fagforening også forundret.

Jobcenter har bla skrevet i deres afgørelse, at jeg kan søge paragraf 56.
Jeg ville meget gerne tilbage til job i sundhedsbranchen, men føler mig virkelig slidt.

Hvad mon ban siger?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 08:12   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fordi som regel ligger fleksjob nemlig sådan at man skal have mistet 50 procent af sin funktiosevne før fleks kan komme på tale. det skal du have læge dokumentation på.
men ud fra det du skriver, kan jeg forstå at det ikke er tilfældet

ergo er der kun revalidering tilbage som har sigt på 37 timer

der er ikke noget bestemt timetal i loven, men det er bare meget svært og få fleks på 20 timer efterhånden.

her på siden er mange i systemet 6-8 år før de kan få fleksjob

så nej du skal ikke regne med nogen hjælp fra dit jobcenter og slet ikke uden indtægt
fordi så har kommunen faktisk ingen pligt til at lave opfølgning af din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-07-2012 kl. 08:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 17:30   #5
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg har lige fået mail fra kommunen

"Svarfristen på 4 uger kan beklageligvis ikke overholdes.
Du kan forvente en besvarelse inden for 8 uger fra modtagelsesdatoen.."

Er det gældende fra den dato jc modtog klagen fra mg d. 3/7 ? Eller er det fra idag, altså den dag jeg har modtaget denne mail ?

Det sku' da lige være en selv, som skrev sådan en mail til kommunen. Ja man må sige, at der er forskel på folk. Menig mand og kommune.

Jeg har klaget over sygedagpengestop og afvisning af revalidering på 1 år (derefter voksenlærlingeløn).
Hvis Jobcenter fastholder deres beslutning, håber jeg på at BAN ser med "nye øjne", og hvis de stadfæster kommunens afgørelse, kan man jo blot håbe, at ask vil tage den som principsag.

Jeg synes dog, at der er principsager, som kan minde om denne. Måske skulle jeg have haft vedlagt en lignende principsag til klagen, da den jo videresendes til BAN, hvis kommunen fastholder deres afgørelse og begrundelser.

Hvis Sagen anerkendes i fx BAN, får man så automatisk de sygedagpenge, man skulle have haft, automatisk udbetalt, eller skal man til at søge om dem efterfølgende ?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 17:39   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg læser det...så er det 8 uger fra da de modtog din klage....altså yderlig 4 uger oveni..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 12:27   #7
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Hvis Sagen anerkendes i fx BAN, får man så automatisk de sygedagpenge, man skulle have haft, automatisk udbetalt, eller skal man til at søge om dem efterfølgende ?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2012, 14:24   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kommunen vil nok anke BAN's afgørelse hvis den falder ud til din fordel, og så ryger den videre til ankestyrelsen og får du medhold der igen skal kommunen betale dig dine sygedagpenge med tilvirkende kraft så vidt jeg ved.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sdp Stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 17-09-2012 06:31
Sdp stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 08-09-2012 15:57
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Råb op og sig stop! Tante Ana Det er da strengt ! 13 05-03-2009 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension